1 års grøt

mammamilla

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Har en liten en som er driiiitlei grøt, ja dritlei faktisk [;)]

Så for å klare å få i han kveldsgrøten har jeg prøvd alt
fra mos til en skje grøt og så smokk osv. Kjøpte 1 års
grøten rett og slett for å prøve om det bare er selve grøten
han er lei, og JA.. 1 års grøten storkoser han seg med..
Han har ikke hatt noe magevondt eller noe.

Kan jeg fortsette å gi han denne selv om han bare er 10 mnd? [:)]
Syns det er litt tidlig å kutte ut kveldsgrøten, morgengrøten spiser
han fint 8 mnds grøten, kun kvelden han er vanskelig [:)]

Jeg hadde ikke vært noe redd for å gi den[;)]

det går nok helt fint, men du kan etter han hr spist en pakke prøve med 8 mnd igjen!
har du prøvd andre merker også?
her hjalp det å bytte merke![:D]

takk for tipset mammamilla[:)]
jonas emil er også drittlei grøt...han snur seg vekk bare han ser sjeia[&:]
jeg får i han småfolk sin havregrøt på glass, den liker han fremdeles...så spiser han skive som er oppblødt i mme.

Hva er forskjell på 8 og 12 mnd??
Jan Einar erogså dritt lei. Både morgen og kveld.
Og ikke noe glad i brødskive...[&:]
Her er mme klar favoritt enda!

Går helt fint det[:)]

Eneste forskjellen er at konsistensen er grovere, + at energinivået er litt höyere. Så kjör på du. Hadde gjort akkurat samme sak selv, eller HAR gjort samme sak selv med Filippa.
Her gikk vi på 8 mnd gröt tidlig.

Vi glemte og ta me grøt når vi skulle til campingvongna og gav ham 15mndrs grøt (var det eneste de solgte) gikk helt fint det [:)] jeg hadde bare fortsatt vis jeg var deg [:)]  jeg gav 4mdrs grøt når han var litt over 2 mndr og 6mndrs grøt når han var 4 mndr[:)] han har ikke hatt noe problemer med det heller[;)]

ORIGINAL: sommerlady

takk for tipset mammamilla[:)]
jonas emil er også drittlei grøt...han snur seg vekk bare han ser sjeia[&:]
jeg får i han småfolk sin havregrøt på glass, den liker han fremdeles...så spiser han skive som er oppblødt i mme.

Da sliter vi med det samme ja..

Skive får jeg i han hvis han leker på gulvet og jeg gir han en bit innimellom leken..
Hvis han sitter på stolen og spiser skive spiser han 2 biter og så må jeg gi opp [8|]
Vet det er dumt å springe etter med maten, men man blir temmelig rådløs etterhvert [&:]

Men 1 års grøten sluker han altså fortsatt like godt, og koser seg skikkelig med maten igjen <3

Et tips kan være å blande noe i grøten. Jeg blander i fruktmos, blåbær (Glassene), sviske, raspet eple/nektarin. Da går det mye lettere å spise grøten. Er også nøye på å variere med de ulike grøttypene. Da hjelper det for oss.

hadde ikke vært redd for å gi det jeg. så lenge han ønsker den grøten.
syns bare det er positivt jeg. her liker snuppa best 6 mnd grøt og 6mnd middagsglass.. så hadde vært glad for at hun hadde lyst på grovere grøt. kjør på;)

Nei det ser jeg virkelig ikke problemet med! KJør på som de andre har sagt[:D] Er jo bare 2 mnd til han er 1 år også [:D] iiih,1 år ja,tenk så fort tiden har gått  

Back
Topp