⭐️ IKM UKE 41 ⭐️

Det er ikke dumt å kartlegge litt i starten. :)

Tror kanskje jeg skal det. Ihvertfall nå når jeg får tester i posten allikevel.
Men, fra hvilken syklusdag er det normalt å teste?
 
Tror kanskje jeg skal det. Ihvertfall nå når jeg får tester i posten allikevel.
Men, fra hvilken syklusdag er det normalt å teste?

Spørs vel litt på hvor lang syklusen er osv. Jeg har EL sånn mellom dag 13 og 16, så jeg pleide begynne rundt cd10. Noen begynner så fort mensen er overstått.
 
Spørs vel litt på hvor lang syklusen er osv. Jeg har EL sånn mellom dag 13 og 16, så jeg pleide begynne rundt cd10. Noen begynner så fort mensen er overstått.

Har somregel syklus på 26 - 29 dager. Pleier normalt å ha eggløsning ca i midten tror jeg.
Så da høres det nok ok ut å teste fra rundt CD10. Får prøve på det denne mnd da tenker jeg..
Men, det er maaange dager til enda. CD1 idag..
 
Jeg skal ikke tempe ennå i alle fall. Får se nærmere EL, men i utgangspunktet skal jeg prøve å ditche tempingen denne måneden, da jeg blir veldig stressa av det og opphengt! Jeg har jo kjøpt meg monitor, så jeg skal prøve å bruke den for å teste etter EL. Bruker fitbit, og den måler jo hvilepulsen, så den er jo grei å ha. Mindre stressende enn temping, siden den måler av seg selv.

Vi skal prøve videre på egenhånd mens vi venter på svar på henvisning til IVF, og jeg tror et viktig aspekt i vår prøving er negativt stress, som jeg må prøve å redusere.
 
Jippi, endelig!! :D

Spøkelse - PP2 - B1 - EL 25/9 - IKM 9/10 - 27 år

Dette er vel og merke hvis syklusen min er på 38 dager, den varierer for hver gang :p
 
Tester, eller temper, dere alle etter EL?
Jeg har tenkt at det kan vente en stund, men kjenner at jeg blir litt nysgjerrig på det.
Ei på forumet har sendt meg en haug med tester, fordi hun er gravid, og der var det blant annet 50 el-tester.
Når i syklusen begynner dere evt å teste? Har forstått det som at testestreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken.

Jeg har begynt å tempe denne syklusen (er på 5 dagen tror jeg) og begynner å teste 4-5 dager før forventet el :) Jeg syns det er interessant å bli kjent med hvordan kroppen min fungerer! Skjønner at det kan bli stress i lengden da hvis ting tar tid.
 
Jeg har begynt å tempe denne syklusen (er på 5 dagen tror jeg) og begynner å teste 4-5 dager før forventet el :) Jeg syns det er interessant å bli kjent med hvordan kroppen min fungerer! Skjønner at det kan bli stress i lengden da hvis ting tar tid.

Så spennende. Jeg har ikke tempet eller testet før. Men tenker jeg tester litt denne perioden, for å sjekke at jeg har eggløsning ihvertfall.
Så får vi se ang temping etter hvert. Er jo ihvertfall mye billigere enn testing..
 
Jeg har tempet i over ett år, først som prevensjon og nå for å følge med på syklus. Jeg har gjort det såpass lenge at jeg ikke syns det er noe stress. EL-tester har jeg brukt i perioder før vi begynte å prøve, for å sjekke hvordan de lå an ift tempingen. Har bestilt 28 stk fra babyplan, så får se om jeg kommer til å bruke de denne mnd. Hvis det blir til at samboer må bort på jobb rundt EL kommer jeg ikke til å teste.
 
:hello
Det verste og beste med temping er at man kan vite en del om hva som skjer før det skjer...
 
:hello
Det verste og beste med temping er at man kan vite en del om hva som skjer før det skjer...
Det er sant, på godt og vondt som du sier. Men jeg har hatt sykluser hvor tempen har sunket 1-2 dager før mens, og sykluser hvor den synker først et par dager etter at mensen har kommet. Så det gir ingen sikker fasit for meg i alle fall :nailbiting:
 
Tror jeg har kommet frem til at jeg prøver testing denne pp, men satser på å evt over på temping dersom tida drar ut..
 
CD5 i morgen! Monitoren vil at jeg skal begynne å teste etter EL allerede på søndag, CD6. Ser ikke helt poenget med det, siden EL aldri har kommet før CD14 (ish), men får vel bare gjøre som monitoren sier :p Jeg tror dette blir siste PP jeg tester etter EL. Gir det er par PPer til, og hvis det ikke klaffer snart tenker jeg at IVF er tingen for oss. Kroppen min er ikke noe snill :grumpy: Tar det litt mer lungt denne PP kjenner jeg. Orker ikke stresse så fælt. Sjekker ikke forumet hvert femte minutt f.eks. :excited001
 
CD5 i morgen! Monitoren vil at jeg skal begynne å teste etter EL allerede på søndag, CD6. Ser ikke helt poenget med det, siden EL aldri har kommet før CD14 (ish), men får vel bare gjøre som monitoren sier :p Jeg tror dette blir siste PP jeg tester etter EL. Gir det er par PPer til, og hvis det ikke klaffer snart tenker jeg at IVF er tingen for oss. Kroppen min er ikke noe snill :grumpy: Tar det litt mer lungt denne PP kjenner jeg. Orker ikke stresse så fælt. Sjekker ikke forumet hvert femte minutt f.eks. :excited001
Hvordan er det egentlig den monitoren fungerer? :) Regner den ut et gjennomsnitt på sykklusene dine, registrerer man tenk der eller?
Du er på PP6 ser jeg, hold ut :Heartred Det kan bli fryktelig altoppslukende dette barneønsket vi har. Til slutt ordner det seg for oss! :)
 
