⭐️ ims vil bli tobarnsmamma ⭐️

ims

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Oktoberfruene 2018
Juliknøttene 2022
KAPITTEL 1 av 2 - prøving på første barn :Heartred

[emoji294]️ 1.syklus etter p-piller: 26 dager. Prøvde EL-testing, men gav opp og vet ikke når EL var, eller om jeg faktisk hadde.
[emoji294]️ 1.pp: Begynte med EL-tester og temping. EL 21.nov (CD 23). Kjemisk [emoji174] 37 dager.
[emoji294]️ 2.pp: EL CD16. 28 dager.
[emoji294]️ 3.pp: Alle gode ting ER tre! :Heartred
Positiv strimmel 10 dpo (26.jan)
Digital 1-2 uker 13 dpo (29.jan)
Digital 2-3 uker 15 dpo (31.jan)
Digital 3+ 22dpo (07.02)

Termin 12.10.18 :Heartred Dagbok: http://forum.babyverden.no/threads/✨-ims-skal-bli-mamma-✨.1917756/

———————————————————————

KAPITTEL 2 - prøving på barn nummer to :Heartred:Heartred
> Hopp til kapittel 2 her

33 år og fortsatt forlovet med verdens fineste mann! Vår datter fyller 3 år i oktober og nå håper vi på en liten lillebror eller lillesøster.

Slutta på p-pilla i februar av andre årsaker og har hatt sykluser mellom 23 og 30 dager siden det. Startet opp med temping igjen nå i september da jeg syntes det gav meg god oversikt over syklusene forrige prøverunde.

1.pp:
 
Last edited:
Tempdropp som forventet idag etter svakere strimmeltester igjen... Negativ digital idag :sorry:

Er så glad for den fine samboeren min, som foreslo igår kveld at vi stod opp sammen og tok digital test før han dro på jobb ettersom vi mistenkte at det gikk dritt. Var faktisk han som så resultatet, jeg ventet i stua. Og da han kom og bare holdt rundt meg, skjønte jeg det med én gang. Veldig sårt å få "Ikke gravid" etter å ha fått "Gravid 1-2 uker" bare 2 dager før, selvom jeg følte at det gikk den veien.
Heldigvis er samboeren den han er, og både trøstet og "backet" meg godt opp før han dro på jobb. Minnet meg på hvor fint vi faktisk har det sammen, og at vi nok klarer det snart. Dette var jo faktisk bare første ordentlige pp.

Nå er jeg veldig klar for tr, og håper den melder sin ankomst snarest! :)

IMG_4319.jpg
 
Last edited:
Tempdropp som forventet idag etter svakere strimmeltester igjen... Negativ digital idag :sorry:

Er så glad for den fine samboeren min, som foreslo igår kveld at vi stod opp sammen og tok digital test før han dro på jobb ettersom vi mistenkte at det gikk dritt. Var faktisk han som så resultatet, jeg ventet i stua. Og da han kom og bare holdt rundt meg, skjønte jeg det med én gang. Veldig sårt å få "Ikke gravid" etter å ha fått "Gravid 1-2 uker" bare 2 dager før, selvom jeg følte at det gikk den veien.
Heldigvis er samboeren den han er, og både trøstet og "backet" meg godt opp før han dro på jobb. Minnet meg på hvor fint vi faktisk har det sammen, og at vi nok klarer det snart. Dette var jo faktisk bare første ordentlige pp.

Nå er jeg veldig klar for tr, og håper den melder sin ankomst snarest! :)

Vis vedlegget 238068
Så godt og høre at du har en så god samboer!
 
Håper å kunne flytte den siste prikken til en ny chart iløpet av dagen og starte med blanke ark igjen :love2 Litt rosa på papiret ved dobesøk til morgenen, vondt i magen inatt og ytterligere tempfall idag - tr er nok på vei.

1BD62E45-EA37-434E-BCF5-214EB45BE44F.jpeg
 
Wow... aldri hatt så kraftig mens før [emoji33] Ikke hatt noen plager heller, men nå er jeg uggen og har ganske vondt :( Er vel på grunn av den kjemiske, vil jeg tro. Men godt å komme igang med ny pp uansett!

IMG_4321.jpg
 
Last edited:
God klem ❤️
 
Blææ... bare CD 2 og føles som jeg har hatt tr i evigheter! Aldri hatt noen symptomer/plager i forbindelse med tr, men nå har jeg ømhet, smerter, humørsvigninger, er irritabel, småsvimmel og trøtt :arghh::shifty::grumpy::sorry:

Godt vi reiser på hyttetur med et vennepar etter jobb imorgen - litt påfyll av energi og hygge.
 
