⭐️ IKM UKE 50 ⭐️

Hvordan går det med dere?? :D

idag kom TR snikende tilbake :eek: Bare små spotting her, og forsvinner sikkert igjen imorgen.. jaja hormoner greier :rolleyes: Er så klar for EL-jaktingen! Begynt med første sjekk idag så blir det en test om morgen hverdag fremover:cool:

Er på CD2 i dag - føles ut som en evighet til jeg kan teste! Pleier å få el dag 15 så blir spennende å se om denne måneden blir lik. (Er jo verdens mest utålmodige også da) :p Mannen er veldig gira på at babyen skal sitte denne måneden så har kjøpt undertøy for 700kr for å holde han fokusert :hilarious:


Noen som vet om man MÅ dra til legen etter kjemisk (4+6) og sjekke om at alt er ute?
Etter forrige SA hadde ikke kroppen fått ut alt og brukte ganske lang tid på å komme seg, men det gikk fint tilslutt. Nå kom jeg ikke så langt - men blødningene er sparsomme i forhold.
Kommer liksom ikke så mye? Burde jeg dra til legen (har ikke mer smerter enn vanlig tr smerter) for å sjekke at alt er ute? Eller kan jeg stole på at kroppen ordner selv? Har hatt fallende hCG verdier før jeg blødde og har lest at kroppen da ordner opp selv? Hva hadde dere gjort? Dratt til legen eller er jeg dum om jeg lar være? Ble plutselig litt usikker:bored:
 
Venter på lillebror/lillesøster - 34 - PP7 - B2 - EL 3.12 - IKM 18.12

Visste ikke om barn var antall man har eller hvilket barn man prøver på. Gikk for siste. Si fra om det er feil, så redigerer jeg bare ☺️

Hadde en tidlig SA/kjemisk i oktober, så denne syklusen endte med mensen på dag 37 (i dag). Endelig klar for nytt forsøk. Håper at dette er runden vår. Ellers tror jeg vi tar en pause fra prøvingen. Flere som føler at prosessen stjeler energi og livsgleden? Jeg er så sliten av det hele og alle nedturene nå.
 
Velkommen til oss!:Heartred Da kom vi på samme IKM gruppe igjen og er hyggelig!:joyful: Vi får håpe på fin overraskelse til jul!

Når du skal begynne med temping så kan du bruke FF skjemaet, den er veldig genial!:D Og temp til samme tid hverdag, helst før du står opp fra senga om morgenen :joyful:

Masse lykke til, og blir spennende om WY vil hjelpe denne gangen og om du får EL også! :Heartred

Om du velger og føler klar for å slutte med snus kan du selvsagt gjøre det før:) Jeg snuser selv, men orker ikke å stresse med å slutte før jeg får positiv test da det kan gå flere måneder før jeg blir gravid:rolleyes:

Jeg har aldri prøvd temping før. Lyst til å dele litt tips/erfaringer?
 
Er på CD2 i dag - føles ut som en evighet til jeg kan teste! Pleier å få el dag 15 så blir spennende å se om denne måneden blir lik. (Er jo verdens mest utålmodige også da) :p Mannen er veldig gira på at babyen skal sitte denne måneden så har kjøpt undertøy for 700kr for å holde han fokusert :hilarious:


Noen som vet om man MÅ dra til legen etter kjemisk (4+6) og sjekke om at alt er ute?
Etter forrige SA hadde ikke kroppen fått ut alt og brukte ganske lang tid på å komme seg, men det gikk fint tilslutt. Nå kom jeg ikke så langt - men blødningene er sparsomme i forhold.
Kommer liksom ikke så mye? Burde jeg dra til legen (har ikke mer smerter enn vanlig tr smerter) for å sjekke at alt er ute? Eller kan jeg stole på at kroppen ordner selv? Har hatt fallende hCG verdier før jeg blødde og har lest at kroppen da ordner opp selv? Hva hadde dere gjort? Dratt til legen eller er jeg dum om jeg lar være? Ble plutselig litt usikker:bored:
Det kan føles evigheter ja :p Men vi må bare smøre oss med tålmodighet for at vi skal klare dette :Heartred Ønsker deg masse lykke til!:D

Kan ikke svare på det du lurer ang kjemisk / SA da jeg ikke har opplevd det før. Kanskje noen andre svarer :joyful:
 
