1 åringer i bhg..?

Madoc

Gift med forumet
poll og linker.. det savnet jeg i den andre tråden... temaet er 1åringer og mindre i bhg.

http://www.aftenposten.no/foreldreogbarn/article2960664.ece

–Alle barn bør ikke gå i barnehage, slett ikke de minste. De bør være hjemme hos mor eller far. De to første årene av et barns liv er det bare en ting som gjelder, nemlig å bygge opp en solid base for trygghet. Det tar lang tid, og denne tryggheten kan bare skapes gjennom kontinuerlig kontakt med mor eller eventuelt en annen omsorgsperson, sier Haarklou.
Han er overrasket over at foreldre tar sjansen på å sende barnet sitt i barnehagen når det knapt har hatt et lys på bursdagskaken. –I Norge har det vært liten debatt og forståelse for synspunkter og kunnskap om at de minste barna ikke bør gå i barnehage.
–Hva skjer med barn som begynner for tidlig i barnehagen?
–At de resten av livet vil søke eller jakte på en trygghet de aldri fikk. De går gjennom en slags søkefase, først i skolen og så i voksenalder, gjerne i parforhold.

Har bare positive erfaringer med barnehage og små barn :) Emma har utviklet seg masse siden hun begynte der!! Hun har en kontaktperson og bestemor der nede, så hun er ikke på fanget til 20 forskjellige iløpet av en dag heller[;)]

Bare positivt med det her i gården !!!

ORIGINAL: arquinne

For godt utviklede, smarte barn er det ingen problem å være i barnehage fra ett års alder, mener jeg. Men klart, unger er forskjellig. 

gjerne link?

ORIGINAL: * BettiSpaghetti *

For godt utviklede, smarte barn er det ingen problem å være i barnehage fra ett års alder, mener jeg. Men klart, unger er forskjellig. 

gjerne link?

Hun sa jo dette var hennes mening,kan ikke linke da..[:)]

Skriver kjapt her også, bare for å nevne at da er det en rimelig stor del av populasjonen i USA og England f.eks som sliter og forsatt er på jakt etter en tryggheten de aldri fikk som små. Med tanke på at de fleste i statene har perm på 2-4 mnd og i england 6 mnd.. Da bærer det for mange i barnehagen/dagmammaer [8|]

Annet: Er helt individuelt.
For min ettåring tror jeg det var veldig riktig - han stortrivdes fra dag 1. Han er veldig treg på snakkingen, er 2 1/2 og bruker bare 3-4-5 ord, men elsker barnehagen, koser og klemmer både barn og ansatte, danser og leker og er hele barnehagens kosegutt (klippet fra barnehagens evaluering i forbindelse med språket [:)]).
Veid opp mot en mor som gikk på veggen etter 1 1/2 år hjemme (sykmeldt i svangerskapet, hele permisjonen selv etter at jeg ble alenemor), bare satt på sofaen og tellet timene til han skulle sove igjen og alltid hadde dårlig samvittighet fordi hun ikke orket å "stimulere" og "utfordre" på pedagogisk måte, så har barnehagen vært helt fantastisk for oss.

Men jeg ser helt klart at det KAN være veldig negativt for usikre, litt tilbaketrukne og/eller forsiktige barn med større eller mindre grad av separasjonsangst, og det bør derfor være opp til hver familie å vurdere hva som er best for DERES barn, uten å måtte ta økonomiske hensyn.

gjerne link?

[8|]

Alle barn er forskjellige, så tror det er veldig individuelt når det er på tide å sende i barnehagen.

ORIGINAL: FrøkenLøken

gjerne link?

[8|]

Hva himler du for? Blir forvirret av alle disse smileyene. [:D]

fordi jeg syns det var rart å be om link?? [;)]
Var ikke til deg[:)] Hittil er jeg enig med deg[;)]

gjerne link?

[8|]

Hva himler du for? Blir forvirret av alle disse smileyene. [:D]

fordi jeg syns det var rart å be om link?? [;)]
Var ikke til deg[:)] Hittil er jeg enig med deg[;)]

[:D]

Kan liksom ikke linke til min personlige mening. [:D]

Skriv det på bloggen din, også linker du til bloggen din her[:D]

Syns for det meste det er positivt.Men noen små får veldig lange dager å da får de jo ikke så mye tid med mor og far.Men tror ikke de har vondt av å gå i barnehage tidlig.Men veldig glad jeg selv har muligheten til å være hjemme med lille gutt=)

min lille gutt virket ikke klar da han var ett år!!! han hadde separasjonsangst da. Vi fikk dagmamma, kombinert med at vi var hjemme selv fra han var
1 1/2. Når han blir 2 1/2 skal han begynne i barnehagen, han er såå klar!

Minstemann begynnte i bhg da han var 9 mnd gammel, begynnte med litt lang tilvenning 3 dager i uka til å begynne med.
Gikk kjempe fint med han, bære enn med eldstemann som begynnte 1,5 år gammel..

men kommer mye ann på ungen, noen er klar andre ikke. Min stortrives i bhg, og går nå 4 dager i uka. Han har aldri grått en eneste gang når han har blitt levert. Går bare rett inn med en gang han kommer. Heldigvis! [:D]

Jeg tror barn har godt av å gå i barnehage. Og ser ikke noe negativt med å starte i barnehagen som 1 åring[;)] Snuppa mi begynte da hun var 14 mnd, og har hatt bare gode erfaringer!

Hva skal være negativt med at en 1 åring går i barnehagen egentlig? Ser 4 stk har svart at det er bare negativt....[8|]

Jeg hadde ikke jobb å gå til etter permisjonen. Fikk jobb som jeg måtte begynne i i juli... Da var gutten min bare 10 mnd. Men måtte begynne da... Heldigvis fikk jeg jobb i bhg, så småen begynte der[:)] Så jeg fikk se gutten min hele dagen!!! Men det var ikke noe gøy å ha han i bhg så tidlig. Han utvikla seg raskere, men såg at han  hadde nok kost seg mest hjemme[:)] Men ingenting å gjøre noe med det... Etter jula, når han var 15 mnd begynte han å få utbytte av bhg. Da koste han seg og slutta å sutre/gråte så mye[:)]

Er i permisjon nå, og småen har 100% plass, men er i bhg fra ca 10-15[:)] Han koser seg fremdeles mest hjemme, men bhg gir han mye som jeg ikke har tid til hjemme... Vertfall ikke med en baby til[8D]

Snuppa skal begynne når ho er 13 mnd. Tar et par mnd ulønna perm siden jeg ikke vil ha ho i bhg så tidlig som storebror, men denne gangen har jeg jobb.. Så vet jeg har en jobb å gå til[:)]

Hadde jeg hatt muligheten til å være hjemme hadde jeg helst vært hjemme med barna til de var to år, men da måtte det også ha vært et tilbud om åpen barnehage e.l. mange dager i uka. (I horten så var det i alle fall åpen barnehage 4 dager i uka før)

Back
Topp