05.00 = god morgen?!

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Lillegutt her har begynt å våkne kl 05, har gjort det de siste 4 morgenene og jeg synes det er utrolig slitsomt! Han er da lys våken og det er ingen vits i å prøve å få han til å sove lenger. Siden han står opp så tidlig blir han dødstrøtt igjen i 08-09 tiden og tar seg da en hvil som kun varer i 30 minutter! Er så våken frem til ca 13-tiden og tar seg da en til hvil på hele 30 minutter. Er døøødstrøtt i 18-tiden og legges ca 18.30-19.00, sover da i ett strekk frem til 05. Noen som har noen tips til hvordan vi kan endre dette søvnmønsteret? Føler jo han får altfor lite søvn med kun 11 timer i døgnet.

Eg har samme greiene her, men i bhg sa de det kunne være pga overstimulering og ville jevne seg ut...

Prøv å legge han litt senere til første duppen og passe på at han er mett - kanskje han sover litt lengre enn 30 min.

Overgangen mellom søvnfase 1 og 2 er rundt 30-40 min og da er hjernebølgene lik våken stillstand og lett å våkne. Slet masse med dette med begge ungene når de var mindre og fremdeles litt med vesla noen dager. Her har det vært viktig at det ikke er noen lyder ol som kan vekke rundt den tiden. Med eldste kikka jeg på klokka og gikk ut å begynte å vugge forsiktig på vogna i en ti min tid så han ikke våknet i den tiden. Litt lav bakgrunnsstøy funket på begge

Legge tidligere kan også funke. Hvis de er overtrøtte når de legges kan de våkne tidlig. Selv om det virker ulogisk... Det er overstimulering som gir urolig og lett søvn.

Jeg hadde vært hoppende lykkelig om mini sov til kl 5 hvis han sover hele natta, her er vi våkne minst to ganger og mini er klar for å stå opp kl5.30/6.. :o

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde vært hoppende lykkelig om mini sov til kl 5 hvis han sover hele natta, her er vi våkne minst to ganger og mini er klar for å stå opp kl5.30/6.. :o

Huff ja, jeg vet det egentlig ikke er noe å klage på siden han sover hele natten, men man blir jo så godt vandt med sånn man har det! Så da blir det litt av en omstilling å stå opp 5 når man har stått opp 7-8 i mange mnd!

Huff ja, jeg vet det egentlig ikke er noe å klage på siden han sover hele natten, men man blir jo så godt vandt med sånn man har det! Så da blir det litt av en omstilling å stå opp 5 når man har stått opp 7-8 i mange mnd!

Sikker på at du er klar for å stå opp kl 5 snart ;) før jeg bytta jobb måtte jeg ofte opp kl 4.30, og etter en ukes tid gikk det greit :)

Sikker på at du er klar for å stå opp kl 5 snart ;) før jeg bytta jobb måtte jeg ofte opp kl 4.30, og etter en ukes tid gikk det greit :)

Ja det er sant, alt blir en vane. Hovedproblemet er egentlig det at han nesten ikke sover på dagtid, full rulle fra 05 til 19 med kanskje 30 minutter jeg kan sitte i sofaen. Og så blir han grinete og sur fordi han er trøtt.

Her tar eg A i senga og "tvingar" han til å sove litt til. Ofte er han våken ein god halv time før han sovnar igjen, kanskje litt lengre. Også søv han type 30/60 min men da er kl blitt 06/06:30 og godkjent :)

Her tar eg A i senga og "tvingar" han til å sove litt til. Ofte er han våken ein god halv time før han sovnar igjen, kanskje litt lengre. Også søv han type 30/60 min men da er kl blitt 06/06:30 og godkjent :)
Tar du han oppi din seng? Jeg har prøvd det, men føler han blir veldig grinete etter han har turnet rundt en stund :p men jeg har kanskje ikke prøvd lenge nok!

Tar du han oppi din seng? Jeg har prøvd det, men føler han blir veldig grinete etter han har turnet rundt en stund :p men jeg har kanskje ikke prøvd lenge nok!

Oppi senga mi med meg ja. Plassera han atmed meg, dyna mi oppå, armen min over det slik at han ikkje klare å turna, den andre armen "rundt" hovudet slik at det blir som eit nest :P

Back
Topp