Venter på lillebror/lillesøster - 34 - PP7 - B2 - EL 3.12 - IKM 18.12

Visste ikke om barn var antall man har eller hvilket barn man prøver på. Gikk for siste. Si fra om det er feil, så redigerer jeg bare ☺️

Hadde en tidlig SA/kjemisk i oktober, så denne syklusen endte med mensen på dag 37 (i dag). Endelig klar for nytt forsøk. Håper at dette er runden vår. Ellers tror jeg vi tar en pause fra prøvingen. Flere som føler at prosessen stjeler energi og livsgleden? Jeg er så sliten av det hele og alle nedturene nå.
Velkommen til oss!:Heartred
Det stemmer, B2 er den barnet du prøver på nå :D

Det kan være tøft å prøve å lykkes, her har jeg gått lenge uten å lykkes. Men går på kur for å booste EL og begynt med Solvipect nå denne runden så får vi krysse fingrene :Heartred


Jeg har aldri prøvd temping før. Lyst til å dele litt tips/erfaringer?
Anbefaler deg å lese mer på tråden "Vi som temper" da det står masse nyttige info på tempinga der og svarer deg det du lurer på!:joyful: Tempingen kan fortelle deg at EL har vært og tempen holder seg fortsatt høyt hele veien til evt positiv g-test. Faller den nedover så er TR rett rundt hjørnet :)
 
Hvordan går det med dere?? :D

idag kom TR snikende tilbake :eek: Bare små spotting her, og forsvinner sikkert igjen imorgen.. jaja hormoner greier :rolleyes: Er så klar for EL-jaktingen! Begynt med første sjekk idag så blir det en test om morgen hverdag fremover:cool:

TR er i ferd med å gi seg her, bare litt spotting i dag :happy: Skal prøve å få til skikkelig aksjelegging denne gangen over litt lengre tid og ikke kun dagene rett rundt EL :D
 
Noen som vet om man MÅ dra til legen etter kjemisk (4+6) og sjekke om at alt er ute?

Nei, man må ikke det med mindre man mistenker at det er rester. Hvis du føler deg usikker er jo det best å ta en telefon til legen så slipper du å føle deg stresset og usikker. Men hvis graviditetstesten er negativ og du blør som en mens så kommer de nok til å be deg se det an.
 
Nei, man må ikke det med mindre man mistenker at det er rester. Hvis du føler deg usikker er jo det best å ta en telefon til legen så slipper du å føle deg stresset og usikker. Men hvis graviditetstesten er negativ og du blør som en mens så kommer de nok til å be deg se det an.

Tusen takk for svar :D! Føler meg ikke stresset - mer at jeg ble plutselig usikker på om det er rutine å sjekke om alt er ute. Jeg avventer - orker ikke dra til lege for dette. :wtf:
 
Hei!:love7

Jeg kan begynne med å fortelle litt om prøvingen vår. Nå går vi inn mot periode nr 27. Det har gått lang tid ja, men vi gir oss ikke opp! Grunnet PCOS så har vi slitt dessverre med å bli gravide. I de siste syklusene har jeg tatt letrozol og da fikk jeg EL alle gangene med modne egg. Funket helt gull på meg, og nesten presis med EL/IKM. Forrige syklus prøvde jeg med Ovitrelle tillegg, men da gikk det ikke denne gangen dessverre. Prøver igjen her nå med 4.syklus av Letrozol (dobbel dose). Og kanskje med Ovitrelle igjen, skal høre med gyn først om dette.

Jeg skal inn til gyn for oppfølging etter letrozol på UL syklus dag 12. (om to uker). Da skal vi snakke mer om IVF og opplegget på det. Var snakk om å ta ut egg osv.

Kommer med oppdateringer underveis her!:joyful:

Jeg skal både ta temp / EL-tester igjen denne syklusen. Kanskje det blir flere her som skal også det? :)
Jeg har også pcos, og temper! Det sies vel at vi med pcos har uregelmessige temperaturer såvel som sykluser, men jeg har tempet i to fulle sykluser nå (pluss en halv) og har klart å finne eggløsning begge gangene! Det føles liksom at man "gjør" noe mens man bare venter og venter! Pga for høy BMI får vi ikke hjelp enda, verken IVF eller medikamenter, så det jobbes parallelt med vekt mens vi prøver på egen hånd.
 
