❤ Rainbowdash ❤

En tråd i 'Dagbøker' startet av RainbowDash, 2 Jan 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. RainbowDash Forumet er livet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Den vonde prøvingen tar mye lengre tid enn vi hadde tenkt, og lite visste at dette kom til å bli en IVF reise til slutt.
    Dette første innlegget har en oversikt over våre 39 pp. Vi startet reisen til en liten skatt i oktober 2016.
    Vi vil ikke (makter ikke) prøve i 2år til, så vi håper å begynne med IVF. Men vi fikk en komplikasjon i pp27 med celleforandringer. Måtte vente på svar om operasjon eller ikke før oppstart skrev St.Olavs, men så var prøven på stedet hvil og ny kontroll om 6mnd. Vi fikk først godkjent IVF av St.Olavs, men så ringer de i etterkant og forteller at overlegen trekker godkjenningen. Så nå må vi begynne å spare.
    Jeg startet ikke dagbok før PP 17, da jeg hadde håp om å slippe å bruke så lang tid på å få drømmen vår oppfylt.
    Nå har vi prøvd klomifen, Ovitrelle sprøyte(hcg), progreston tilskudd, wild yam, bidronninggele, dong quai og vitaminer som et prøve prosjekt.

Jeg er 38år og har vært gravid over 10 ganger, har i fjor vært gravid 4 ganger (det endte i 3 kjemiske graviditeter og 1 MA).
    Ved MAen i sept-17kom jeg til uke 9, bønna døde i uke 7.
    I 2018 har ikke blitt noen form for graviditet utenom en kjemisk, i mai 2019 ble det løsnet to egg. Begge ble befruktet, men begge døde og SA faktum i 9+4. Har vel veldig lav forventning om å lykkes uten hjelp nå. Vanligvis bruker jeg el tester og følger med fitbit'en. Har full oversikt altså med dette, men har tempet før. Ser ikke behov for dette nå, bruker cb monitoren.

Jeg har klart å bli mor før, men vi håper og ønsker oss et kjærlighetsbarn sammen.
    Er sliten av opp og nedturer, med positive tester som man ikke kommer i mål med.
    Usikker på hvor lenge vi holder ut med nedturene i prøvingen, men enn så lenge holder vi koken[emoji173]
    Siden vi ikke fikk offentlig IVF, har vi hatt kontakt med privat klinikk. De hadde ikke forståelse for hvorfor vi ikke fikk hjelp offentlig. Men sånn det er nå blir det nok ikke IVF på oss enda, vi kunne godt ha spart oss frem til det om jeg var yngre og hadde bedre tid. Men vi har ikke den tiden da jeg nærmer meg 39år, så økonomiske stopper oss foreløpig.
    Vi håper jo på å finne en løsning. :Heartbigred

