❤️Hentesett til Oktoberbarna❤️

Luskings

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Junilykke 2020 ♡
Her kan vi vise frem klærne de små skal fraktes hjem i [emoji173]️

Her skal den kommende farmor strikke hentesett, men jeg har ikke funnet ut hvilket enda. Håper på masse inspirasjon her [emoji7]

Herlig tråd! Her blir det hjem-settet fra Lene Holme Samsøe, men usikker på hvilken farge vi skal velge til gutten :) Blir nok enten en blåtone eller noe i dus grågrønn :D

Herlig tråd! Her blir det hjem-settet fra Lene Holme Samsøe, men usikker på hvilken farge vi skal velge til gutten :) Blir nok enten en blåtone eller noe i dus grågrønn :D

Ja, jeg har sett litt på det settet jeg og. Har faktisk den boken, så da kan jo svigermor bare låne den.
Men så har jeg funnet dette fra Dale
IMG_2034.jpg

Eneste jeg vet er at jeg ikke vil ha det strikket i typisk babyblått. Gjerne mer gråblå eller dus sjøgrønn, gjerne i kombinasjon med noe brunt.
Liker veldig godt gromguttenbukse fra klompelompe, feks i en fin blå, og med en brungrå jakke til.

Ja, jeg har sett litt på det settet jeg og. Har faktisk den boken, så da kan jo svigermor bare låne den.
Vis vedlegget 258757

Eneste jeg vet er at jeg ikke vil ha det strikket i typisk babyblått. Gjerne mer gråblå eller dus sjøgrønn, gjerne i kombinasjon med noe brunt.
Liker veldig godt gromguttenbukse fra klompelompe, feks i en fin blå, og med en brungrå jakke til.

Dette har jeg planer om å strikke.. [emoji7][emoji7] Venter bare på å vite kjønn, blir det gutt så blir det fargen på bildet, er det jente blir det nok en råååsa farge.. [emoji7][emoji23]

Vis vedlegget 258757

Vi skal ha det samme :-) min søster strikker til meg.

Vis vedlegget 258757

Det der er helt nydelig:Heartblue

Oi, jeg visste ikke dette var en greie en gang, haha.:bag: Alt man lærer!

Mamma sa nemlih hun ville strikke noe og spurte om jeg hadde en bestilling på noe, kanskje et fint "hentesett" - jeg sa bare at jeg ikke hadde peiling på hva babyer trengte og "vi blir glad for alt, strikk noe fint, du, men helst ikke i rosa" :D

Siden jeg ikke har greie på verken strikk eller klær overlater jeg det til min mor :) Det blir sikkert uansett fint! Håper at tanter og bestemødre også strikker litt - jeg elsker ullstrikk, men jeg er ikke noe flink til å strikke selv. Jeg er på nivået: prøvde å strikke en klut en gang og feila.

Jeg strikket det på bildet her fra Dale til storebror, veldig fint[emoji5] Følger med å ser om det kommer inspo for et annet til lille i magen, om ikke blir d nok samme[emoji28]

Vurderer å ta samme som datteren min reiste hjem i, da det var ganske kjønnsnøytralt:Heartblue

Jeg holder på med Ellens hentesett fra Petiteknit, i Sandnes duo i mintgrønn/lys aqua. Vet ikke kjønn enda, men synes fargen passer til begge:)

Jeg tror vi kommer til å få to! Et fra moren min og et fra søstra til mannen[emoji12] så får vi se hvilket vi bruker[emoji23]

Oi, jeg visste ikke dette var en greie en gang, haha.:bag: Alt man lærer!
Hehe. Jeg er andregangs og har heller ikke helt skjønt greia med dette. Men da jeg fødte første var det tropevarme og varmeste sommeren siden 70 tallet. Så «hentesettet» besto av bleie og en body. To første mnd av livet hennes ble stort sett tilbrakt naken eller i bleie. (Fødte juni 2014 i Oslo, om noen husker den sommeren.)

Oj dette visste jeg ikke var en greie.... men koselig å tenke på! [emoji5]

Hehe. Jeg er andregangs og har heller ikke helt skjønt greia med dette. Men da jeg fødte første var det tropevarme og varmeste sommeren siden 70 tallet. Så «hentesettet» besto av bleie og en body. To første mnd av livet hennes ble stort sett tilbrakt naken eller i bleie. (Fødte juni 2014 i Oslo, om noen husker den sommeren.)

Husker den sommeren ja . Jento mi ble født i april så hadde klær på i begynnelsen :D

Nei jeg vet ikke helt om jeg ser poenget med åkjøpe eller lage et eget hentesett, men vi får se. Klær er klær i mitt hode:hilarious:

Her blir det farmoren som lager hentesett. Er litt med tradisjon i hans familie [emoji847]

Jeg strikker hjem-settet fra Lene Holme Samsøe, bukse og lue i kitt, og mørk gammelrosa jakke. [emoji4]

Back
Topp