1-årsdagsgave...

pepperpus

Glad i forumet
Er det for tidlig å kjøpe lekekjøkken i gave til sønnen min som fyller 1 år snart? Han skjønner jo ikke stort av det riktig enda, men kanskje det kan være litt gøy likevel? Meninger/erfaringer?

Hehe, kjøpte inn en sånn Brio komfyr til guttungen når han var 1 år. Han skjønner ikke at man skal late som man lager mat, men synes det er veldig moro å lukke opp komfyr døren og putte ting nede i der. Pleier også å stå inntil komfyren og bruke topplaten som bord. Pleier å spille puslespill på det ( melissa & dogh klaffepuslespill ). Synes forresten at Ikea kjøkkenet virker mer solid en f.eks Brio :)

Hehe, kjøpte inn en sånn Brio komfyr til guttungen når han var 1 år. Han skjønner ikke at man skal late som man lager mat, men synes det er veldig moro å lukke opp komfyr døren og putte ting nede i der. Pleier også å stå inntil komfyren og bruke topplaten som bord. Pleier å spille puslespill på det ( melissa & dogh klaffepuslespill ). Synes forresten at Ikea kjøkkenet virker mer solid en f.eks Brio :)
Var litt sånn jeg tenkte jeg også. Han elsker jo skuffer og skap, og å putte ting og plukke ut osv. Må jo stimulere et eller annet hehe.. Vurderer obh sitt lekekjøkken, eller ikea. De er ikke for "jentete".

Har også sett på play-play kjøkkensett fra lekmer.no. Veldig billig og masse tilbehør, men finner ikke noe mål på det. Kanskje det er knøttlite siden det er så billig? Noen her som har dette?

Nei. Jeg kjøpte til 2årsdagen og det var litt sent... Begynte å leke ned kjøkkenet i barnehagen mellom 1 og 1,5 år.

Nei, synes ikke det er for tidlig. Jenta vår fikk da hun ble to, og hun kunne godt fått det før! Hvis han ikke er interessert i starten, så blir han nok det om et halvt års tid :)

Da har jeg bestilt! Og det ble ingen av de jeg vurderte i utgangspunktet hehe.. Ble Smoby Tefal. Ligner litt på en kjøkkenøy, så den kan plasseres hvor som helst - ikke nødvendigvis ved vegg. Nøytrale farger, hvitt/svart... Gleder meg til det kommer i posten, hihi ;-)

Da har jeg bestilt! Og det ble ingen av de jeg vurderte i utgangspunktet hehe.. Ble Smoby Tefal. Ligner litt på en kjøkkenøy, så den kan plasseres hvor som helst - ikke nødvendigvis ved vegg. Nøytrale farger, hvitt/svart... Gleder meg til det kommer i posten, hihi ;-)

Det må jeg sjekke ut :)

Min eldste fikk leikekjøkken til jul når han var 2,5 år, og kunne gjerne fått det tidligare. Minsten har hatt interesse av det heilt sidan har greidde å reise seg opp, men har ikkje begynt å servere mat og lignande før no nylig (han blir 2 år i mars) :)

Back
Topp