⭐️IKM uke 52 ⭐️

Eggløsningstester... Det har jeg ikke brukt før. Forrige gang jeg ble gravid brukte jeg digital fra CB, og da var det enten smil eller ikke. Veldig enkelt og greit. Disse strimlene er jeg mindre klok på. CD 13 idag og superdupernegativ test. I går kveld tok jeg en som var sterkere, men ikke positiv. Kan det da være at jeg har hatt en LH-topp i natt, og ikke fått fanget den med testene? Den øverste er fra igår ettermiddag, i midten i går kveld, nederst idag tidlig. Anyone? :p

Dette er første gang jeg tar el-tester, så jeg vet ikke hvordan de forskjellige testene oppfører seg når de er positivt. Men vedlagt finner du dagens negative test fra henholdsvis babyplan og RFSU, tatt i samme urinprøve. Ganske stor forskjell som du kan se. Men det trenger ikke å ha noe å si så lenge begge klarer å vise positiv når de skal.

Vanskelig å svare på om du har hatt el eller ikke. Enten har du missa toppen, ellers har du små svingninger, ellers er det små forskjeller i sammensetningen av testene (siden alle er negative). Venninna mi testa for el og fant den ikke, men ble jammen gravid likevel:happy:

Hvis du vil være mer sikker på når el er kan du kanskje prøve å tempe, dersom det blir aktuelt i flere perioder (krysser fingrene for at det ikke blir det;)).

Skal teste med RFSU sin også når jeg får positiv fra babyplan, og se om begge viser det samme:happy:
 

Vedlegg

  • 20191210_160725.jpg
    20191210_160725.jpg
    9,4 KB · Visninger: 39
Dette er første gang jeg tar el-tester, så jeg vet ikke hvordan de forskjellige testene oppfører seg når de er positivt. Men vedlagt finner du dagens negative test fra henholdsvis babyplan og RFSU, tatt i samme urinprøve. Ganske stor forskjell som du kan se. Men det trenger ikke å ha noe å si så lenge begge klarer å vise positiv når de skal.

Vanskelig å svare på om du har hatt el eller ikke. Enten har du missa toppen, ellers har du små svingninger, ellers er det små forskjeller i sammensetningen av testene (siden alle er negative). Venninna mi testa for el og fant den ikke, men ble jammen gravid likevel:happy:

Hvis du vil være mer sikker på når el er kan du kanskje prøve å tempe, dersom det blir aktuelt i flere perioder (krysser fingrene for at det ikke blir det;)).

Skal teste med RFSU sin også når jeg får positiv fra babyplan, og se om begge viser det samme:happy:
Ser tendenser til at rsfu sin ikke har like høy følsomhet som andre? Hmmm.
 
Lå våken i hele natt pga sykdom, og fra ca 22 til 05 hadde jeg syke murringer. Plutselig kl 5 kjente jeg et stikk nedi magen. Og ingen murringer etter. Var det egget som slapp tro??
Videre tok jeg el test kl 7 og den var enda mer positiv enn jeg har fått. Nesten helt svart. Skal jeg gå ut ifra at det var egget som slapp og at jeg skal regne meg som 0dpo i dag? Forutsett at jeg får (mer) negativ test i kveld? :happy: synes testing er veldig spennende. Har aldri kunne vært helt sikker på dpo land nemlig :cat:
 
Helt negativ strimmeltest og blank sirkel på cb, så da har nok el skjedd ila dagen. 1 dpo i morgen!
 
Helt negativ strimmeltest og blank sirkel på cb, så da har nok el skjedd ila dagen. 1 dpo i morgen!
Spennende! Jeg går også ut ifra at EL har vært ila de siste 12-18 timene. 1 dpo i morgen :happy:
 
EL-slim i kveld?! Kun CD 7. Vet at det ikke er sperm heller. Det var merkelig:rolleyes: Noen som har opplevd det såpass tidlig i syklusen? Venter egentlig ikke EL før om en uke..
 
