Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Appen vil ikke la meg redigere det første innlegget, så jeg fører dere opp når jeg kommer hjem fra jobb og får logget inn fra nettleser [emoji4]
Kabakaba: Jeg regner med det skal være 17.06 og 29.06, ikke 12 [emoji4]
Finnes det egentlig noe kjedeligere enn å vente på el? [emoji19]
Skal dere prøve noe spesielt denne runden? [emoji4]
Har byttet ut grapefruktjuicen med grapefruktkjerneekstrakt, så er spent på om jeg merker noen forskjell [emoji4]Jeg tenkte å teste wild yam etter el. Er også myyye flinkere til å ta alle viktige vitaminer[emoji1303]
Har du tenkt til å prøve noe nytt?
Jeg har ikke prøvd så lenge, men jeg kan si litt om hvordan jeg har forstått det, så kan sikkert noen andre supplere [emoji4] poenget med temping er at progesteronnivået i kroppen øker etter el, og medfører en stigning i kroppens basaltemperatur. Tre forhøyede temperaturer på rad, og fertility friend (appen de fleste bruker) vil gi deg et rød kryss, som bekrefter at du har hatt el. Mange opplever en temperaturdrop den dagen el er, men har også sett tilfeller hvor temperaturen øker uten en slik drop på forhånd. Man skal tempe til samme tid hver dag, etter minst 3 timer sammenhengende søvn. Det er viktig at det første man gjør er å tempe, dersom man reiser seg/går rundt etc. vil kroppstemperaturen endres. Det anbefales også å ha et basaltermometer med to desimaler [emoji4]Jeg har aldri tempet eller testet for EL siden syklusene mine har vært så stabile, men siden den nå tydeligvis er blitt tullete så lurer jeg på om noen kan gi meg et lynkurs/kort innføring?
Fantastisk! Tusen takk for informativt innlegg hvor hard i kjøpt termometer med to desimaler?Jeg har ikke prøvd så lenge, men jeg kan si litt om hvordan jeg har forstått det, så kan sikkert noen andre supplere [emoji4] poenget med temping er at progesteronnivået i kroppen øker etter el, og medfører en stigning i kroppens basaltemperatur. Tre forhøyede temperaturer på rad, og fertility friend (appen de fleste bruker) vil gi deg et rød kryss, som bekrefter at du har hatt el. Mange opplever en temperaturdrop den dagen el er, men har også sett tilfeller hvor temperaturen øker uten en slik drop på forhånd. Man skal tempe til samme tid hver dag, etter minst 3 timer sammenhengende søvn. Det er viktig at det første man gjør er å tempe, dersom man reiser seg/går rundt etc. vil kroppstemperaturen endres. Det anbefales også å ha et basaltermometer med to desimaler [emoji4]
Etter el skal temperaturen holde seg høy. Før tr vil progesteronnivået falle, og basaltemperaturen gjør det samme.
Når det gjelder eltesting tror jeg man må prøve seg frem. Virker som det varierer ganske mye hva som er den beste løsningen for den enkelte. Personlig får jeg sterkest tester på kvelden, men tester både morgen og kveld for sikkerhets skyld. Eltesten er positiv når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. El skjer når testen blir negativ igjen.
Legger ved bilde av grafen min fra forrige pp (før tempen droppet og tr kom) som eksempel, samt hvordan mine siste positive eltester så ut [emoji4]
Vis vedlegget 226909Vis vedlegget 226910
Puh, dette ble langt, men håper det var litt hjelp [emoji4]
Bare hyggelig [emoji4] jeg kjøpte mitt på billige-tester.no [emoji4]Fantastisk! Tusen takk for informativt innlegg hvor hard i kjøpt termometer med to desimaler?
Mener du får dette på apoteket. Ellers kan de kjøpes på nett, bare å søke etter et basaltermometer.Fantastisk! Tusen takk for informativt innlegg hvor hard i kjøpt termometer med to desimaler?
Her for eksempel: https://www.komplettapotek.no/produ...e-sure-termometer-med-2-desimaler#productinfoFantastisk! Tusen takk for informativt innlegg hvor hard i kjøpt termometer med to desimaler?
Takk for link! Har bestilt littavhvert Siden jeg er helt ny på dette (og aldri står opp til samme tid hver dag - takk Gud for fleksitid ), så prøver jeg å bruke eggløsningstester denne mnd og se hvordan det går
Takk for link! Har bestilt littavhvert Siden jeg er helt ny på dette (og aldri står opp til samme tid hver dag - takk Gud for fleksitid ), så prøver jeg å bruke eggløsningstester denne mnd og se hvordan det går
TR begynte i går. Appen min sier EL 16/6 (basert på Sykluslengder bare), så vet ikke når jeg bør begynne? Som sagt ny i dette..Jeg bruker også eggløsningstester. Har vanligvis en ganske så stabil syklus og da synes jeg eggløsningstester funker bra [emoji1303]
Skal du begynne å teste snart?
Denne pp'n har jeg startet på salvie-te frem mot EL! Er spent på om den har noe for seg, og for å se om EL flytter på seg. Har hatt noe varierende EL de siste månedene. Ser ellers frem mot alle de fine helsefordelene man skal få av denne teen, som vistnok skal hjelpe mot alt av magebesvær. CD4 nå.
Jeg forventer EL 15.06, og jeg begynner testingen nå på fredag, 09.06. Jeg har en hel haug med strimmeltester, og starter derfor heller for tidlig enn for sent. Jeg ville i alle fall startet et par dager før. Stigning på testene er jo en god indikasjon på at det er tid for å legge inn aksjerTR begynte i går. Appen min sier EL 16/6 (basert på Sykluslengder bare), så vet ikke når jeg bør begynne? Som sagt ny i dette..
TR begynte i går. Appen min sier EL 16/6 (basert på Sykluslengder bare), så vet ikke når jeg bør begynne? Som sagt ny i dette..
Jeg har hatt stabile 24/25 dager syklus, men den siste ble plutselig 27.. så appen regner gjennomsnittlig sykluser på 25 dager og EL på CD10. Så kanskje teste fra dag 8 og utover?Har man en syklus på 28 dager så vil sannsynligvis el inntreffe rundt dag 14. Men det er lurt å begynne testingen noen dager før. Jeg sparer alltid på testene slik at jeg kan følge med på testenes stigningen helt frem til el og noen dager etter el, slik at jeg ser at testene blir svakere igjen. Jeg har el ca dag 14, og begynner å teste ved dag 10-11. Har du telt syklusdager tidligere? Vet du ca hvor lang din er?
Jeg har hatt stabile 24/25 dager syklus, men den siste ble plutselig 27.. så appen regner gjennomsnittlig sykluser på 25 dager og EL på CD10. Så kanskje teste fra dag 8 og utover?
Veldig spennende! Har trua denne ppHøres lurt ut. Begynner å teste på søndag da er jeg cd 9. Spennende tider [emoji1319][emoji16]