1.juledag mat?

TauZa

Forumet er livet
hva skal dere spise 1. juledag? hva har dere hatt tidligere og hva anbefaler dere meg å lage til svigers?

Vi er alltid i besøk 1.juledag. Enten er vi hos tanten min på hjortegryte og julekaker eller så er vi på koltbord til farmor og farfar. I år skal vi til farmor og farfar [:)]

Såklart det bir islandsk mat her i hus [8D] så blir ikke til særig hjelp da [8D] men kan dele det med dere likevel[:D]: Røkt lammelår med hvit saus, poteter, grønne erter, (fra ORO faktisk), rødkål, laufabraud og smør[:D][:D][:D] NAM!

Vi har ikke noe spesielt! [:)] Vi gjør ikke så mye 1.juledag, men vi lager ett eller annet godt! [;)]

Hva med røkt lammelår som tjukka (det er nydelig og lett å lage) eller hva med fisk? Stekt kveite er jo snadder! [:)]

ORIGINAL: Vand

Vi har ikke noe spesielt! [:)] Vi gjør ikke så mye 1.juledag, men vi lager ett eller annet godt! [;)]

Hva med røkt lammelår som tjukka (det er nydelig og lett å lage) eller hva med fisk? Stekt kveite er jo snadder! [:)]

med ribbefett?

de er litt snåle de der svigersene skjønner du.. vi kan lage våre egne tradisjoner MEN (det er mange men) skal vi servere fisk 1. juledag MÅ svigerfar ha ribbefett på.

ORIGINAL: TauZa

med ribbefett?

de er litt snåle de der svigersene skjønner du.. vi kan lage våre egne tradisjoner MEN (det er mange men) skal vi servere fisk 1. juledag MÅ svigerfar ha ribbefett på.

Med ribbefett? FISJ! [:'(]

Nei, skal de komme på middag til dere, så er det DINE tradisjoner som gjelder! [>:][;)]

ORIGINAL: TauZa

med ribbefett?

Med ribbefett? FISJ! [:'(]

Nei, skal de komme på middag til dere, så er det DINE tradisjoner som gjelder! [>:][;)]

De skal bo hos oss fra lillejulaften til 2.juledag... og første jula vår hjemm hos oss selv.

Vi har steik bare vi på 1 juledag vi [:D] nnam nam nam... Kanskje ikke sån veldig "julete" men

ja.. jeg er litt på svineribbe altså. det er virkelig ett alterniativ langt oppe.

for fisk tror jeg rett og slett vi ikke blir engie om..

Vi har hatt kalkun siste årene.. [:)] *nammenam*

Vi ska ha ribba...sånn orntlig RIBBA ikke sånn *viborivestnorgeribba* på julaften[8D] Så da blir det pinnekjøtt 1 juledag[:D][:D][:D]*ælsk*

vi har kveite[;)]

ORIGINAL: MeMyself

Vi har hatt kalkun siste årene.. [:)] *nammenam*

mmmm! kanskjedet var en god ide!? surfe!

finnbiff...[:D]

sånn blir det kanskje

Skulle til å foreslå kalkunfilet! -kjempegodt og enkelt!![:D]

Vi har kalkun hjemme på julaften, så spiser vi det vi får på besøk på 1.juledag.

På Island spiser vel de aller fleste røkt lammekjøtt på 1.juledag. [;)]

Vi har hatt fiskepudding i hvit saus med terteskjell? i alle år, tror de begynte med tradisjonen før jeg var født.. Passer egentlig ikke inn i jula, men nå har det blitt sånn, og jula er ikke den samme uten! Vi har pleid å ha folk på kalkun 2 dag, men dropper det i år siden vi reiser 3 dag og det blir mye pakking her![:)]

skikkelig julebrunsj hele dagen..[;)][8D]
ribbe, medisterkaker, godt pålegg, rundstykker,sylte, stek...osv [;)]

Back
Topp