❤️IKM uke 42❤️

Jeg kutter også på kaffe/pepsi. Prøver å bytte det ut med vann, men ingen strenge regler.

Hvor mye kan EL variere fra syklus til syklus? Forrige syklus var første gang med EL-tester, og da fikk jeg EL CD17. Håper den kommer tidligere denne PP, men er det realistisk?
Varierer nok litt det samme som at lengden på en syklus kan variere, det er mye som spiller inn! Det sies jo at den kommer midt i syklusen, så med mindre du har veldig kort lutealfase, skal din syklus være på 34 dager dersom EL kommer CD 17.

Jeg har hatt EL CD 13-15 de siste gangene, men har syklus på 26-28 dager så det gir mening.
 
Det her er fin lesning :)

 
Jeg oppdaget eggløsningsslim i dag! Andre dag med høy på monitoren, CD8. Hvor lenge pleier dere ha det før eggløsning? :smiley-bounce012
 
Jeg oppdaget eggløsningsslim i dag! Andre dag med høy på monitoren, CD8. Hvor lenge pleier dere ha det før eggløsning? :smiley-bounce012
Det varierer veldig men kommer som regel dagen før EL :)
 
Jeg oppdaget eggløsningsslim i dag! Andre dag med høy på monitoren, CD8. Hvor lenge pleier dere ha det før eggløsning? :smiley-bounce012
Heldig! Her er det kun sticky. Så håper det skjer noe snart :dead: men livmortappen har begynt å endre seg.. jeg har slim ca i 5-6 dager før EL
 
Det varierer veldig men kommer som regel dagen før EL :)
Heldig! Her er det kun sticky. Så håper det skjer noe snart :dead: men livmortappen har begynt å endre seg.. jeg har slim ca i 5-6 dager før EL
takk for svar! Første gang jeg har lagt merke til det, antakelig fordi det er første gang jeg er oppmerksom, og på utkikk etter det:laughing002 Men var sånn vått, slimete, «eggehvite» aktig og kunne dra det mellom fingrene og få en «strek», så må være det tror jeg. Ikke kjent på livmortappen enda, får sjekke ut det og!
 
Begynte og teste ALT for tidlig, og nå syntes jeg det går latterlig sagte!! Håper dagene flyr av gårde snart :dead:
 

Vedlegg

  • IMG_6090.jpeg
    IMG_6090.jpeg
    198,9 KB · Visninger: 9
  • IMG_6091.png
    IMG_6091.png
    389,9 KB · Visninger: 8
takk for svar! Første gang jeg har lagt merke til det, antakelig fordi det er første gang jeg er oppmerksom, og på utkikk etter det:laughing002 Men var sånn vått, slimete, «eggehvite» aktig og kunne dra det mellom fingrene og få en «strek», så må være det tror jeg. Ikke kjent på livmortappen enda, får sjekke ut det og!
Så bra! Bare å kjenne etter, er jo en fin måtte å fine syklusen sin også :) Du kjenner stor forskjell på lukket å åpen tap
 
Så bra! Bare å kjenne etter, er jo en fin måtte å fine syklusen sin også :) Du kjenner stor forskjell på lukket å åpen tap
Jeg har akkurat begynt å kjenne på tap og synes det er så vanskelig å kjenne forskjell på høy/ lav og myk/ hard :hilarious: det var åpent ved EL men hadde jeg ikke visst at jeg forventet åpen så hadde det vært helt bingo for min del
 
Jeg har akkurat begynt å kjenne på tap og synes det er så vanskelig å kjenne forskjell på høy/ lav og myk/ hard :hilarious: det var åpent ved EL men hadde jeg ikke visst at jeg forventet åpen så hadde det vært helt bingo for min del
Det tar jo ofte litt tid å bli kjent med tappen sin og hvordan den skal være under EL.

Her i gården stoler jeg mest på de vanlige symptomene før og under EL. Det er jo like sikkert som en test, selv om jeg denne måneden også kommer til å teste!
 
Det tar jo ofte litt tid å bli kjent med tappen sin og hvordan den skal være under EL.

Her i gården stoler jeg mest på de vanlige symptomene før og under EL. Det er jo like sikkert som en test, selv om jeg denne måneden også kommer til å teste!
Joda synes bare det e særdeles likt stort sett hele syklusen. Merkbart forskjell nå i starten av syklusen da men da skal den jo være lav. Føltes høy ut med mine fingre så høhø.
 
Last edited:
Jeg har akkurat begynt å kjenne på tap og synes det er så vanskelig å kjenne forskjell på høy/ lav og myk/ hard :hilarious: det var åpent ved EL men hadde jeg ikke visst at jeg forventet åpen så hadde det vært helt bingo for min del
Du burde starte fra mensen er ferdig frem til beste mens. Og på samme tid hverdag, for den endrer seg helle tiden igjennom dagen. Men, om du kjenner helle tiden nå så vil du kjenne stor forskjell på når du har el og ikke, etter som den er veldig åpen. Høy/Lav.. når den er høy så må du langt og med fingeren, er den lav så kjenner du den med en gang. Hard, da er den som neste tippen, myk som en svamp.. Nå har jeg holdt på med det her i noen år :hilarious: er en artig ny måtte å finne syklus på
 
Men litt gøy at du har startet testingen! Jeg glemte heeelt av det i dag, så starter i morgen tenker jeg☺️
Ja, er testomanen i meg. Også er dagene så kjedelige for tiden, så må ha noe spenning i hverdagen :laughing001 ser så frem til høstferien nå. Vi er heldige og får nesten helt barnefri, så blir full rulle rundt EL nå
 
Du burde starte fra mensen er ferdig frem til beste mens. Og på samme tid hverdag, for den endrer seg helle tiden igjennom dagen. Men, om du kjenner helle tiden nå så vil du kjenne stor forskjell på når du har el og ikke, etter som den er veldig åpen. Høy/Lav.. når den er høy så må du langt og med fingeren, er den lav så kjenner du den med en gang. Hard, da er den som neste tippen, myk som en svamp.. Nå har jeg holdt på med det her i noen år :hilarious: er en artig ny måtte å finne syklus på
Jau har holdt på i en og en halv syklus men er nybegynner så må bare kjenne videre :wacky:
 
Ja, etter 1-2 sykluser så kan du det :D Man blir fort kjent med den… hørtes litt rart ut :hilarious:
Har egentlig lenge hatt en sånn tappen skal ikke røres holdning siden jeg jobber i helsen og der bruker man sterile hansker og jeg har blitt så svimmel når jeg har tatt celleprøver tidligere, men den er egentlig veldig informativ og grei å ta med i beregningen sammen med strimler, temp og andre kroppslige symptomer :pompus:
 
Har egentlig lenge hatt en sånn tappen skal ikke røres holdning siden jeg jobber i helsen og der bruker man sterile hansker og jeg har blitt så svimmel når jeg har tatt celleprøver tidligere, men den er egentlig veldig informativ og grei å ta med i beregningen sammen med strimler, temp og andre kroppslige symptomer :pompus:
Aha, det skjønner jeg. Har liksom tenkt sånn selv, og kjenner litt på den følelsen innimellom faktisk. Men, Har lest at det ikke gjør noe og Gynekologen har sagt at det er helt greit. Bare viktig å vaske hendene godt som han sa. Men, det er jo logisk i seg selv :)
 
Back
Topp