Hei dere, vi møtes igjen :Heartred Er i dag 13 dpo og venter TR i morgen. Prøvde WY denne syklusen, uten hell åpenbart. Tenker å bruke opp boksen neste syklus bare så jeg slipper å kaste den :laughing002 Skal for første gang starte med temping, og om noen har gode råd og tips- sier jeg jaaa takk :angelic: Har også brukt snus og tenkte jeg skulle slutte når jeg fikk positiv test (selvfølgelig), men tenker kanskje det er lurt å kutte ut nå. Så når mensen kommer/er ferdig- da blir det slutt på den kosen :rolleyes:

Juvelen10 - 28 - PP5 - EL 04.12. - IKM 18.12.21

Foreløpig ser det slik ut, satser på at TR kommer i morgen til riktig tid, så jeg kan være her med dere :love7 Dette måååå være mnd det klaffer for oss damer, tenk for en fin jul det blir :Heartred
Velkommen! WY har heller ikke funket for meg, har prøvd det to sykluser nå. Prøvde også fructus femina denne gangen, men spiren satt ikke. Prøver igjen neste gang!
Når det kommer til temping, last ned appen Fertility Friend (FF). Den er gull verdt. Prøv å temp til ca samme tid hver dag. Jeg slurver, spesielt i helgene, men så lenge jeg følger med på utflod og tester med eggløsningstester, finner jeg eggløsning likevel! Og! Selvsagt termometer med to desimaler, jeg kjøpte fra Farmasiet mener jeg.
 
Snorkfrøken - 36 - PP3 - B1 - EL 3/12 - IKM 17/12

Jeg og mannen prøver på vår felles første, han har en sønn fra før. Har egentlig prøvd lenge, uten å telle og stresse så mye. Nå følte heg behov for å ta kontrollen på ting, og har lastet ned FF, temper, og prøver diverse kjerringråd. Jeg har pcos, mannen nedsatt svømmehastighet/dyktighet, men han har jo bevist at han kan. Har vært uten prevensjon i tre år, men har aldri fått så mye som en kjemisk graviditet, og det tærer på. Vi startet utredning av meg i slutten av 2018, mannen ikke før i starten av 2019, da vi måtte ha prøvd aktivt i ett år før hjelp. Har møtt et utrolig frustrerende system, jeg har skrevet en del om dette i dagboken min.
Pga pcos har jeg uregelmessige sykluser, men tar likevel sjansen på å melde meg inn her! ;)
 
Tusen takk for svar :D! Føler meg ikke stresset - mer at jeg ble plutselig usikker på om det er rutine å sjekke om alt er ute. Jeg avventer - orker ikke dra til lege for dette. :wtf:
Nei det er ikke rutine og for de aller aller fleste går det i orden av seg selv når man mister så tidlig. Du kan helt fint se det an. Eggløsningen kan komme noen dager senere enn du er vant til, bare så du er obs på det.
 
Velkommen til oss!:Heartred
Det stemmer, B2 er den barnet du prøver på nå :D

Det kan være tøft å prøve å lykkes, her har jeg gått lenge uten å lykkes. Men går på kur for å booste EL og begynt med Solvipect nå denne runden så får vi krysse fingrene :Heartred

Anbefaler deg å lese mer på tråden "Vi som temper" da det står masse nyttige info på tempinga der og svarer deg det du lurer på!:joyful: Tempingen kan fortelle deg at EL har vært og tempen holder seg fortsatt høyt hele veien til evt positiv g-test. Faller den nedover så er TR rett rundt hjørnet :)
Takk for det ❤️ Det er tøft når ting ikke vil seg. Krysser fingrene for at det gjør susen for dere ☺️

Takk for svar vedr. temping! Skal teste det ut Bestilt termometer nå!
 
Last edited:
Hvordan går det med dere?? :D

idag kom TR snikende tilbake :eek: Bare små spotting her, og forsvinner sikkert igjen imorgen.. jaja hormoner greier :rolleyes: Er så klar for EL-jaktingen! Begynt med første sjekk idag så blir det en test om morgen hverdag fremover:cool:

Samme her…TR vil ikke helt slippe taket:confused: To ganger er jeg blitt lurt nå:smiley-ashamed004 CD 6 i dag og måtte bare ta en el-test for gøy, helt hvit foreløpig:nailbiting:
Tok også influensavaksine i dag, så håper den ikke klusser til ting:shy:
Begynte med hostesaften i dag, har ikke tatt det på mange år, så det gav barndomsminner:D
 
