1.kontroll hos jordmor

HanneMarie

Betatt av forumet
*MIA*
Så var det gjort. Hun greide ikke å høre hjerteslag, noe som var svært vanlig hos overvektige (der kom den ja...) Ellers var blodtrykket perfekt, jeg har lagt på meg en kg ( syns ikke det er noe å rynke panna for), og urinprøve fin. Får komme tilbake om 2 uker for å høre på hjertet.

Ååå for en hyggelig jordmor.. Det faktum at du kan ha foranliggende morkake kan ikke ha noe å si?? :)
Eller at det faktisk bare er for tidlig og at babyen gjemmer seg bak din pulsåre i magen?

GAD!

Du er flink du! :) 1 kg er ikke noe å ble skremt av =)

(jeg var i uke 16 og skulle høre hjertelyd, men da fant ikke jordmor den, rett og slett pga foranliggende morkake.. Jeg hadde da ca 30 kg for mye)...

Så bra kontrollen gikk fint :) Hjertelyden fant de ikke på meg før jeg var 12 uker, ikke uke 11..
Så neste gang hører du den vettu :) hvor langt er du?

Så bra at alt så fint ut. Enkelte kommentarer kan man spare seg for, det er vel vanskelig å finne hjertelyden så tidlig uansett! Men flott at du får komme tilbake da.

Fant ikke min heller, og jeg var der i uke 13. Skal tilbake i uke 15 å prøve igjen. Men har allerede funnet den selv, men doppler hjemme :)

Takk for gode kommentarer! Er 12 + 2 i dag. Jordmora her er frekk og ikke så sensitiv. Jeg ble ofte lei meg i forrige svangerskap. Jeg tåler å veie meg, jeg vet at jeg er stor og at de må følge ekstra med, men jeg trenger ikke de kommentarene. Skal prøve å si fra neste gang.

Takk for gode kommentarer! Er 12 + 2 i dag. Jordmora her er frekk og ikke så sensitiv. Jeg ble ofte lei meg i forrige svangerskap. Jeg tåler å veie meg, jeg vet at jeg er stor og at de må følge ekstra med, men jeg trenger ikke de kommentarene. Skal prøve å si fra neste gang.

Uff, da misforstod jeg. Trodde det var en ok kontroll bortsett fra den kommentaren. Utrolig at man kan være så frekk og lite omtenksom i et slikt yrke. Hold motet oppe, og sine fra for det er svangerskapet ditt som er det viktigste nå :)

Uff, da misforstod jeg. Trodde det var en ok kontroll bortsett fra den kommentaren. Utrolig at man kan være så frekk og lite omtenksom i et slikt yrke. Hold motet oppe, og sine fra for det er svangerskapet ditt som er det viktigste nå :)
Hehe, alt i orden;) takk takk!!

hvorfor får dere gå så ofte? jeg har vært hos legen en gang nå og skal ikke på noe mer før oul???

går det ikke ann å bytte jm da? (legen min kom også med en sleip en når jeg sa jeg hadde spist en sjokolade for jeg holdt på å miste kreftene en dag)

hvorfor får dere gå så ofte? jeg har vært hos legen en gang nå og skal ikke på noe mer før oul???

går det ikke ann å bytte jm da? (legen min kom også med en sleip en når jeg sa jeg hadde spist en sjokolade for jeg holdt på å miste kreftene en dag)
Jeg byttet fastlege nå pga lite oppfølging fra den kanten sist. Gikk heller til jordmor når jeg fikk beskjed i uke 7 om å komme tilbake i uke 24. Følte meg veldig tilsidesatt da.
Er det flere jordmødre får man lett bytta om kjemien ikke er der ;)

Dette var min første kontroll, jeg er i uke 12. Jeg får ekstra fordi vi ikke hørte hjertelyd, og fordi vi er ca 10 gravide i denne kommunen, så jordmora har god tid :)

Vet du, jeg ville endret datoen til jm til uke 16 .. Da er det større sjanse for å finne den, så slipper du en bomtur igjen :/

Dette var min første kontroll, jeg er i uke 12. Jeg får ekstra fordi vi ikke hørte hjertelyd, og fordi vi er ca 10 gravide i denne kommunen, så jordmora har god tid :)
hmf.. vi leita ikke etter hjertelyd engang.. vi sees etter ul sa hu..

Jeg hadde ei skikkelig tispe sist, så når jeg ringte helsestasjonen så sa jeg, at jeg gjerne ønsket time med jordmor, men ikke med Ida! :P Da lo hun i andre enden, å gav meg ei søt dame, som nettopp har sluttet på Ahus! :)

Det er ikke lett det der med kontroller alltid. Jeg er, som mange andre, litt ekstra nærtakende når jeg er gravid. Kjemi med jordmora er kjempeviktig !

Back
Topp