Oversikt for min egen del:
    Pp1
    Uttak av hormonspiral oktober 2016. Hadde ingen tanke for el. Så for meg at dette gikk raskt. Cd24 kom tr.
    Pp 2
    Akkurat som pp 1.
    Pp 3
    Som pp 1 og 2.
    Pp 4
    Begynte å tempe litt. Hadde ikke el etter tempingen den pp. 25 dagers syklus.
    Pp 5
    Tempet, nok en el løs pp. Begynte å bli små frustrert og kjøpte inn tre el tester(uerfaren). 25 dagers syklus. Min kjære fikk påvist få svømmere i nedre grense på aktivitet(liten mengde).
    Pp 6
    Tempet, ff satte en usikker el til cd 10 og hadde syklus på 26 dager.
    Pp 7
    El etter ff på cd 12. Tempen var mye mere stabil. 27 dagers syklus.
    Pp 8
    Min første kjemiske. Temper, fikk el på cd 9. Positiv gt på cd 24/dpo 15. Fikk positiv blodprøve med lege på bare 5 dagen før jeg begynte å blø på dpo 18.
    Pp 9
    Tempet, el på cd 11 og 27 dagers syklus.
    Pp10
    Tempet lite, men etter fitbit og de få tempen jeg hadde kombinert med kort syklus på 23 dager, var nok dette også en el fri pp.
    Pp 11
    Tok en tempe pause og sluttet å prøve så hardt. Ta det som det kommer var planen for den sommeren(juni 2017). Syklus på 23 dager.
    Pp 12
    El på cd 10 etter fitbit'en. Tempet ikke.
    Ble gravid[emoji173] ante fred og ingen fare i 7uker. Så begynte hvilepuls å synke, jeg fikk litt mistanker. Skulle på tidlig ul pga duo test i uke 9, der var det ikke liv. Så da ble det Cytotec kur. Alt kom ut med en gang. Min kjære var i sjokk, mens jeg fikk reaksjonen når alt var over og jeg kom hjem.
    Pp 13
    Tempet, el på cd 16. Tr kom på dag 27.
    Pp 14
    El fri syklus, tr på dag 25.
    Pp 15
    Cd 12 el, dpo 13 positiv gt. Tr dag 26, nok en kjemisk.
    Pp 16
    Cd 14 el, dpo 13 positiv gt. Tr dag 29, ny kjemisk.
    Pp 17
    El løs pp. Tr kom på cd 17!!!
    Pp 18
    Tempet i dpo land, følger også fitbit'en. El på cd 10, etter eltest, og hvilepulsen er enig. Positive tester på dpo 7, men disse gikk tilbake raskt. Tr dag 24.
    Pp 19
    Tatt eltest denne runden, positiv på cd 12. Stemmer med el i går etter fitbit'en.
    Fikk gynekolog time, men det var det INGEN hjelp å få. Står mere om dette på side 5 og 6 i tråden.
    Tr kom på cd24/dpo14.
    Pp 20
    Har bestilt time hos privat gynekolog denne runden, der fikk vi resept på ovitrelle til neste pp.
    Fortsetter å ikke tempe, ta bort noe av stresset. Jeg kjenner jeg har vært mere avslappet forrige pp. Vi bommet på el, aksjer ca3dager før og ca 2 dager etter[emoji85] men sånn ble det. TR kom på cd26/dpo14.
    Pp21
    Dette blir runden vi får prøve Ovitrelle.
    Positiv eltest cd9 og dermed ble ovitrelle satt cd9, og el ble da på cd10. Tr kom på cd 24/dpo14.
    Pp22
    En rolig pp, prøvemessig. Tok el test på cd 7 som ble positiv(ble tatt pga en smerter). Negativ noen timer etter. Tr kom på cd19, mest sannsynlig slapp ikke egget.
    Pp23
    Denne pp er det ikke testet etter ett eneste egg, har time med gynekolog. En mnd totalt uten syklus fokus. Oppdatering er gyn så egg på 22mm, og el ble den natten på cd12. Jeg får progreston støtte, eneste hjelp jeg får fra det offentlige. Så privat gyn fremover. Tr kom på cd 26.
    Pp24
    Her kom jeg. Testet etter el, satt Ovitrelle og tar progreston støtte. El på cd 12. Testet ut Ovitrelle, streken ble aldri borte[emoji173] er på cd 22 og dpo 10, svak strek ennda. Jeg produserte litt hcg selv. Men endte i kjemisk.[emoji174] Tr kom tre dager forsinket på cd 29.
    Pp25
    Ny pp er i gang. Positiv el test på cd 11 og Ovitrelle eggløsningssprøyten ble satt. Brukte bidronninggele, dong quai og wild yam i tillegg til progreston støtte denne pp. Men tr kom på cd 27.[emoji174]
    PP 26
    Prøver samme prosedyre som forrige pp, positiv el test på cd10 og ovitrelle sprøyte satt. Fikk svake streker på gtester 12 og 13dpo, men tr kom en dag forsinket og ganske så hardt for meg å være på dpo15[emoji174]

Pp27
    Hormonene ble utvidet med klomifen. Håpet det vil hjelpe oss.Jeg har hatt time med lege og fått henvisning til IVF. [emoji173] [emoji169] [emoji294]
    Brev i posten om celleforandringer som trenger oppfølging.
    Temper denne runden. El kom en dag på "overtid" iht normalen, men det er sikkert klomifenen årsak til. Positiv el test på cd12 og ovitrelle sprøyte satt. Fikk endel skyggestreker. Og tr ble forsinket, lengste syklusen jeg har hatt, tr kom på cd 30.