Jeg har også pcos, og temper! Det sies vel at vi med pcos har uregelmessige temperaturer såvel som sykluser, men jeg har tempet i to fulle sykluser nå (pluss en halv) og har klart å finne eggløsning begge gangene! Det føles liksom at man "gjør" noe mens man bare venter og venter! Pga for høy BMI får vi ikke hjelp enda, verken IVF eller medikamenter, så det jobbes parallelt med vekt mens vi prøver på egen hånd.
Jeg syns ikke at PCOS har uregelmessige temp, da mine har funket fint ved de månedene med eggløsning:) Men da får jeg alltid EL av kuren, men sjeldent uten kur:rolleyes:

Er jo fint at dere prøver ut forskjellige metoder mens dere venter på evt ekstra hjelp:) Hadde vært fantastisk om det klaffa for dere uten hjelp da!:D

Snorkfrøken - 36 - PP3 - B1 - EL 3/12 - IKM 17/12

Jeg og mannen prøver på vår felles første, han har en sønn fra før. Har egentlig prøvd lenge, uten å telle og stresse så mye. Nå følte heg behov for å ta kontrollen på ting, og har lastet ned FF, temper, og prøver diverse kjerringråd. Jeg har pcos, mannen nedsatt svømmehastighet/dyktighet, men han har jo bevist at han kan. Har vært uten prevensjon i tre år, men har aldri fått så mye som en kjemisk graviditet, og det tærer på. Vi startet utredning av meg i slutten av 2018, mannen ikke før i starten av 2019, da vi måtte ha prøvd aktivt i ett år før hjelp. Har møtt et utrolig frustrerende system, jeg har skrevet en del om dette i dagboken min.
Pga pcos har jeg uregelmessige sykluser, men tar likevel sjansen på å melde meg inn her! ;)
Velkommen til oss :Heartred Kan forstå godt at det er frustrende at det går så lang tid, og det er du ikke alene om! Selv om du har uregelmessige EL, så kan det plutselig komme opp overraskelse!:joyful: Ønsker deg iallfall masse lykke til og koselig at du vil prøve og være med oss denne runden :Heartred
 
Samme her…TR vil ikke helt slippe taket:confused: To ganger er jeg blitt lurt nå:smiley-ashamed004 CD 6 i dag og måtte bare ta en el-test for gøy, helt hvit foreløpig:nailbiting:
Tok også influensavaksine i dag, så håper den ikke klusser til ting:shy:
Begynte med hostesaften i dag, har ikke tatt det på mange år, så det gav barndomsminner:D
Samme her, lurt meg nå 2 ganger. Spotta igjen litt idag :banghead: Hva er det med kroppen våre? :p har ikke spotta slik siden før juli iallfall så det var litt rart. Kanskje det har noe å si med hormoner pga jeg tok Ovitrelle forrige syklus:rolleyes:

Artig at du har begynt med hostesaften!
Nå må vi håpe det funka gull for oss!!:joyful::Heartred
 
Tror nok det var hcg som ga utslag på første el-testene. For etter det har det bare gått nedover. Håper det snur og går oppover igjen veldig snart :)
EBA275FA-6170-41A7-922A-6FE0AF76BEBD.jpeg
 
Samme her, lurt meg nå 2 ganger. Spotta igjen litt idag :banghead: Hva er det med kroppen våre? :p har ikke spotta slik siden før juli iallfall så det var litt rart. Kanskje det har noe å si med hormoner pga jeg tok Ovitrelle forrige syklus:rolleyes:

Artig at du har begynt med hostesaften!
Nå må vi håpe det funka gull for oss!!:joyful::Heartred

Ja, det må være disse hormonene vi får i oss:D Jeg spotter litt av og på hele tiden og nå har jeg fått hetetokter, men vet ikke om det er dobbel letrozol eller vaksina som har skylden, kanskje en kombo:thumright
Jaaa, det blir spennende å se om hostesaften kan være med å hjelpe:happy093
 
Det her er ganske litt tmi, men jaja. Jeg er på cd8 idag, og når jeg gikk på do istad var det masse klart slim på papiret. Jeg er ganske ny i det med å følge med på el-slim og alt sånt. Men er dette el-slim? Og er ikke det litt tidlig? Forventer el 1. desember
 
Back
Topp