1 kontroll overstått :D

Gravidmamma2014

Elsker forumet
Har vært hos legen for første svangerskapskontroll... Blodprøver, GU, blodtrykk, utfylling av svangerskapspapirene, sendt henvisning til ordinær UL...mente at menstermin stemmer godt med livmorstørrelsen...

Snakket mye om bekkenplagene mine, er i tillegg begynt å få vondt foran over symfysen i tillegg til smerter over korsryggen og SI leddene... så har fått henvisning til fysioterapi og bassengtrening, skal fortsette med kiropraktorbehandling og er sykemeldt hele desember, det er ut året jo! emoticon

Legen sier at hun ikke tror jeg kommer til å komme tilbake til arbeid før etter permisjonen, og har derfor begynt å sykemelde meg en måned i slengen i stedet for 2 uker... Må kontakte NAV for å finne ut hvor lenge jeg har sykepenger, men legen begynte allerede nå å snakke om svangerskapspenger, siden jeg både har en stressende og fysisk krevende jobb - og ikke er i stand til å utføre tilrettelagte arbeidsoppgaver heller, siden jeg er avhengig av å kunne ligge etter å ha sittet, stådd eller gådd korte perioder...

Og i tillegg har jeg kvalmen og er trett... men så lenge jeg ikke kaster opp klager jeg ikke så veldig, verken på kvalmen, trettheten eller bekkenet...

Back
Topp