PP28
    Vi tar en liten pause i prøvingen, vi trenger dette nå. Tr kom på cd 28.

PP 29
    Usikker på hvor fokus det blir på prøving fremover, jeg kjenner mye på at jeg har gitt litt opp.
    TR kom på cd 28/dpo16 etter nok en kjemisk graviditet. Møtte litt kjelleren.

PP30
    Her ble en rolig prøve mnd. Pp cd25/dpo14 kom tr.

PP31
    Ny PP og nye muligheter. Siden ingenting skal være uprøvd, så prøver vi med q10 og fertilitetsmonitor denne runden.
    El kom på cd10 og tr på cd 25/dpo15.

PP 32
    Dette blir en full fokus runde, med alt mulig:knegg:
    Klomifen, Ovitrelle, Utrogestan, Q10, dong quai, wild yam, bidronninggele og vitaminer som normalt. Litt sånn siste innsats før forhåpentligvis graviditet/IVF:Heartred:D Men tr kom tiltross for grundig innsats, den kom på cd 27. Samtidig kom brev fra St.Olavs om siste blodprøver før ivf.

PP 33
    Lavinnsats denne pp. Tr kom på cd27/dpo14.

PP34
    Samme prosedyre som pp33, lavinnsats. Avventer celleprøver, blir operasjon om forandringene er som sist. Tr kom på cd26/Dpo14.

PP35
    Forsamtale denne pp. Men el kom allerede på cd 10. Og tydelig positiv test på 9dpo, men den ble negativ igjen på dpo11. Tr kom et par dager forsinket på cd 26.

PP36
    Hvordan veien videre blir er usikker nå. Mere om dette i dagboken.

PP37
    Nok en lavinnsats mnd, la inn aksjer rundt el.
    Følte tidlig noe muligens var på gang (dpo5), og fikk blødning ved kos 7dpo. Positiv clearblue digital test og clearblue fertilitetsmonitor dpo9.
    Positiv urintest hos lege 15dpo og da målt til 744 i jeg på blodprøve.
    En uke etter 22dpo var jeg på bare 3483, lav stigning. Sammen med sviktende symptomer har jeg en følelse på hvilken vei dette går.
    I uke 6+0 begynte blødning. Ny blødning uke 6+2. Ul 6+4 viste et lite:Heartredslå:love7 Og jeg ble flyttet til uke 7+4. Jeg er gravid...:happy093.
    Ny blødning uke 8+6, håper på ul raskt.
    Ul (uke 9+3)viste at lille frøet var borte, men at nytt frø var der, uke 5. De trodde det var superfetasjon, men etter at jeg nok aborterte denne ut i dag. Tipper jeg det kanskje var to, ene stoppet utvikling i uke 5. Derfor høy HCG først og så lav stigning. Uke 9+4 Kom jeg meg til denne gangen.

PP 38
    Blør og blør. Håper det hele retter seg snart. Kroppen fremdeles full av hormoner.
    Denne syklusen varte i 40 dager!!

PP39
    Prøver letrozol denne syklusen:)
    El kom på cd 12, ovitrelle satt cd11 etter positiv el test.

Last edited: 8 Aug 2019
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  2. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene

Huff, det er tøft med alle de nedturene.
    Håper det kan gå greit med utredning og hjelp etter det.
    Det er ikke direkte uvanlig å ha noen sykluser uten EL forresten. Mener ha lest det for lenge siden.

