1 års bursdag....

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
hva serverte dere på 1 års bursdagen til ungen deres?
altså med tanke på mat,drikke,kaker :)..
jeg mener alkohol ikke har noe å gjøre i en barnebursdag, er jeg helt på jorde?
[&:]

Jeg ville aldri servert alkohol i en barnebursdag, nei.
Kanskje om noen ble utover kvelden og ungene hadde lagt seg, men ikke mens feiringa pågår!

Frøkna er jo ikke fylt ett år enda, men jeg ville kanskje hatt mellomgrove rundstykker med egg, laks og kjøttpålegg, og servert te, kaffe og brus. Muligens bakt muffins og en kake av noe slag.

Last edited:
Familieselskapet: Grillmat, bløtkake, sjokoladekake, jordbær, gulekake og sjokolademouse.
Barneselskapet: Grillpølser i brød/lompe, sjokoladekake, vaffler, gele, muffins, gulekake, is, oppkutta frukt og bær.

Alkohol i barnebursdag?[:'(][:@]
Det er jo BARNET sin dag!
Og barn har INGEN glede av verken alkohol i selskapet, eller fulle gjester.

Kaker, frukt, brus og kaffe. En stund etter all kakespisingen satte vi frem litt chips og annet digg [;)] Frukten slo foresten veldig godt an, oppskjært [;)]

Og selfølgelig har ikke alkohol noe å gjøre i en barnebursdag, lurer på hvorfor du i det hele tatt spør om det...

Lykke til med selskap ! [;)]

ORIGINAL: toneany

Jeg ville aldri servert alkohol i en barnebursdag, nei.
Kanskje om noen ble utover kvelden og ungene hadde lagt seg, men ikke mens feiringa pågår!

Sofie er jo ikke fylt ett år enda, men jeg ville kanskje hatt mellomgrove rundstykker med egg, laks og kjøttpålegg, og servert te, kaffe og brus. Muligens bakt muffins og en kake av noe slag.

Regner ikke med at så mange blir til etter Michelle har lagt seg siden vi skal ha det på en søndag og jobb dagen etter.. men synes ikke barn og alkohol har noe sammen å gjøre jeg da. spes ikke i en barnebursdag :)

rundstykke ja det er bra forslag. for det kan jo lillemor spise og.. driver å tenker så det knaker, på hva vi skal servere som også hun kan spise :)
takk for tips:)

ORIGINAL: *EliSue*

Nei, alkohol har vell ingenting på en 1års dag å gjøre!!!
Vi serverte bare kaker og kaffe..+ brus til barna som kom på bursdagen[:)]
Snuppa mi liker ikke kaker og slikt så hun ville heller ha frukt[:D]så vi hadde MASSE frukt, bløtkake, sjokoladekake, muffins og boller med syltetøy eller ost[:)]

blir nok ingen barn som kommer her for hun kjenner ikke mange på sin alder enda hehe.. [8D]
men hva å drikke brukte dere ha da? er det GREIT at folk TAR MED SEG alkohol selvom vi ikke serverer? jeg er veldig imot det men ha sier man om noen tar det med seg uten å snakke med oss først f eks?

ORIGINAL: StinkiStini

Familieselskapet: Grillmat, bløtkake, sjokoladekake, jordbær, gulekake og sjokolademouse.
Barneselskapet: Grillpølser i brød/lompe, sjokoladekake, vaffler, gele, muffins, gulekake, is, oppkutta frukt og bær.

Alkohol i barnebursdag?[:'(][:@]
Det er jo BARNET sin dag!
Og barn har INGEN glede av verken alkohol i selskapet, eller fulle gjester.

helt enig med deg men hva gjør man HVIS noen velger å ta med seg det? er det da frekt å nekte de å drikke der? jeg håper og tror ikke det skjer, men hvis det skjer er det jo greit å vite "hva man bør gjøre"..

Vi drakk; Vann, brus , kaffe og te.

Hvem er det som tar med seg alkohol i en barnebursdag...?!
Noen med alkoholproblemer eller?

Jeg hadde ikke syns det var greit, og hadde sakt fra om det også!

ORIGINAL: mammentilHelle

Kaker, frukt, brus og kaffe. En stund etter all kakespisingen satte vi frem litt chips og annet digg [;)] Frukten slo foresten veldig godt an, oppskjært [;)]

Og selfølgelig har ikke alkohol noe å gjøre i en barnebursdag, lurer på hvorfor du i det hele tatt spør om det...

Lykke til med selskap ! [;)]

jeg mener som sagt at alkohol ikke har noe i en barnebursdag å gjøre.. selvom det er "kun voksne" som kommer.. jeg bare lurer på om noen her har servert det.. eller hatt gjester som har tatt det med seg, og hva man da evt sier da [&:]

takk for tips forresten :D virker som frukt er en slager så får nok kjøpe inn endel av det og ha sammen med dessert :D

Når skal du ha dette selskapet da ?? er vel ingen som drasser med seg 12 øl og en kagge vin klokken 3 en ettermiddag....Visst du har noen spesifikke personer du er bekymret for- så ville jeg gitt beskjed. Eller visst noen møter opp med alkohol ville jeg tatt det fra dem stille og rolig og satt det på trappen !

tenker litt samme selv.. håper ikke noen tar med seg når vi forteller de som er bedt at det ikke blir noe alkohol servert i det hele tatt.synes isåfall det er litt frekt...

ORIGINAL: mammentilHelle

Når skal du ha dette selskapet da ?? er vel ingen som drasser med seg 12 øl og en kagge vin klokken 3 en ettermiddag....Visst du har noen spesifikke personer du er bekymret for- så ville jeg gitt beskjed. Eller visst noen møter opp med alkohol ville jeg tatt det fra dem stille og rolig og satt det på trappen !

har ikke helt funnet ut når klokkeslett enda men blir nok noe alà det du sier.. 3-4 tiden tenker jeg.. siden de fleste må kjøre for å komme seg hjem regner jeg med at ingen tar det med uansett hehe..

ORIGINAL: *EliSue*

ORIGINAL: Marinah

tenker litt samme selv.. håper ikke noen tar med seg når vi forteller de som er bedt at det ikke blir noe alkohol servert i det hele tatt.synes isåfall det er litt frekt...

Tror ingen forventer at det skal være alkohol i en 1års dag..så trenger da vell ikke å si at alkohol ikke blir servert?

nei jeg har aldri hatt barnebursdag før jeg eller vært i så fryktelig mange så vet ikke hva folk forventer og ikke forventer hehe.. men tviler på noen kommer og blir skuffa fordi det ikke er noe alkohol her, jeg hadde heller synes det var rart om det ble servert om jeg var bedt til noens 1 årsdag..

Back
Topp