1.IVF-forsøk negativt: Hva bør jeg gjøre videre rent praktisk

Lasorah

Elsker forumet
Marsboerne 2023
Mitt 1.IVF-forsøk ble negativt. Rent praktisk lurer jeg på hva dere ville anbefalt meg å gjøre nå (jeg er jo ganske ny i "gamet"):

Jeg går privat, har betalt for 3 forsøk. Et forsøk kan byttes mot 2 fryseforsøk. Jeg har 3 blastocyster på frys (fikk 4 tilsammen), og hvis jeg får barn ønsker jeg muligheten for søsken, altså ha et par blasto igjen på frys etter endt forsøk, hvis mulig:happy: Om jeg ikke blir gravid på 3 forsøk er det også fint å ha muligheten til å betale for innsett av fryste blastoer, billigere enn ny stimuleringsrunde.

Burde jeg ta et nytt uttak nå?
Eller kan jeg bruke ett fryseforsøk, ta ny stimulering om det forsøket og blir negativt, og så ha ett fryseforsøk igjen til slutt (hvis det er mulig da)?

Hva hadde dere gjort, som går privat og vil ha mulighet for søsken?
 
Mitt 1.IVF-forsøk ble negativt. Rent praktisk lurer jeg på hva dere ville anbefalt meg å gjøre nå (jeg er jo ganske ny i "gamet"):

Jeg går privat, har betalt for 3 forsøk. Et forsøk kan byttes mot 2 fryseforsøk. Jeg har 3 blastocyster på frys (fikk 4 tilsammen), og hvis jeg får barn ønsker jeg muligheten for søsken, altså ha et par blasto igjen på frys etter endt forsøk, hvis mulig:happy: Om jeg ikke blir gravid på 3 forsøk er det også fint å ha muligheten til å betale for innsett av fryste blastoer, billigere enn ny stimuleringsrunde.

Burde jeg ta et nytt uttak nå?
Eller kan jeg bruke ett fryseforsøk, ta ny stimulering om det forsøket og blir negativt, og så ha ett fryseforsøk igjen til slutt (hvis det er mulig da)?

Hva hadde dere gjort, som går privat og vil ha mulighet for søsken?
Jeg hadde helt klart startet på nytt ferskforsøk og heller spart blastocystene på frys. Da har du en liten «bank» så du kanskje slipper nytt uttak når du skal ha søskenforsøk :)
 
Jeg hadde helt klart startet på nytt ferskforsøk og heller spart blastocystene på frys. Da har du en liten «bank» så du kanskje slipper nytt uttak når du skal ha søskenforsøk :)
Ja, er egentlig det jeg hadde tenkt i utgangspunktet, men ble brått litt usikker. Da blir jeg å si til klinikken at jeg ønsker det, om de er med på det:happy:
 
Jeg ville tatt ferskforsøkene og samlet opp blastocyster. Er veldig sikker på at dette øker de totale sjansene for å lykkes :)
 
Jeg ville tatt ferskforsøkene og samlet opp blastocyster. Er veldig sikker på at dette øker de totale sjansene for å lykkes :)
Vil gjerne ha så stor totalsjanse som over hodet mulig, selv om jeg vet det ikke er en selvfølge at en blir gravid. Takk for råd, blir nok å ytre det ønsket til klinikken:)
 
Ja, er egentlig det jeg hadde tenkt i utgangspunktet, men ble brått litt usikker. Da blir jeg å si til klinikken at jeg ønsker det, om de er med på det:happy:
Du kan jo evt bytte det siste ferskforsøket mot to fryseforsøk hvis du føler du har nok blastoer på frys :)

Edit: Men aller mest håper jeg du blir gravid på neste forsøk :Heartred
 
Du kan jo evt bytte det siste ferskforsøket mot to fryseforsøk hvis du føler du har nok blastoer på frys :)

Edit: Men aller mest håper jeg du blir gravid på neste forsøk :Heartred
Mm, er det jeg egentlig vurderer. Fikk god uttelling av blasto på sist forsøk, så antagelig vil jeg få noen på et nytt uttak. Om jeg har flere enn 4-5 blasto på frys etter neste uttak, tenker jeg bytte det siste ferskforsøket mot to frys. Men får se hva neste forsøk resulterer i.

