1,5 åring som er hysterisk på natta. Hjelp?

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Har en på 1,5 år som bare i korte perioder sover hele natta. Nå har han en periode der han våkner flere ganger og gråter hysterisk. Han står i senga og nekter og legge seg ned igjen. Han må fysisk holdes nede i senga for at han skal sovne igjen, og det synes jeg ikke er greit. Er det noen som har tips til hva det kan være og hva jeg kan gjøre? Det er ganske frustrerende når dette skjer hver natt, 1-6 ganger pr natt.
 
Er en del som opplever nattskrekk og mareritt den alderen, mye inntrykk. Vi nattammet og samsov gjennom slike perioder, det var veldig effektivt så vi overlevde uten for ødelagte netter. Gikk over etter noen uker :)
 
Er en del som opplever nattskrekk og mareritt den alderen, mye inntrykk. Vi nattammet og samsov gjennom slike perioder, det var veldig effektivt så vi overlevde uten for ødelagte netter. Gikk over etter noen uker :)
Vi ammer ikke da, men har en dobbelseng på rommet hans som jeg tok han oppi sammen med meg når vi ikke fikk roet han, men da låg han lenge og makket seg, akkurat som at han ikke roet seg, men sluttet å skrike da.
 
Er en del som opplever nattskrekk og mareritt den alderen, mye inntrykk. Vi nattammet og samsov gjennom slike perioder, det var veldig effektivt så vi overlevde uten for ødelagte netter. Gikk over etter noen uker :)
Men er redd for å ta han opp også, så han ikke vil sove aleine i senga si igjen
 
Vi ammer ikke da, men har en dobbelseng på rommet hans som jeg tok han oppi sammen med meg når vi ikke fikk roet han, men da låg han lenge og makket seg, akkurat som at han ikke roet seg, men sluttet å skrike da.

da hjalp det nok litt allikevel :)

Men er redd for å ta han opp også, så han ikke vil sove aleine i senga si igjen

Det roer seg stort sett når perioden er over :) Noen ganger trenger de mer nærhet og trygghet av diverse årsaker, akkurat som at barn gjerne spiser masse i perioder og mindre andre ganger, er jo ikke statiske :)
 
Nattskrek? Vår jenta hade det og det var psykiskt tung før oss alle i familjen. prøv att håll roen og finns dær. Vi fant ut av att det beste var att legge oss in hos henne nær det var som verst.
ha tålmodighet det går øver efterhvert
 
Nattskrek? Vår jenta hade det og det var psykiskt tung før oss alle i familjen. prøv att håll roen og finns dær. Vi fant ut av att det beste var att legge oss in hos henne nær det var som verst.
ha tålmodighet det går øver efterhvert
Men leser på nettet at ved nattskrekk så hylgråter barnet 30-90 minutter etter barnet har lagt seg, vår legger seg rundt 18.30 og dette begynner rundt 00.30 Føler meg virkelig helt rådvill.
 
Har det vært sånn lenge? Vurdert muligheten for refluks? Refluks blir ofte verre og mer plagsomt om man ligger flatt.
 
Back
Topp