1åringen! ❤️

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Nå begynner folk å få ettåringer i hus ❤️
Hvordan er barna nå? Hvordan sover de? Hva liker de? Har de lært seg noe dere vil skryte av (noen ord, å gå, babytegn..?) :)
 
Vi får ettåring i hus på onsdag:oops::dance018Gutten vår går (løper!) overalt, sover en lang dupp på dagtid, sover i egen seng på eget rom fra 19-19:30 og til en gang litt ut på kvelden/tidlig natt for så å samsove og amme en del på natten. Han har lært seg tegnet for «I love you» (amerikansk tegnspråk) og jeg er sååå stolt. Sier ellers ikke så mye, litt mamma/pappa, mø og hade har han sagt en gang, ellers er det mest babling. Peker, vinker, klapper, viser hvor stor han er/og hvor sterk han er. Spennende å høre om andres ettåringer:)
 
17 dager til Jenten blir 1 år, hun stabber rundt, sover i egen seng hele natten, sier noen ord, hun er begynt i barnehagen halv plass, storkoser seg med de andre barna og alt som er å utforske der. Fått sin første forkjølelse som ikke er så lett. Det er helt utrolig for en utvikling det siste året og de siste 6 månedene. Første barnet vårt ♡
 
Herlig ❤️❤️

Mi jente babler masse og kryper rundt. Sier "mamma". Av og til "pappa".
Også blitt kjent med "neinei" og "tah-tah!" (Takk takk)
Hun er skikkelig ramp..! Skal ta på ALT..! Spesielt det hun ikke får lov til ;)
Sover som regel i egen seng mesteparten av natta, samsoving fra type 3-4 til 7 :p
Kjapp rundt, men ingen gåing. Enda :)
 
Last edited:
Jentå mi blei 1 i går. Tok sine fusste skritt for ca 5 veker si, går ein del inne og men krype ennå rundt pga d går fortast.
Sove i egen seng heile nåttå, sovne mellom 1930 og 20. Sove ein gong midt på dagen 2-3 t.( fekk tenner for 1-2 veker si, var vaken 1-2 t kvar nått...)så eg har begynt å legga meg 21 kvar kveld.
Begynte i barnehage for ein mnd si, har lert å klappa i hendene der.
Lager lyd for bil, gakk gakk og bæ, kan sei takk takk, vinka og visa kor stor hu e.
Ete ikkje så masse skjeva ennå(bruke 30 min på 1/2 skjeva), like best babygraut,middagsglas og frukt. Amme 2 x daglig.
Er intressert i ting som ikkje e leiker; blader, penn, planter, ting som me foreldre holde på med, nettop begynt å dra ut kjøkkenskuff(ikkje tatt ting utav ennå).
Like å lesa i bok, leker med lyd, rase stabletårn, gå med gåvogn.
 
Hei. Min er knappe 14 dagen unna ett helt år.
Han er leken og nysgjerrig på alt som finnes Siste tiden er det tenner på gang og det tar litt søvn. Merker jeg har begynt å jobbe , han skal helst holde meg i foten når jeg er hjemme og gråter om jeg går på do. Har lest dette har med tilknyting og gjøre , at de blir mere bevisst på egne omsorgs personer. Uansett hva grunnen er så er
det sårt for små og store. Far er super så er trygg på at han blir godt ivaretatt når de er sammen
Han går med støtte ( stol , bil , pappesker ) alt som kan skyves på Han sier mamma , papaaa , meme (melk) og for andre er det bestemte lyder og bevegelser. Han klatrer oppå alt som er , så her er det aktivt
 
Blir 1.år 22.10. Har tatt de første skrittene, men krabber for det.meste. er høyt og lavt og lynrask. Driver storebror til vanvidd bruker 86 og 80 i klær
 
Gøy å lese! Min kar blir året om 8 dager. Han kan ikke gå, men er lynrask med gåvogna og syns det er veldig gøy. Han liker å klappe og at andre klapper med han. Herje og skikkelig klatremus. Så kan han vise hvor stor han er med armene, "borte", vinke og tegnet for "ferdig" (babytegnspråk). Ellers liker han å peke på ting, og høre hva det er. Ingen ord, bare en hau med babbel. Startet i barnhagen og trives enormt med de andre barna. De ansatte forteller min kar liker å få de eldre til å flire, så stor sannsynlighet for at han blir klassens-klovn
 
Minsten i huset ble 1 år den 27.september❤️ Han krabber i full fart og er OVERALT før jeg får snudd meg rundt, så må følge godt med, men er ikke til å unngå at det blir litt knall og fall:nailbiting: Må følge med på han konstant, for han tar helst på ALT det han ikke skal ta på, samtidig med han gliser lurt mot meg:smiley-bounce022
Han reiser seg opp og støtter seg til møbler, bord, leker og det meste i grunn. Han går ikke uten støtte ennå, men kommer nok ila de neste mnd- ikke noe stress med det uansett:) Danser når han hører sang og musikk:dance008
For det meste igang og er glad i samhandling, lek med søsken og kan sitte stille å lese bøker noen ganger i løpet av dagen. Bøker med lys og klaffer er gøy:cool:

Snakker litt også: sier tat-tat(takk takk), ney ney(nei nei), vers(værsågod), mau(mjau), mama, papa og ellers mye babling. Vinker og sier hade når man går.

Blid som dagen er lang, stort sett. En liten solstråle som er lett å ha med å gjøre:flower
 
Last edited:
Back
Topp