1 års dag

S

SimbaKing

Guest
Hei

Jeg er ikke sammen med faren til barnet lengre, men faren har bestilt seg utenlandstur på barnets 1 årsdag.
Jeg reagerer litt på dette.
Hadde du reagert på det eller er det bare meg?
 
Ja, personlig hadde jeg reagert på det. Jeg hadde blitt skuffet og lei meg, på barnet mitt sine vegne. Jeg vet med sikkerhet at min mann aldri hadde gjort det samme, men man har ulike prioriteringer, dessverre. Du får gjøre stor stas på barnet ditt du. ❤️
 
Hadde blitt lei meg ja
 
Hvis det var bestemt at jeg skulle ha barnet på bursdagen hadde jeg ikke tenkt noe over det. Hvis det derimot ikke var avklart hvor barnet skulle være hadde jeg blitt litt lei meg på barnets veiene. Ikke pga at far skulle bort i seg selv, men at han ikke hadde diskutert det med meg.
Hvis barnet var større og skjønner at pappa drar bort ville jeg nok reagert mer.
 
Hvis det var avklart at han ikke skulle se barnet på bursdagen hadde jeg nok tenkt at det var greit og at han kanskje trengte å reise bort fordi det er trist å gå glipp av en bursdag, men hvis det var åpnet for at han kunne se barnet på dagen ville jeg blitt trist og nok prøvd å unngå det i fremtiden.
 
Det er jo bare trist! Tenker at han må ha det vondt med seg selv eller bare tankeløs/umoden når han bare reiser bort på en slik dag, på ettårsdagen til sitt eget barn.
 
Om dere ikke hadde avtalt at dere skulle feire sammen eller at han skulle ha barnet, så ser jeg ikke noen grunn til å reagere.
 
Slike ting er ikke det viktigste for meg. Et så lite barn vet ikke forskjell på ettårsdag og ellers. Om han ikke er der da spiller det ingen rolle for henne.

Det viktige er hverdager og hvor mye han er til stedet og bidrar da, tenker jeg
 
Det legger jo lista for alle andre bursdager når han driter i å være tilstede på barnets første bursdag.
 
Hadde det vært en bursdag barnet husket så hadde jeg jeg nok reagert men samtidig så kan han feire før eller etter, ser ikke på det som krise. Tenker likt som en over, det er hverdagen som teller :)
 
Jeg hadde blitt lei meg så forstår at du reagerer :Heartpink
Nei, barnet hverken forstår eller husker dagen.. likevel er det noe spesielt med den første bursdagen syns jeg da :)
 
Back
Topp