Da var det endelig min tur til å dra på kontroll, 12+1 i dag. Ble veldig glad da legen spurte om hun skulle forsøke om vi kunne høre hjertelyd, og jammen traff hun ikke rett på lille i magen å høre hjerteslagene for første gang er virkelig spesielt, så deilig å få en bekreftelse på at mini i magen lever <3 Så nå blir endelig min søknad om OUL sendt inn, så kanskje jeg også snart får en dato
Jeg spurte forresten om hvorfor det var så viktig med å ta blodprøver etter uke 12, og hun svarte at det var pga antistoffprøven ift Rhesus. Det er mest optimalt å ta den nå sa hun, ift at det kunne ta tid å utvikle antistoff eller noe sånt. Og hvis prøven er fin slipper jeg å ta den senere i svangerskapet.
Jeg spurte forresten om hvorfor det var så viktig med å ta blodprøver etter uke 12, og hun svarte at det var pga antistoffprøven ift Rhesus. Det er mest optimalt å ta den nå sa hun, ift at det kunne ta tid å utvikle antistoff eller noe sånt. Og hvis prøven er fin slipper jeg å ta den senere i svangerskapet.