Tusen takk!:happy: Det håper jeg og! Og jeg håper for dere:Heartpink
 
Jeg ville tatt kun ferskforsøk, og det er også det jeg gjør. Nå har ikke jeg fått noen på frys, men hadde bestemt meg på forhånd at alle 3 skulle være ferskforsøk. Frys er bonus og jeg har ikke gode erfaringer med frys fra før. Om man tenker kostnad så er det også billigere å bruke 3 pakken på fersk. For å sette inn frys koster betydelig mindre enn et nytt uttak. Og det 3 uttaket er jo gratis.
 
Jeg ville tatt kun ferskforsøk, og det er også det jeg gjør. Nå har ikke jeg fått noen på frys, men hadde bestemt meg på forhånd at alle 3 skulle være ferskforsøk. Frys er bonus og jeg har ikke gode erfaringer med frys fra før. Om man tenker kostnad så er det også billigere å bruke 3 pakken på fersk. For å sette inn frys koster betydelig mindre enn et nytt uttak. Og det 3 uttaket er jo gratis.
Helt sant det, tusen takk for gode råd! Ja, er definitivt billigere med innsett av frys etter endte 3 forsøk, enn ny stimuleringsrunde. Spesielt når en ikke får refundert medisinutgifter heller.
 
Hvis du vil ha muliget for søsken vil jeg tatt et ferskforsøk til. Er du heldig så får du like mange på frys også neste gang. Deretter vll jeg kjørt på med et fryseforsøk hvis ferskforsøket ikke går.

Vi hadde 3 uttak og 4 blasto på frys tilsammen . Bestemte oss for frys på 4.forsøk og ble endelig gravid :happy:
 
Hvis du vil ha muliget for søsken vil jeg tatt et ferskforsøk til. Er du heldig så får du like mange på frys også neste gang. Deretter vll jeg kjørt på med et fryseforsøk hvis ferskforsøket ikke går.

Vi hadde 3 uttak og 4 blasto på frys tilsammen . Bestemte oss for frys på 4.forsøk og ble endelig gravid :happy:
Gratulerer med vellykka forsøk!:love7 Blir så glad av at folk lykkes, selv om den må bruke mer enn tre forsøk også. Gir håp.

Ja, etter all tilbakemelding her nå, så har jeg bestemt meg for at det definitivt blir nytt fersøkforsøk, får nok absolutt mest ut av det. Om jeg får like mange på frys, kan jeg vurdere å bytte siste forsøk mot fryseforsøk ja :)
 
Jeg har skjønt at jeg er den rare i dette selskapet. ;)
Men jeg er også ganske sikker på at jeg ikke kommer til å ønske / rekke søskenforsøk pga alder. Så det gir jo et litt annet utgangspunkt.

Jeg fikk én blasto på frys (ingen fersk pga vaksinegreier). Klinikken anbefale meg å tuten runde til med egguttak for å kunne få både fersk og flere på frys. Jeg tenkte at med min historie (der dette er eneste egget som har delt seg riktig) føltes det nesten litt som nå eller aldri.

Pga ferieavvikling, ble det dessuten ikke mulig med ny runde i august, men der ville være mulig med innsett av frys på naturlig syklus.

Så da bestemte jeg meg for det.
All in!
Og ruger nå 5+5 på denne ene eskimo-blastoen.
Krysser fingrene for at det går bra.

Men har full forståelse for valget ditt om å kjøre flere runder.
 
Hvis du ønsker søsken ville jeg uten tvil tatt nytt fersk. Kanskje uansett faktisk. Vi brukte masse tid på avbrutte forsøk med frys (3 avbrutte), før vi endelig fikk satt inn eskimoen som ble negativt :dead:
 
Betalte også for 3 forsøk privat. Tok fersk på alle. Endte opp med 3 blasto på frys som blir spart til søskenforsøk :)
 
Jeg byttet to frys med fersk mer enn en gang hos Medicus, fordi jeg følte jeg hadde det så utrolig travelt med å bli gravid igjen etter aller første ivf, det er jo litt mer effektivt når man kan ha innsett i naturlig syklus. Hos Hausken anbefalte de ikke å bytte frys med fersk, og det støtter jeg nå når jeg vet mer om prosessen.

Så, jeg støtter absolutt flertallet her; spare de dyrebare embryoene. :Heartred
 
Tuuusen takk for svar alle sammen, gratulerer sååå mye med graviditeten Tenkeboblen!:happy: Så heldig du var:) Jeg er bare 32 år, så tenker jeg fortsatt har litt tid, men tenker eggkvaliteten er bedre nå enn om 7 år f.eks.