Hvordan er det egentlig den monitoren fungerer? :) Regner den ut et gjennomsnitt på sykklusene dine, registrerer man tenk der eller?
Du er på PP6 ser jeg, hold ut :Heartred Det kan bli fryktelig altoppslukende dette barneønsket vi har. Til slutt ordner det seg for oss! :)

Det er første PP jeg prøver monitor, så den fungerer vel strengt tatt som en digital avleser. Den har ingen referanser inne på meg nå, så den gjetter automatisk 28 dagers syklus og EL på CD14. Jeg har 20 EL-tester som hører til, så jeg regner med mange av dem ryker siden jeg må starte så tidlig. Man må visst teste når monitoren sier det.

Jeg er i PP6, men har gått uten prevensjon siden november i fjor. Greia med meg er at jeg bare har én eggleder igjen, og gyn er veldig usikker på hvor god den gjenværende er. Så vi får bare se. Hvis egglederen vil samarbeide kan vi få det til på egenhånd, siden vi har blitt gravide tre ganger (2 kjemiske og 1 EXU). Det jeg er livredd for er en EXU til, så begge egglederne må fjernes. I så fall er IVF eneste mulighet. Foruten dumme eggledere kan det se ut som jeg blir fort gravid.

2018 har vært et drittår for min del - en eventuell graviditet hadde veid bra opp for det altså :D
 
Det er første PP jeg prøver monitor, så den fungerer vel strengt tatt som en digital avleser. Den har ingen referanser inne på meg nå, så den gjetter automatisk 28 dagers syklus og EL på CD14. Jeg har 20 EL-tester som hører til, så jeg regner med mange av dem ryker siden jeg må starte så tidlig. Man må visst teste når monitoren sier det.

Jeg er i PP6, men har gått uten prevensjon siden november i fjor. Greia med meg er at jeg bare har én eggleder igjen, og gyn er veldig usikker på hvor god den gjenværende er. Så vi får bare se. Hvis egglederen vil samarbeide kan vi få det til på egenhånd, siden vi har blitt gravide tre ganger (2 kjemiske og 1 EXU). Det jeg er livredd for er en EXU til, så begge egglederne må fjernes. I så fall er IVF eneste mulighet. Foruten dumme eggledere kan det se ut som jeg blir fort gravid.

2018 har vært et drittår for min del - en eventuell graviditet hadde veid bra opp for det altså :D

Okei men da har den sikkert ikke rukket å bli kjent med din syklus, så hvis du har en regelmessig en så ville jeg kanskje venta et par dager med å begynne testingen :) El-testing tar på det også, så hvis din pleier å være lengre enn 28 så får du bare regne ut marginen imellom. Er kjipt å ta 10-12 tester før den er positiv liksom.

Man kan fint bli gravid med en eggleder da den ene produserer egg selv om ikke den andre er der. Du må ikke svare, men er det noen grunn for at gynekologen tror den gjenværende eggstokken ikke kan gjøre jobben? Har du noen sykdom eller tidligere operasjon som påvirker eggstokkene? Var forresten ex.u'en i den som er fjernet?
 
Noen av dere som har prøvd et av disse kjerringsrådene for å få EL tidligere da?:p Mannen reiser vekk dagen før jeg tror at jeg skal ha EL. Drikker lakrisrot-te for den store gullmedalje nå, men skjønner jo at dette ikke er noen garanti :D
 
Okei men da har den sikkert ikke rukket å bli kjent med din syklus, så hvis du har en regelmessig en så ville jeg kanskje venta et par dager med å begynne testingen :) El-testing tar på det også, så hvis din pleier å være lengre enn 28 så får du bare regne ut marginen imellom. Er kjipt å ta 10-12 tester før den er positiv liksom.

Man kan fint bli gravid med en eggleder da den ene produserer egg selv om ikke den andre er der. Du må ikke svare, men er det noen grunn for at gynekologen tror den gjenværende eggstokken ikke kan gjøre jobben? Har du noen sykdom eller tidligere operasjon som påvirker eggstokkene? Var forresten ex.u'en i den som er fjernet?

Når man bruker monitor må man visst teste når den sier det, for at den skal fungere. Det er litt teit, men er visst sånn den er laget.
Syklusene mine varierer fra 24-30 dager, gjennomsnittlig 27, men de siste gangene har EL vært ganske sein og lutealfasen ganske kort (12 dager).

Jeg har begge eggstokkene i behold. :) Det er per tid en ganske stor cyste på den høyre eggstokken, som også var der under operasjonen etter EXU, så den blir fulgt opp ekstra nå. Det er den høyre egglederen som er fjernet. Har fortsatt den venstre egglederen, men gyn mistenker at den ikke er 100% god den heller. Jeg pleier å si det litt enkelt; jeg har trolig unger på begge sider av skolen, men bussen på den ene siden har fått motorstopp, og bussen på den andre siden skrangler litt :wacky: Så min utfordring er å få ungene på skolen, sånn det see ut per nå.
 
CD3 her, og begynner å bli klar for å bli ferdig med mensen..
 
Back
Topp