1 åringer i barnehage

Sseka

Glad i forumet
vi har to unger som blei 4 og 1 år i februar.han eldste går tre dager i barnehage,og det har han gjort siden han var 1,5.hun minste har også fått plass tre dager i uka til høsten,men det er ikke så lett å få en jobb bare de tre dagene. jeg lurer på om jeg skal høre med barnehagen om de har plass til at de kan gå der 4 eller 5 dager i uken,sånn at jeg har lettere for å finne en jobb.hvordan er det å ha en på 1,5 i bhg hver dag?jeg tenker liksom at de er små bare en gang,men samtidig så har jeg lyst til å jobbe mer,så vi kan kjøpe vår egen lelighet. [:)]

[:D]

Hvordan det er å ha en 1 åring i b.hg?

LilleGull går 100% i b.hg sammen med snuppa på 4 år, di MÅ jo dte, fordi jeg må på jobb.
Det går veldig bra, synes nå jeg. Begge to trives.

B.hg. sier utifra deres erfaring at så barn har det bedre 100% enn 50% da det er langt mere forutsigbart, og tilvenning går mye bedre.

Jeg har ingen barn i barnehage ennå, men jeg har søkt plass til Thea nå. Jeg jobber 100% og vi er avhengige av to inntekter for å kunne betalt lån, mat, regninger og alt annet. Hvordan man løser dette er jo opp til hver enkelt, og jeg skjønner godt at du gjerne vil være litt hjemme med de når de er små. Du får sette deg ned og regne litt på det og finne ut hva dere evt trenger at du tjener for å kunne ta opp et lån. Også går det jo an å ta kontakt med feks Manpower for å få jobb. Da finner de evt en deltidsjobb som passer for deg [:)]

Lykke til!!

Har ingen barn i barnehage selv enda..men har flere venninner som satte barna sine der  i 1-års alder og det går knall bra[;)] Men alle fikk anbefalt å ha 100% plass fremfor 50% da det var noe med tilvenning eller noe sånnt.

Hva er det du jobber med da? Mulighet for helg eller nattejobb?

takk for svar [:D] det må jo være veldig deilig å jobbe og vite at man faktisk bidrar endel med penger i hjemmet selv.. [:)] nå jobber jeg kun lørdager,så det er jo begrensa hvor mye jeg får inn på det.

ORIGINAL: nitalita

Har ingen barn i barnehage selv enda..men har flere venninner som satte barna sine der  i 1-års alder og det går knall bra[;)] Men alle fikk anbefalt å ha 100% plass fremfor 50% da det var noe med tilvenning eller noe sånnt.

Hva er det du jobber med da? Mulighet for helg eller nattejobb?

sånn har jeg aldri tenkt på det..ang. 50 % og tilvenning [:)] jeg jobber på posten nå,og der kan det være vanskelig å få noe fast.de ringer kun når de trenger.

Tassen har gått 80% siden han var 10 mnd. Gått veldig fint, hadde så og si ikke start problemer, vente seg for til det[:)] Han var bare 2-3 timer de dagene jeg jobba kveldsvakt, men han var der 4 dager i uka fordet om[:)]

det er godt å høre litt rundt om andre sine erfaringer [:D] jeg skal snakke litt med gubben om det når han kommer hjem.jeg regner med jeg hører om det er plass og at jeg da eventuelt søker hvis det er det..[:D]

Jeg studerer hjemmefra, men valgte å ha Nina i bhg selv om hun godt kunne vært hjemme.
Hun går fulltid, men oftes ikke fulle dager. (siden jeg har muligheten til å hente henne tidlig og levere henne sent.)
Uansett: hun ELSKER å være i bhg.. Og hun kjeder seg hjemme med meg nå. Hun har blomstret opp siden hun begynte i bhg, og jeg har ikke noe annet å si enn positive ting!
Jeg er av den oppfattningen at de har godt av å gå i bhg.. Jeg fikk aldri gå i bhg.. og dere ser jo hvordan det gikk med meg...[8D]

Alina går fulltid i barnehage,å det begynte hun med da hun var blitt året.

snuppa har gått 100% siden hun var 1,5 år. Hun stortrives[:)]

tobias går hver dag... han stooorkoser seg [:D]  kjeder seg hjemme når han ikke er der..

men siden jeg er student så har jeg jo litt "fleksitid" så han blir ikke levert halv åtte og henta fire hver dag.. noen dager er han der halv ti og hentes tre.. og andre dager andre tider.. [:)]
Han har gått der siden han var 1 år..

Begge jentene mine har gått i bhg siden de var 1 år...og det har gått strålende med begge. Aurora er av den forsiktige typen så tok litt lenger tid å få henne varm i trøya..Isa derimot var sjef i bhg etter 1 uke![:D]

Min sønn begynte 80% i barnehage da han var rett over året. Han har stortrivdes fra første dag, blomstrer og utvikler seg hver dag! Tror de har godt av det, å sosialiseres med andre barn tidlig.
Jeg syns selvfølgelig jeg kunne sett han mer, fordi han er verdens goeste, MEN han har bare godt av barnehagen!
I tillegg sier de som jobber i barnehage at de fraråder plass under 60% da ungen blir utenfor i miljøet, ikke like godt kjent som de andre, og ikke intergreres like godt!
Lykke til!

Robin begynte i bhg rett før han fylte 1,og har 100% plass,og han eeelsker å være i bhg!Nå har vi vært heldige å kunne ha korte dager siden jeg ikke har begynt å jobbe før nå.Men nå er han der fra 7.15-15.45 og det går helt fint.Han sover jo en lur på dagen så han får hvilt og samlet krefter før det er på` n igjen[;)][:)]

Er ingen problem for et barn på 1,5 år å være 4-5 dager i bhg. De koser seg som regel masse med alle barna, og barna blir som regel en liten "maskot" for jentene i bhg (spes de i 4-5 års alder) [;)]
Hilsen førskolelærer 

så godt å høre at alle trives [:D] jeg er vel mest redd for hvordan det blir for meg tenker jeg [8D] jeg syns hun er så liten,men hun er jo faktisk ikke noe baby lenger [:)] men tusen takk for alle svara.det hjalp å høre at de har det bra der [:D]

gikk veldig bra for oss. han var 5 dager i uka da han var 1 år.

Back
Topp