• Liker Liker x 1
  3. RainbowDash Forumet er livet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Takk, jeg har ikke trodd det var vanlig hver 3.mnd? Men er vel sikkert det.

Det hadde vært mye bedre med bare negative tester ja, mentalt kjørt.
    Gleder meg til utredning, håper det er hokuspokus babyløsningen[emoji23]

4. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene

Vet ikke om det er vanlig med EL-løs hver tredje syklus altså, men at noen sykluser ikke har det var visst normalt.
    Håper dere får noen svar og litt hjelp. Kjekt om noen har en tryllestav

• Liker Liker x 1
  5. RainbowDash Forumet er livet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Satser tryllestaven fungerer[emoji23] [emoji12]

6. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene

Må satse på det!

7. RainbowDash Forumet er livet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Oppdatering, her er ting fremdeles helt på trynet.
    Cd 17 i går, hatt svake tester og en hel del skyggestrek er de siste dagene. Fikk sterkere strek i dag, men tr kom. Så cd1 i dag.
    Fra tidenes lengste syklus forrige pp på 28 dager, til tidenes korteste denne pp på 17dager.
    Her er onsdagens test:
    20180103_213539.jpg
    Her er dagens:
    20180106_110529.jpg 20180106_110934.jpg

8. Stardust Elsker forumet Tilgangsansvarlig Himmelbarn VIP Junibarna 2019

Fryktelig leit at du skal slite sånn, og ha så store variasjoner i syklus. Krysser alt jeg har for at denne PP blir den som gjelder, og at premien kommer. Det fortjener du virkelig. :Heartred

• Liker Liker x 1
    • Optimistisk Optimistisk x 1
  9. RainbowDash Forumet er livet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Takk[emoji173]
    Vi får forhåpentligvis god hjelp i februar med gyn.

10. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene

Høres ut som det er greit med litt utredning og hjelp ja. Håper tiden går fort

11. RainbowDash Forumet er livet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Takk[emoji173] vi trenger nok litt medisinsk støtte tenker jeg.

12. RainbowDash Forumet er livet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Etter å fått nedturen på en dags avstand tenker jeg de strekene var tullestreker. Mest sannsynlig var dette en el fri syklus, derfor ble den så kort. Både de få temp jeg fikk og fitbit'en min tilsier el fri syklus.

13. RainbowDash Forumet er livet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Tenker dette blir en pp der prøvingen ikke skal ha så stort fokus, trenger en sånn pp nå.
    Ellers så kjenner jeg litt sjalusi på andre sine positive tester. Jeg er så innmari glad for de heldige, men jeg vil også ha en baby.
    Pp 18, her er vi.

• Enig Enig x 1
  14. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene

Stor klem

15. mellow Glad i forumet Mailykke <3 Novemberlykke 2018

Lykke til. Håper dere får god oppfølging . Men du, er det mulig å ikke ha eggløsning? Ser du skriver det. Men trodde at man måtte ha eggløsning for at mensen skal komme.

16. RainbowDash Forumet er livet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Fullt mulig å få tr uten eggløsning ja. Jeg har det ca hver tredje pp. Screenshot_20180109-232841.png

17. RainbowDash Forumet er livet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Pp18 - cd5
    Mensen var to dager lett blødning og en dag m spotting. Eller fikk en lett blødning på butikken, hadde da ikke bind[emoji85]
    Blødde igjennom, og endte opp med å måtte kjøpe ny truse og bukse[emoji23]

18. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene

Typisk. Skikkelig kjip opplevelse, men greit å få en unnskyldning til å kjøpe nye klær

• Liker Liker x 1
  19. RainbowDash Forumet er livet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Helt klart, endte opp sam vanlig med kosebukse[emoji23]
    Gitt opp alt som strammer[emoji87] [emoji85]

20. Amandaa11 Forumet er livet

Hvordan går det?:)

Del denne siden