EL-slim i kveld?! Kun CD 7. Vet at det ikke er sperm heller. Det var merkelig:rolleyes: Noen som har opplevd det såpass tidlig i syklusen? Venter egentlig ikke EL før om en uke..
Jeg hadde El-slim på CD 9 og 11 (i dag), i tillegg til temp-dipp CD 10 og stigende temp idag. Håper det er EL og at jeg har fått kortere syklus etter SA:angelic:
 
Hvordan tolke dette? Igår på CD 13 hadde jeg en soleklart negativ eltest morgen, men noen timer etterpå var den nye sterkere, tenkte den måtte nærme seg positiv. Utpå dagen igår hadde jeg beskjedne mengder med elslim, pluss el-smerter. Negativ test igår kveld, og negativ, men litt sterkere, idag tidlig på CD 14. Lurer nesten på om jeg hadde EL igår, selv om eltesten ikke var helt positiv. Så langt idag ingen el-smerter, men det kan jo evt komme senere. Forventet El idag. Kan jeg ha hatt så kort LG-topp at jeg hadde fanget den om jeg tok en test på ettermiddagen igår? Har aldri brukt elstrimler før!
 

Vedlegg

  • IMG_20191211_060453.jpg
    IMG_20191211_060453.jpg
    19,6 KB · Visninger: 27
Hvordan tolke dette? Igår på CD 13 hadde jeg en soleklart negativ eltest morgen, men noen timer etterpå var den nye sterkere, tenkte den måtte nærme seg positiv. Utpå dagen igår hadde jeg beskjedne mengder med elslim, pluss el-smerter. Negativ test igår kveld, og negativ, men litt sterkere, idag tidlig på CD 14. Lurer nesten på om jeg hadde EL igår, selv om eltesten ikke var helt positiv. Så langt idag ingen el-smerter, men det kan jo evt komme senere. Forventet El idag. Kan jeg ha hatt så kort LG-topp at jeg hadde fanget den om jeg tok en test på ettermiddagen igår? Har aldri brukt elstrimler før!
Kan hende at toppen var så kort at du ikke fikk det med på testene. Men ville ha testet igjen i ettermiddag for å være sikker og kanskje er par dager til. Øker ikke styrken så har du kanskje EL i dag.
 
De
Hvordan tolke dette? Igår på CD 13 hadde jeg en soleklart negativ eltest morgen, men noen timer etterpå var den nye sterkere, tenkte den måtte nærme seg positiv. Utpå dagen igår hadde jeg beskjedne mengder med elslim, pluss el-smerter. Negativ test igår kveld, og negativ, men litt sterkere, idag tidlig på CD 14. Lurer nesten på om jeg hadde EL igår, selv om eltesten ikke var helt positiv. Så langt idag ingen el-smerter, men det kan jo evt komme senere. Forventet El idag. Kan jeg ha hatt så kort LG-topp at jeg hadde fanget den om jeg tok en test på ettermiddagen igår? Har aldri brukt elstrimler før!

Ja, men stor sannsynlighet for at du ikke har hatt EL enda også. Ville fortsatt å teste :p LH kan svinge litt før man får den store stigningen som slipper egget.

Sorry! Ikke det man vil høre. Alle vil jo over i dpo så raskt som overhode mulig :p
 
Troooor jeg sier 0 dpo i dag. Hatt en del El «smerter» - det er jo ikke direkte vondt akkurat, samt murringer. Utflod har vært eggehvite-aktig og seigt de siste dagene, men i dag virket det tørt oppi der. Er på CD 17.

Testene derimot gjør meg forvirret. Gikk tom i går, men så en økning på gårsdagens test og den fra kvelden før. Ikke usannsynlig at El kanskje da har vært i går eller i natt. Så ja, vi er vel med i gamet. Har ikke fått hatt så mye sex akkurat (vanskelig med baby på 6 mnd som samsover), men hatt sex i dag og hadde oss på mandag. Håper det holder!

