1. gangskontroll

Har bestilt time på mandag. Har vært gjennom en SA og en Ma etter jeg fikk minsta på 5. Så skal be om Hcg prøver for å roe nervene. Og kansje tidlig UL for å se om det utvikler seg normalt. 

Ved Ma-en gikk jeg me dødt embryoe i 8 uker i magen, noe jeg aldri vil gjør igjen
 
1ste legetime på mandag :-) Privat UL på onsdag i neste uke :-) Spent og nervøs. Har i mine 2 siste svangerskap blitt veldig godt oppfølgt, da jeg fødte min første i uke 24+6. 
 
Du kan jo selv velge om du vil benytte deg av lege eller jordmor til oppfølging i svangerskapet eller en kombinasjon. Så de kan vel ikke si at du ikke får komme til jordmor før etter uke 24. Jeg kommer til å velge kun jordmor denne gangen da jeg har  mer utbytte av timene hos henne.

Selv om man er andregangsfødende skal man jo ha like mange kontroller for å følge opp blodtrykk, vekst, antistoffer (for de som er rhesus -), urin samt hvordan mor har det i svangerskapet..

Det hadde nok ikke jeg godtatt om det var meg..
 
Her i Oslo må man være ute i god tid selv om man er flergangsfødende. Venter man lengre enn uke 10-12 kan det bli vanskelig å få plassen man helst vil ha, spesielt i juni. Storebror skal til tannlegen i slutten av måneden så jeg skal prøve å kombinere det med første legebesøk slik at jeg ken bruke tannlegen som "unnskyldning" på jobben emoticon Er vel da i uke 6 ett eller annet
 
Back
Topp