1-åring blir blå

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg har en på 1 år som blir blå på lepper, hender og føtter veldig ofte. Huden hans er marmorert, og han fryser MYE. Tidligere har han hatt ofte forhøyet temperatur, men denne har stabilisert seg. Han er ganske tynn av seg, og legger generelt dårlig på seg, men er nå akkurat ikke undervektig lenger.

Denne blåheten kan selvfølgelig komme av at han er tynn og mangler fett. Men noen som opplever det samme, at barnet deres blir blått en gang eller flere i løpet av dagen?

Vet om en jente som ble veldig blå. Der viste det seg at hun hadde en hjertefeil. Så kanskje gå å sjekke opp hos legen? Er ikke vanlig å bli så blå. Håper det ikke er noe alvorlig :)

Dette hadde jeg fått sjekket av legen, kan være ufarlige og farlige grunner til dette. Masse lykke til!

Har dere sjekket matallergier? Ei jeg kjenner ble blå, hun har cøliaki. Men det kan jo like gjerne være tilfeldig.

Yngste mi bir veldig lett blå når hun fryser. Hun hadde noe lyd på hjertet som nyfødt, men de fant ingen feil etter flere undersøkelser. Hun er nå 5 år, og blir fortsatt fort blå uten at vi vet hvorfor. Har din blitt undersøkt noe ang hjertet? Evt andre ting? Lykke til, det er uansett ikke noe kjekt når man ser dem bli sykelig blå uten å vite hvorfor.

Mitt barn blir blå uavhengig av temperatur eller sinnstilstand. "Vi" er under en slitsom utredning.. temperatur og sinnstilstand var OK årsaker til å bli blå sa legen. Men jeg ville uansett dratt en tur til legen jeg da, det koster så lite (tid) i det store bilde.

Vet om en jente som ble veldig blå. Der viste det seg at hun hadde en hjertefeil. Så kanskje gå å sjekke opp hos legen? Er ikke vanlig å bli så blå. Håper det ikke er noe alvorlig :)

Takk for svar! :) Vi har vært hos legen, men hun kunne ikke si hva det kom av.. Fikk liksom bare tips om å kle på mer klær.. Men tenker jeg tar han med til en annen lege, for som du sier, det er ikke vanlig å bli så blå..

Mitt barn blir blå uavhengig av temperatur eller sinnstilstand. "Vi" er under en slitsom utredning.. temperatur og sinnstilstand var OK årsaker til å bli blå sa legen. Men jeg ville uansett dratt en tur til legen jeg da, det koster så lite (tid) i det store bilde.

Ja, sa legen at temperatur kan forårsake blåhet i stor grad?! Vi har vært hos lege, med beskjed om å kle på mer. Tenker å ta han med til en annen lege og forhøre meg litt mer.. Syns det er rart å skulle bli så blå, uten "noen grunn" liksom..

Har dere sjekket matallergier? Ei jeg kjenner ble blå, hun har cøliaki. Men det kan jo like gjerne være tilfeldig.

Ja! Har hatt melkeallergi, men vokst det av seg. Noe utslag på annet også.. Kanskje det kan være en link, der... Takk for tips!

Yngste mi bir veldig lett blå når hun fryser. Hun hadde noe lyd på hjertet som nyfødt, men de fant ingen feil etter flere undersøkelser. Hun er nå 5 år, og blir fortsatt fort blå uten at vi vet hvorfor. Har din blitt undersøkt noe ang hjertet? Evt andre ting? Lykke til, det er uansett ikke noe kjekt når man ser dem bli sykelig blå uten å vite hvorfor.

Hjertet har blitt undersøkt på normalt vis etter fødsel. Under svangerskapet ble hjertet undersøkt nøye flere ganger, men var helt fint. Han har noen matallergier, men ikke tenkt link til det før Sylvanas nevnte det.. Kanskje det er noe der.. Men godt å se at andre også blir blå, uten at det "er noe" åpenbart.. :)

Takk for svar! :) Vi har vært hos legen, men hun kunne ikke si hva det kom av.. Fikk liksom bare tips om å kle på mer klær.. Men tenker jeg tar han med til en annen lege, for som du sier, det er ikke vanlig å bli så blå..
Ja gjør det :) greit med vurdering fra flere :) kanskje neste legen har en bedre forklaring :)

Jenta mi hadde nokre episodar så ho var yngre, der ho blei heilt blå på lepper og negler. Var til legen som lytta nøye på ho, men ikkje fann nokon teikn til hjertefeil (har og alltid vore bra på alle kontrollar) og ba oss sjå det an litt og heller komme tilbake viss det skjedde hyppigare. Her slutta det like fort som det begynte, men ho er ein skikkelig frysepinn, nesten alltid kalde føtter og hender. Hadde astma, melkeproteinallergi og eksem dei første åra, har no berre litt eksem når det er kaldt/fuktig ute (9 år).

Ja, sa legen at temperatur kan forårsake blåhet i stor grad?! Vi har vært hos lege, med beskjed om å kle på mer. Tenker å ta han med til en annen lege og forhøre meg litt mer.. Syns det er rart å skulle bli så blå, uten "noen grunn" liksom..

Ja. At det er vanlig å bli blå når man er kald eller ved kjapp endring av sinnsstemning. Noen mer blå enn andre. Jeg blir alltid fort blå på leppene når det er kaldt og jeg er iskald på føtter og hender året rundt, aldri tenkt at det er noe galt med meg :p men man er jo litt mer bekymra for ungene sine da, selvsagt. I basseng osv synes jeg alle ungene er blå på leppene - gira og kald, mye blod som pumpes i liten kropp :)

Men får man endring av farge på negler og øreflipper er det ganske alvorlig altså. Tror jeg. Vi fikk beskjed om det iallefall

Jeg tenker hjertet med en gang. Ville dratt til legen. Noen er mer blå enn andre. Trenger ikke være noe. Men har han problemer med temperaturregulering i tillegg, ville jeg bedt de sjekke det opp.

Hva med oksygen metning? Når lille hadde falsk krupp anfall spurte ambulansen med en gang om hun var blå. Med tanke på om hun fikk nok oksygen.
Bare en tanke

Back
Topp