1.kontroll hos legen!

juniskatt13

Betatt av forumet
Er så glad jeg skal bytte lege neste mnd! Fy for en dame! Stresset rndt å sendte meg til å ta blodprøve så var hun plutselig borte med neste pasient.. -Fikk jo ikke spørre om noen ting jeg lurte på!

Jeg målte blodtrykk, urinprøve og blodprøve og fikk helsekort som hun seriøst ikke kunne slurvet mere med,-klus overalt. Pluss at hun satte meg 2 dager frem uten å sjekke noe, så da fikk jeg ny termin 11 januar!

Hva gjorde dere på 1.kontroll?
 


lykkeliten-12 skrev:
Er så glad jeg skal bytte lege neste mnd! Fy for en dame! Stresset rndt å sendte meg til å ta blodprøve så var hun plutselig borte med neste pasient.. -Fikk jo ikke spørre om noen ting jeg lurte på!

Jeg målte blodtrykk, urinprøve og blodprøve og fikk helsekort som hun seriøst ikke kunne slurvet mere med,-klus overalt. Pluss at hun satte meg 2 dager frem uten å sjekke noe, så da fikk jeg ny termin 11 januar!

Hva gjorde dere på 1.kontroll?

Jeg har heldigvis en greier lege. I og med at jeg har panikk angst og kommer løpende til legen når jeg får anfall (heldigvis ikke ofte) men da skyver hun alt annet til side bare for å roe meg ned. =) helt fantastisk legen min =)
Men hun satte meg termin på meg dn 18. men jordmor sa 16 til meg så ble litt småsur :P

Ikke noe gøy når legen stresser så mye. Du får bare skifte ;) jeg har skifta uttallige ganger og det har vært verd det for nå har jeg truffe tpå en kjempe grei lege :) på en kvinneklinikk så er alltid en dame jeg får noe jeg setter som stort krav. vil helst ikke han en mannlig lege.
Krysser for at du finner en bedre lege og at neste kontroll går bedre.

Sendte legen foresten henvisning om rutine ultralyden? det gjorde min på første kontrollen.
 
For å vær elt ærlig så vet jeg ikke hva hun har sendt.. Hun valgte til å med sykehusjeg skulle føde på
Fikk rettet på det, heldigvis! Jeg skal jo flytte så da vil jeg ikke føde på et sykehus som ligger milevis unna..

Bra du er fornøyd med din lege, håper jeg også finner en som kan ta seg tid til pasientene sine :D
 
Jeg fikk snakket med legen min. Er jo det de er der for :P

Men om du trenger å prate såer jordmor et bedre valg. Legen er mer om du skal prate om medisinske ting.

Når det gjelder det med at du blir satt frem så er det helt normalt at de går kun ut fra mens før ordinær ul. Da jeg var på tidlig ul gikk tilogmed han ut fra mens på tross av at ul viste at den var litt mindre. Og både jordmor og lege har også gått ut fra mens:P


Så bra at du skal bytte lege :) Ikke bra å føle seg oversett av legen sin :/
 


*Secret* skrev:
Jeg fikk snakket med legen min. Er jo det de er der for :P

Men om du trenger å prate såer jordmor et bedre valg. Legen er mer om du skal prate om medisinske ting.

Når det gjelder det med at du blir satt frem så er det helt normalt at de går kun ut fra mens før ordinær ul. Da jeg var på tidlig ul gikk tilogmed han ut fra mens på tross av at ul viste at den var litt mindre. Og både jordmor og lege har også gått ut fra mens:P


Så bra at du skal bytte lege :) Ikke bra å føle seg oversett av legen sin :/


Ja at man får anntatt termin hos legen vet jeg, men hun sa første gang jeg var der ( tok graviditets test å sånn) at det var 14 januar fra dato etter siste mens..
men bryr meg ikke så mye om det, gleder meg bare til å få ultralyd hvis hun har sendt det inn :)
Skal forresten snakke med en jordmor
 
Min lege er også skikkelig stressa innimellom. Man føler seg virkelig til bry når man er der....Når det gjelder termin, så får vi endelig termin på ordinær ul. Det er normalt at datoen blir flyttet på. Min lege på sykehuset sa at egget kan "vandre" rundt i opptil 6 dager før det fester seg, så ofte blir termin flyttet litt framover. Det blir spennede å se:)
 
isj, hørtes stressende og forvirrende ut. Jeg gjorde i grunn ikke mye på første kontroll. tok blodtrykk, fyllte ut masse problemer, fant ut hvilket sykehus jeg sogner til og søkte fødeplass der, fikk svangerskapsboka, og beskjed om å komme og ta en blodprøve i ferien og bestille nye time hos legen når hun var hjemme fra ferie. Pluss at hun spurte hvordan formen og ståa var da. Veldig mye papirstyr første kontrollen.
 
Jeg er endelig! fornøyd med "fastlegen" min, bare synd han er vikar for fastlegen...hun kommer ikke tilbake på en stund :)
Han tok seg god tid - stresset ikke i det hele tatt, forklarte om det var noe vi lurte på, fylte ut helsekortet skikkelig nøye, tok BT, vekt, Hb, urin + div blodprøver, fikk bok for gravide, sendte papirer ang. søknad om fødested, og tok seg god tid til spm og oss!

Jeg synes du skal bytte lege så fort som mulig  om du ikke er fornøyd!!! Det har jeg gjort flere ganger og endelig har jeg fått en som jeg er fornøyd med. 
De får jo lønn...bra lønn! for å gjøre en jobb for deg...og gjør de ikke den så du er fornøyd...vel da synes jeg du ikke skal velge den legen. Det er faktisk oss de "lever" av..
 
Back
Topp