1 åring som plutselig skriker i søvn

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Har ei på 13 mnd som nå de siste 4 dagene plutselig begynner å skrike veldig, etter å ja sovet er par timer. Sånn fortsetter det utover natta. Tips?
 
Sykdom? Utviklingssprang? Mareritt? Nattskrekk? Store endringer (eks barnehagestart)?
 
Har tenkt nattskrekk selv, men ser også at hun har utslett på kroppen. Noe som ligner atopisk eksem. Det klør nok sikkert stakkar, og jeg smører henne ofte.

Datteren min gjorde akkurat det samme en laaaang periode. Hun har også atopisk eksem. Men jeg tror det var en kombo av det, utviklingssprang og tenner. Smør henne med fet krem(aderma)
 
Vi hadde det samme på den tida. Leste at det var et utviklingstrinn som gjorde at de kunne våkne av mareritt. Det går over. I følge wonderweeks er dette siste utviklingstrinnet.
 
Jenta mi på 14 mnd har også gjort dette i perioder. Det virker som hun har mareritt, da jeg får kontakt med henne og hun lar seg trøste. Sovner ganske fort etterpå, men har gjerne en eller to episoder til i løpet av natten når hun først har begynt.
Har vært rolig en stund nå heldigvis :)
 
Datteren min gjorde akkurat det samme en laaaang periode. Hun har også atopisk eksem. Men jeg tror det var en kombo av det, utviklingssprang og tenner. Smør henne med fet krem(aderma)
Jeg jar kjøpt ACO på apoteket som skal være for atopisk eksem og forebyggende. Skal se om det hjelper, hvis ikke får jeg prøve aderma
 
Back
Topp