1. gangs ? 2.gangs? eller 3. gans fødene? Hvordan kjenner dere liv?

LilleBlinky

Flørter med forumet
Hei. Er litt nysgjerrig på hvordan dere kjenner liv? Er dette 1. eller 2. eller 3. osv barnet ditt?
Denne gangen har jeg kjent liv mye tidligere enn sist, men det kjennes også ut som ungen er lengre ned, at h*n ligger å rett og slett krafser på blæra mi, eller spreller lang ned ved trusekanten, merkelig og herlige følelser.
Hva er din opplevelse av liv og hvor i magen kjenner du det mest?
Jeg er 17 uker +3 på vei. og kjente liv første gangen da jeg var 13 uker på vei, så gikk det mange uker så nå har jeg kjent liv så å si hver dag :)
Herlig å vite at det er liv i leieren :) :)
Ha en fin dag :)

Jeg er 17+4 og har ikke kjent noe som jeg VET er spark ennå... Har vært et lite dult her og en bevegelse der, men vet ikke om det er baby eller bare luft... Går og venter, litt mer utålmodig for hver dag, på å kjenne liv på ordentlig!! Dette er mitt første barn, så skjønner at jeg bare får smøre meg med tålmodighet... :)

Jeg er 2.gangs og har kjent liv siden uke 13 ca. Kjennes ut som store luftbobler som sprekker og kjenner små dult på hver side av magen, aldri nedover. For få dager siden kjente Lars det gjennom magen også, så nå begynner mini å bli sterk :D

Jeg er 3 gangs, og kjenner ikke så mye liv enda. Er i uke 16 tror jeg :P  Litt usikker på hvor langt jeg er på vei, men skal på ekstra ul om 2 uker for å se.
Det jeg kjenner fra babyen er små dult liksom..... Som en boble som prekker. Noen ganger er det flere bevegelser etter hverandre. Har morkaka foran jeg da, så kjenner det litt dårlig enda.

Er 1. gangs jeg også, har ikke kjent noe som helst tror jeg... Noen ganger har det vært noe som kanskje kan ha vært bevegelser fra baby, men jeg tviler egentlig :P
Er 14+4 idag så det er jo ganske tidlig.

Jeg er førstegangsfødende og er 17+2 uker på vei. Kjenner noen småstikk i magen av og til. Men vet ikke om det er fra mini eller om det er noe annet:)

Hei

vi er førstegangs, er litt over 17 uker på vei.
Har kjennt litt siste uken, ikke stort, men merker det er noe der som ikke er luft.
Gleder meg til det blir mer liv og mer merkbart:)

Hei.

Dette er mitt 3. svangerskap. Er nå 15+4, har ennå ikke kjent liv.. Og jeg har prøvd å virkelig kjenne etter hver kveld.. Men har fått en helsikes stor mage allerede da.. Det er vel det eneste som tyder på graviditet... Hmm, begynner å bli utålmodig nå ja

Dette blir tredje babyen her i gården, og jeg begynte å kjenne "bobler som sprakk" ganske tidlig. Uke 12-13 kanskje. Kjenner ikke liv regelmessig, men det er litt dulting og bevegelser innimellom. Det er på ulike plasser i magen.

2. svangerskap. Syns jeg kjente liv fra uke 13-14, men har ikke kjent noe til det den site uka. Med førstemann kjente jeg ikke liv før uke 21

Jeg er førstegangs, og har kjent liv siden uke 14 ca. Var på ultralyd i uke 14 fordi legen var usikker på om jeg var 14 eller 18 uker på vei. Trodde ikke det var baby jeg hadde kjent så tidlig, men på denne ultralyden fikk jeg bekreftet at det var små spark jeg kjente da jeg både så og kjente den sparket i livmorveggen. Er 17+1 i dag, og de to-tre siste dagene har jeg kjent masse liv, og helt tydelige små spark :-)

Gler meg sånn til å kjenna liv, og til å vera sikker på at det er det eg kjenner!

Veit ikkje om eg har kjent noko, eller kva eg har. Er fyrste gong, 17 veker no. ¨Kjenner "bobler", men samstundes er magen så full av luft at eg ikkje veit om det er luft eller spark. Nedteljing til ul!

Da jeg var førstegangs, så kjente jeg liv 1-2 uker før ordinær UL. Det kjentes som sommerfugler/fiskehaler mot magen min (rundt navleområdet). Kilte som bare det! Da var morkaka foran, så det tok sin tid før det kjentes ordentlige dult :)

Denne gangen, så har jeg kjent mere små dult lengre ned. Men i løpet av de siste par dagene, så har det kommet sommerfugler lengre opp, så det spørs om det er litt likt som sist, at morkaka ligger foran der denne gangen også. Da skal det litt mer til at man kjenner liv.

Er andregangs og har kjent noe som rører på seg en stund allerede. Er ikke direkte spark, er vel for liten for det ennå, men den slår kollbøtter der inne. Er ikke som luftbobler eller leamus....er mer i nærheten av en fisk egentlig....

Jeg er 18 uker nå, og kjenner liv hver dag. Dette er mitt femte barn, så jeg bør kjenne følelsen nå:-) Det er små dytt utpå siden av magen. Dere som ikke kjenner noe enda; ta det helt med ro, det kommer! Plutselig en dag så skjønner du at det er babyen som dulter deg fra innsiden:-) Magisk!

Back
Topp