1 år og trassig!!!

megbaremeg!

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jepp, det stemmer ;) min ett år gamle tuppelure trasser om dagen! Hvis hun ikke får det som hun vil knytter hun nevene og skriker rett ut :p hun har også begynt å klype... Jammen har hun fått egne meninger :D må virkelig ta meg sammen å tenke at det "bare" er en fase - og at det går snart over.

Flere ett åringer med egne meninger eller?
 
Ja huff! :p Leoh er ekstrem trassete! Klikker og griner av sinne for alt og ingenting til tider.. og slår og kaster ting rundt..haha.. en dag i barnehagen hadde hele verden rast sammen fordi en annen unge tok på tøffelen hans! Hahaha.. så han har blitt veldig flink til å bruke gråt og skriking når han syns synd på seg selv ;)
 
Jada, det mangler ikke på egne meninger! Kan ikke si at hun "klikker" akkurat, og det er nok ikke så mye som ligner på skikkelig trass, men hun vet godt hva hun vil og kan å si ifra om hun møter motstand.
 
Jada, det mangler ikke på egne meninger! Kan ikke si at hun "klikker" akkurat, og det er nok ikke så mye som ligner på skikkelig trass, men hun vet godt hva hun vil og kan å si ifra om hun møter motstand.

Haha her er det fullt raserianfall med hylskriking, kaste seg rundt, kaste alt som måtte stå i veien og evt slå!
 
Yes! Hun vet hva hun vil :p men trass det var veldig tidlig :O glad hun ikke er der enda :)
 
Jeg har ei som godt kan legge seg ned på gulvet og skrike om hun ikke får det som hun vil,
men det er ikke så ille at jeg har blitt frustert over det.
Det skal nok bli mye mye værre, de sier jo at det er først ved 2 års-alder.
 
Jeg har ei som godt kan legge seg ned på gulvet og skrike om hun ikke får det som hun vil,
men det er ikke så ille at jeg har blitt frustert over det.
Det skal nok bli mye mye værre, de sier jo at det er først ved 2 års-alder.

Jeg har alltid syns alderen 1 år til 1.5 år er mest slitsom! ;) 2 års alderen er det mer av "klare sjøøøøl" på alt :p
 
Huffamei! Det er nå jobben begynner. Jeg som trodde at det var stritt før han ble året :p blir mye "nei" her i gården, men heldigvis så skjønner han det, selv om det ikke alltid følges.. Huff.. En dag vi var på badet og hadde tatt morgenstellet så stod jeg og pusset tennene mens han måtte vente med å gå ut. Før jeg vet ordet av det står han med dobørsten i hånda og tar på skrubben. Da ble jeg så irritert at jeg kikket sint på han og sa et meget bestemt NEI mens jeg tok den i fra han. Så begynte han å strigråte stakkar.. Og da fikk jeg jo så dårlig samvittighet at jeg måtte ta han opp å trøste han. Dakars lille.. Men håper han lærte av det da ;)
 
Huffamei! Det er nå jobben begynner. Jeg som trodde at det var stritt før han ble året :p blir mye "nei" her i gården, men heldigvis så skjønner han det, selv om det ikke alltid følges.. Huff.. En dag vi var på badet og hadde tatt morgenstellet så stod jeg og pusset tennene mens han måtte vente med å gå ut. Før jeg vet ordet av det står han med dobørsten i hånda og tar på skrubben. Da ble jeg så irritert at jeg kikket sint på han og sa et meget bestemt NEI mens jeg tok den i fra han. Så begynte han å strigråte stakkar.. Og da fikk jeg jo så dårlig samvittighet at jeg måtte ta han opp å trøste han. Dakars lille.. Men håper han lærte av det da ;)

Hehe huff har havnet en del ganger i sånne situasjoner! Man reagerer uten å tenke og får skikkelig dårlig samvittighet etterpå når disse små blir så lei seg..hehe.. men det går over fort da :) men desverre ikke alltid de lærer :p
 
Her hiver han seg i gulvet og klasker ansiktet ned, eller "dunker" seg med vilje i bord/vegg/gjenstand viss han blir sinna. Og viss han blir skikkelig hissig, skriker han på en veldig tilgjort måte :p Det er kun storesøster som kan få han illsint, og henne både biter og lugger han..:eek: :p
 
Tror kanskje snuppa her har begynt å trasse på oss, etter hun har vært dårlig nå over lang tid merker jeg nå at hun helst skal være oppå meg eller PAppan sin. Fikk ik lov å lage meg frokost idag for hun ville være på armen min . Satte jeg henne på gulvet dunka hu hodet i gulvet å gjorde seg til.....
 
Back
Topp