1.mai/sykemeldt

kikki^

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Er det noen som vet hvordan reglene for dette er, slik at det blir gjort riktig:
Jeg er sykemeldt 40%, jeg jobber derfor ca 6timer pr dag (i stedet for 8) og har fri en dag i uken - onsdag.
Denne uken er 1.mai på onsdag, derfor har alle fri denne dagen. Har jeg evnt krav på fri en annen dag da? Eller går denne som min "fridag" denne uken?
Evnt skal det regnes 37.7t - 7,5t(1,mai) * 60%? =18,75timer denne uken? Delt på 4 dager? Evnt 3?

Ble noe rotete, men håper dere skjønner poenget ;-)

Jeg tror det kommer helt opp til hvordan arbeidsgiver velger å gjøre det!
Min arbeidsgiver betalte meg 40% av de to røde dagene i mars (påske). Men tror nok du må belage deg på at onsdagen går som fridagen din denne uken uansett..
Hør med arbeidsgiver hvordan dere fikser det ;)

Jeg tror det kommer helt opp til hvordan arbeidsgiver velger å gjøre det!
Min arbeidsgiver betalte meg 40% av de to røde dagene i mars (påske). Men tror nok du må belage deg på at onsdagen går som fridagen din denne uken uansett..
Hør med arbeidsgiver hvordan dere fikser det ;)

Ok :) Ja, jeg får høre med de... Er innenfor "arbeidsgiverperioden" enda.
Men jeg har fast lønn da, så skal ikke ha noe å si om det er "røde dager" for lønnen... :)

Ok :) Ja, jeg får høre med de... Er innenfor "arbeidsgiverperioden" enda.
Men jeg har fast lønn da, så skal ikke ha noe å si om det er "røde dager" for lønnen... :)
Arbeidsgiver får også tilbakebetalt for arbeidsgiverperioden når det er svangerskap, bare sånn at du vet det :) Så ikke har dårlig samvittighet for noe der i alle fall :p

Back
Topp