Siden vi er så usikkre tror jeg vi kommer til å fortsette med annenhver dag frem til mensen, men denne testetøsa må ha noe å forholde seg til. Kommer til å kjenne etter tegn på progesteron i kroppen i dagene fremover. Det vil evt. bekrefte om en EL har funnet sted. Blir «symptomene» ekstra sterke kommer jeg til å ta en test om 10 dager tenker jeg.

Gøy om det går så raskt! Forsiktig optimistisk.
 
Hvordan tolke dette? Igår på CD 13 hadde jeg en soleklart negativ eltest morgen, men noen timer etterpå var den nye sterkere, tenkte den måtte nærme seg positiv. Utpå dagen igår hadde jeg beskjedne mengder med elslim, pluss el-smerter. Negativ test igår kveld, og negativ, men litt sterkere, idag tidlig på CD 14. Lurer nesten på om jeg hadde EL igår, selv om eltesten ikke var helt positiv. Så langt idag ingen el-smerter, men det kan jo evt komme senere. Forventet El idag. Kan jeg ha hatt så kort LG-topp at jeg hadde fanget den om jeg tok en test på ettermiddagen igår? Har aldri brukt elstrimler før!
Jeg fikk også en veldig svak test midt i, på cd11 faktisk .. før testene ble positive . Kjempe positive! Hehe.
Men legg inn aksjer! :) Just in case
 

Vedlegg

  • IMG_20191210_084330.jpg
    IMG_20191210_084330.jpg
    18,3 KB · Visninger: 45
Har El-testet jeg og, men klarte å glemme test søndag. Hadde svak på lørdag, ganske sterk på mandag og svak igjen tirsdag. Og El-slim lørdag og murringer lørdag og søndag. Så ganske sikker på at jeg hadde El mandag. Har lagt inn aksjer og krysser fingre for septemberbarn. Håper å være gravid OG at jeg slipper flere SA nå. Har fått time på fertilitetsklinikken mandag. For å sjekke livmor. Får se om de finner noe / anbefaler noe hormonstøtte el. Vi får se.
 
hani94 - 25 år - PP29 (IVF#1) - B1 - EL 07.12 - IKM 25.12

Setter opp testdato som IKM, vet ikke helt når jeg kan forvente mensen om vi ikke blir gravid :nailbiting:
 
Dagens tester. Ingen tvil om at de er positiv :D

5DBDA64E-D449-417C-B8C7-4E3AC92E3B6D.jpeg
 
Jeg fikk også en veldig svak test midt i, på cd11 faktisk .. før testene ble positive . Kjempe positive! Hehe.
Men legg inn aksjer! :) Just in case

Takk for bilde og svar :) Aksjelegging står på planen allerede. Det skal ikke stå på innsatsen denne gangen! :p
 
De


Ja, men stor sannsynlighet for at du ikke har hatt EL enda også. Ville fortsatt å teste :p LH kan svinge litt før man får den store stigningen som slipper egget.

Sorry! Ikke det man vil høre. Alle vil jo over i dpo så raskt som overhode mulig :p

Hehe, bare fint at du sier det som det er, gleder meg til dpo land, men tåler å vente litt til :p Skal teste i ettermiddag også, så får vi se.
 
Kan hende at toppen var så kort at du ikke fikk det med på testene. Men ville ha testet igjen i ettermiddag for å være sikker og kanskje er par dager til. Øker ikke styrken så har du kanskje EL i dag.

Skal fortsette å teste! :) Var mye enklere med smilefjes på digital da vi prøvde på vesla :p Det legges ihvertfall aksjer daglig inntil videre :joyful:
 
Nå har vel alle her inne EL på rekke og rad :D så moro! Krysser fingrene for mange terminspirer :Heartred har trua! :notworthy
 
Back
Topp