1.legetime

Veslesnuppis

Elsker forumet <3
Septembermødre <3
Da var første legetime unna gjort! :)
Terminen ble vist satt fram ett par dager. Så er 8+5 nå, og termin er 6.september.
Ellers så alt bra ut og hcg var veldig høy og helt normal nå.
Men blodtrykket var litt for høyt, så må på en ny time på torsdag for å ta det på nytt og celleprøve.. Uff... hater celleprøver!
Men nå er jeg i gang!!! Spennende! :) Må få bestilt time hos jordmor også. Kommer nok til å gå mest dit.

Så godt at alt så bra ut! Får håpe blodtrykket stabiliserer seg fort :)
Hvordan gjør legen det, sånn når han setter termin osv? Har ikke vært på førstegangskontroll enda og er så nysgjerrig på hva som egentlig blir gått gjennom på en sånn time.

Legen min var litt forsinkta i dag, så rakk derfor ikke ta en kontrollmåling. Jeg har en tendens til å få for høyt bt når jeg er hos legen.. aner ikke hvorfor! Men hadde svangerskapsforgiftning med nr.1, derfor vil hun være helt sikker på det.
Er ikke så mye som skjer på første time. Tar blodprøver, urinprøve og måler blodtrykk. Prater litt om hvordan formen er, og setter opp termin. Legene har ett slags "lykkehjul", så de kan se når terminen din er utfra sist mens.

Jeg fikk bestilt time i dag. Skal ikke inn før om 2 uker. Forsåvidt helt greit, men er satt opp hos turnuslege. Noe jeg syns er no dritt i grunnen. Liker min egen lege og hadde håpt å få time hos han.
Forrige gang ble jeg også satt opp hos turnuslege så muligens min ikke liker svangerskap :p
Tenker i hvert fall at da blir det nok heller jordmor på meg. så langt det lar seg gjøre.
Har fått anbefalt ei og samme dame av flere forskjellige så satser på å få gå til henne :D må jo være bra da!

Så dumt du har fått time hos turnuslege da..
Jeg bestiller alltid time hos fastlegen min. Venter heller til hun er ledig. Hun er så grundig og flink.
Men greit å gå mest hos jordmor ja. Er alt som normalt kan man jo gå mest dit.