1 gangskontrollen...

Mai10+Mai12

Forumet er livet
Hei.
Jeg har nettopp flyttet ( 1 mnd siden) Vi flyttet fra Stavanger til Østfold. Og fant ut jeg var gravid rundt de tidene. Jeg snaaka med legekontoret her om jeg kunne få bestille en time selv om jeg ikke har fastlege, men det fikk jeg ikke. Så da måtte jeg vente med å få ny fastlege, og så fikk jeg ny fastlege fra 1 oktober. ringte for å bestille time med en gang jeg fikk brevet, men da hadde hun ikke ledig time før 15 november? syns det er så lenge til... :( er jo da 15-16 uker på vei. Jeg forklarte at jeg var gravid og spurte fint om å få en time før, men det var ikke mulig:( Det er jo nesten tid for ultralyd i slutten av november. håper d ikke er forsent å få time til ultralyd da!
Huff, heldigvis er jeg ikke noe dårlig. men hadde jo vært greit å få helskortet før jeg er halveis!!

Det syntes jeg var utrolig dårlig gjort av de. Det hadde jo vært greit å få tatt prøver å slik da. Ville ringt en gang til å krevd at jeg hvertfall kan få en anna lege til å ta den første kontrollen

Det er jo kjempe seint!! Iallfall med tanke med henvisning til ordinær ultralyd. Du kan ikke se om du finner en jordmor da og gå til henne først? Tror hun og kan sende henvisning.

Ja det var nå vell sent vil jeg også si! Sier som over, prøv å få tak i ei jordmor så lenge.
Lykke til!

Herregud, det er jo helt bak mål!!! Håper du finner ei jordmor som kan ta imot deg før det. Ellers ville jeg gått ned på legekontoret og krevd at de i det minste bestilte ordinær ultralyd til deg! Huff, jeg håper de finner et smutthull til deg for det var jo virkelig seint! Jeg syns jo nesten det er lenge og vente til min første kontrolls om er i slutten av oktober (ca. 12 uker)! Håper det ordner seg!

Ja det var lovlig seint. Da er det jo bare 1-2 uker til du skal på ordinær UL-.Ville i allefall hørt med de om de rekker å få deg inn på ordinær UL på så kort frist.
Synes det var veldig trangsynt!!!

Ja jeg skal ned og snakke med de. også skal jeg prøve å få time til jordmor. Vil jo på ordinær UL :)
Takk for svar alle sammen:)

Lykke til. Dette hørtes jo helt søkt ut! Håper du finner en fin jordmor du kan gå til og kun ta det nødvendige hos legen :)

Back
Topp