Dere gjør meg bare mer mer sikker i valget. Tipper Spiren blir å råde til det samme; Jeg har potensialet til å få på frys, og tror det blir riktig for meg å prøve. Ferskinnsett har jeg enda ikke hatt, så hadde vært fint å oppleve det og. Takk for svar alle sammen!:Heartbigred
 
Mitt 1.IVF-forsøk ble negativt. Rent praktisk lurer jeg på hva dere ville anbefalt meg å gjøre nå (jeg er jo ganske ny i "gamet"):

Jeg går privat, har betalt for 3 forsøk. Et forsøk kan byttes mot 2 fryseforsøk. Jeg har 3 blastocyster på frys (fikk 4 tilsammen), og hvis jeg får barn ønsker jeg muligheten for søsken, altså ha et par blasto igjen på frys etter endt forsøk, hvis mulig:happy: Om jeg ikke blir gravid på 3 forsøk er det også fint å ha muligheten til å betale for innsett av fryste blastoer, billigere enn ny stimuleringsrunde.

Burde jeg ta et nytt uttak nå?
Eller kan jeg bruke ett fryseforsøk, ta ny stimulering om det forsøket og blir negativt, og så ha ett fryseforsøk igjen til slutt (hvis det er mulig da)?

Hva hadde dere gjort, som går privat og vil ha mulighet for søsken?
Da vi gikk privat i fjor hadde vi uttak og innsett av fersk. Fikk 3 blasto på frys, da fikk vi tips fra klinikken om å prøve et fryseforsøk for så å ta ny runde med uttak for å eventuelt få flere på frys. Vi ble gravid på fryseforsøket og har fortsatt to blasto på frys.
Dette var mitt 5 uttak, hadde aldri fått noe på frys eller blitt gravid på ferskt innsett. Vi ble gravid på første fryseforsøk og har nå en sønn på 9,5 mnd som forhåpentligvis blir storebror til en av de andre eskimoene i løpet av 2022:)
 
Da vi gikk privat i fjor hadde vi uttak og innsett av fersk. Fikk 3 blasto på frys, da fikk vi tips fra klinikken om å prøve et fryseforsøk for så å ta ny runde med uttak for å eventuelt få flere på frys. Vi ble gravid på fryseforsøket og har fortsatt to blasto på frys.
Dette var mitt 5 uttak, hadde aldri fått noe på frys eller blitt gravid på ferskt innsett. Vi ble gravid på første fryseforsøk og har nå en sønn på 9,5 mnd som forhåpentligvis blir storebror til en av de andre eskimoene i løpet av 2022:)

For klinikken vil det lønne seg økonomisk at man tar fryseforsøk eller bytter ferskforsøk mot fryseforsøk dersom man i utgangspunktet har betalt for trepakning. Så greit å ha det i bakhodet også.

Så fint å høre at dere ble gravide, og masse lykke til med søskenforsøket :)
 
For klinikken vil det lønne seg økonomisk at man tar fryseforsøk eller bytter ferskforsøk mot fryseforsøk dersom man i utgangspunktet har betalt for trepakning. Så greit å ha det i bakhodet også.

Så fint å høre at dere ble gravide, og masse lykke til med søskenforsøket :)
Det har du så klart helt rett i, så det er veldig sant som du sier, lurt å ha det i bakhodet:)


Takk for det, håper det klaffer en gang til. Hvis ikke er vi ferdig, etter alt for mange år i denne karusellen❤️
 
Da vi gikk privat i fjor hadde vi uttak og innsett av fersk. Fikk 3 blasto på frys, da fikk vi tips fra klinikken om å prøve et fryseforsøk for så å ta ny runde med uttak for å eventuelt få flere på frys. Vi ble gravid på fryseforsøket og har fortsatt to blasto på frys.
Dette var mitt 5 uttak, hadde aldri fått noe på frys eller blitt gravid på ferskt innsett. Vi ble gravid på første fryseforsøk og har nå en sønn på 9,5 mnd som forhåpentligvis blir storebror til en av de andre eskimoene i løpet av 2022:)
Så spennende med søskenforsøk, håper virkelig det lykkes for dere:happy:

Ja får se hva klinikken sier, men tror jeg vil ha et nytt ferskforsøk, hvor jeg kanskje kan få innsett... Er redd for å bli overstimulert på nytt da, så jeg ikke skal få det.. :/ Men antar klinikken også vil unngå akkurat det.

Tusen takk for råd, om jeg skulle ta ett fryseforsøk til, så kommer jeg også til å ha to blasto igjen på frys. Men heller som sagt mest mot nytt ferskforsøk:)
 
Back
Topp