Ser ut til at tr er på vei ut døra :D Gleder meg skikkelig til å starte med EL-testingen! Tenker jeg begynner på CD 8 også denne runden, selv om EL kom på CD 23 sist. Første syklus var jo på 26 dager, så ikke godt å vite når EL kommer denne gangen :wtf:
 
Last edited:
Lykke til i ny PP:)
Hvordan synes du det er å tempe? Vurderer det til neste pp selv:)
Tusen takk! :) Anbefaler virkelig temping! Synes det er kjekt å få bekreftelse på at EL faktisk har vært. Med kun EL-tester kan man jo faktisk gå glipp av EL om man får positiv test og lar være å teste videre - kroppen kan jo prøve på EL uten å få det til og så kommer EL senere istedet. Også er det fint å kunne følge utviklingen i dpo-land :)
 
Tusen takk! :) Anbefaler virkelig temping! Synes det er kjekt å få bekreftelse på at EL faktisk har vært. Med kun EL-tester kan man jo faktisk gå glipp av EL om man får positiv test og lar være å teste videre - kroppen kan jo prøve på EL uten å få det til og så kommer EL senere istedet. Også er det fint å kunne følge utviklingen i dpo-land :)

Takk for svar!:) Har EL smerter hver PP og rimelig stabil syklus(26-30 dager), så jeg mener jo selv jeg har god kontroll. Men som du sier, kan jo hende at kroppen prøver å få EL uten å få til. Spørs om jeg kaster meg i det fra neste syklus:D Må tempe sykt tidlig da, siden jeg begynner 6.15 noen dager på jobb:wacky:
 
Takk for svar!:) Har EL smerter hver PP og rimelig stabil syklus(26-30 dager), så jeg mener jo selv jeg har god kontroll. Men som du sier, kan jo hende at kroppen prøver å få EL uten å få til. Spørs om jeg kaster meg i det fra neste syklus:D Må tempe sykt tidlig da, siden jeg begynner 6.15 noen dager på jobb:wacky:
Jeg hadde EL-smerter i nesten én uke forrige syklus og var sikker på at jeg hadde EL, men så kom den faktisk ikke før nesten en uke etter det igjen :wacky: Og da hadde jeg ingen smerter. Men nå har jeg nesten akkurat slutta på p-piller da, og har ustabile sykluser foreløpig.
Hehe, ja da må du tempe tidlig! Men verdt det uansett synes jeg da :)
 
Jeg hadde EL-smerter i nesten én uke forrige syklus og var sikker på at jeg hadde EL, men så kom den faktisk ikke før nesten en uke etter det igjen :wacky: Og da hadde jeg ingen smerter. Men nå har jeg nesten akkurat slutta på p-piller da, og har ustabile sykluser foreløpig.
Hehe, ja da må du tempe tidlig! Men verdt det uansett synes jeg da :)
Oi, såpass! Ubehagelig å gå med EL smerter så lenge da! 3år siden pilleslutt her..:wtf: Måtte vi få spirene nå:)
 
CD 7 ~ pp 2

Kjenner at jeg er veldig spent og forventningsfull til denne pp’en! :joyful: Aksjelegging er igang og imorgen starter EL-testing :D Spennende!
 
CD 9 ~ pp 2

Foreløpig ingen tegn til EL verken på symptomer eller tester, men fortsatt tidlig :) FF gjetter EL til CD 16-20 et sted, håper det stemmer eller at den kommer før.

355C2A32-9BAA-49ED-97C7-272E8615D221.jpeg
 
CD 10 ~ pp 2

Hmm, fikk masse fertilt utflod idag, men denne testen samsvarer jo ikke akkurat med det :confused: Krysser fingrene for at det bare var utvannet urin, så litt sånn ut. Ellers ingen andre tegn til EL.

BA80145F-624B-4868-8679-BDB5FFA2F3EF.jpeg
 
CD 11 (eller 12 da, siden det er over midnatt nå) ~ pp 2

Nå tror jeg det nærmer seg EL med stormskritt altså :D Mon tro om det er grapefruktjuicen og salvie-teen som har gjort susen, eller om det bare er kroppen som stabiliserer seg. Hatt en del EL-smerter idag også. Blir veldig spennende å se hva tempen er om noen timer! :woot:
 
CD 12 ~ pp 2

Mer stabil temperatur denne pp’en - det må vel love godt :) Er spennende med denne eggjakten! Foreløpig ingen særlig stigning på EL-testene, men de holder seg relativt sterke. Håper EL kommer før CD 23 i det minste.

7681D14B-2C75-4893-98B8-B82384D1CF21.jpeg

69A37021-26B7-4AE6-8344-542D1584A44A.jpeg
 
CD 13 ~ pp 2

Ingen tegn til EL verken på temp eller EL-tester foreløpig. EL-test var idag svakere igjen enn de har vært. Igrunn ganske greit at EL venter noen dager nå, ettersom mannen er på jobbreise frem til onsdag ca. :p

56680330-67A5-410E-9F8F-67F9D4F443A2.jpeg

6393607B-8099-45E0-9831-77F48D50F43D.jpeg
 
Back
Topp