❤️ Januar 2018 ❤️

De som ga deg 80 % risiko for abort pga noen mm målefeil burde få skikkelig kjeft og egentlig en klage. Fy så dårlig gjort å begynne sånn når de målte SÅ tidlig. :shifty: Godt du får bedre oppfølging på Riksen. :)
Ja, har tenkt veldig på det de siste dagene. At jeg har lyst til å ringe de og kjefte de ned rett og slett. Jeg har hatt så kjip start på det svangerskapet her, at det er først nå i uke 9 at jeg starter å tro på at jeg er gravid. Alle gynekologer har jo vært så negative og skeptiske på grunn av blødningene og de 2mm i manglende størrelse! Og jeg er skikkelig bitter for disse 4-5 ukene med usikkerhet og engstelse!
 
Ble målt til 5mm. I følge babyverden appen skulle det vært 9. Må nok bare senke skuldrene og tro på signalene fra kroppen. Ny ul om 2 uker. Vurderer å ringe en annen gyn som jeg gikk til da vi hadde forsøk i Norge.
 
Jeg må bare dele dette med noen:
Siden vi er midt i ventetiden mellom blodprøver og ett nytt ferskforsøk, så har vi lagt inn litt aksjer på gamlemåten. Og i dag tok jeg en test mest for moro skyld siden jeg hadde en liggende i skapet. Og se her da:
Vis vedlegget 245043
Jeg er helt i sjokk, kan det være sant?!
Så utrolig!! Gratulerer så mye! :-D
 
Er 5+6 Idag og måtte ta en test da jeg har så og si ingen symptom. Sier meg fornøyd, er vel akkurat her jeg bør være :)
 

Vedlegg

  • IMG_0110.JPG
    IMG_0110.JPG
    244,2 KB · Visninger: 109
Her ble dessverre også lykken kortvarig. Hadde fin hcg-verdi på 400 på testdag 19 dpo. Men fikk magekramper 5+5 og blødning, blødd en god del gjennom helga. Hcg i blod har falt og bekrefter altså SA. Veldig kjipt og trist. Dette var det 4. innsettet (fryst blastocyst), tidligere kun negative forsøk. Hadde en MA i fjor vår. Vet at de ikke utreder for habituell abort før etter 3 SA/MA, men har noen her inne likevel fått støttebehandling etter 2 aborter? Tenker på Albyl E, evt Klexane/Fragmin? Evt hcg-støtte?

Gratulerer ellers til alle med positive tester og etterhvert fin TUL, det er i det minste oppløftende oppi dette:)
Ja, jeg fikk hjelp med en gang. Jeg går privat, og de er litt mer villig til å gjøre tiltak tidlig enn offentlig. Etter første gang jeg mistet fikk jeg klexane. Mistet den gangen også. Så nå runde nr 3 har jeg fått både klexane, lutinus skal jeg gå på lenge, samt hcg støtte (6 klikk ovitrelle ved positiv test). Og så langt sitter denne spiren/spirene :) Håper du får tilbud om litt ekstra støtte neste gang:Heartred
 
Er 6+3 i dag, og har noe som ligner menssmerter innimellom..
Er dette normalt?
Noe lyyysbrun utflod, men det vises ikke på papiret :)
 
Skal om få timer på ny ul hos min vanlige gyn. Han jeg får til i forbindelse med forsøk hos Maigaarden virker så usikker. Han sa på kontroll torsdag i forrige; jeg mener jeg ser hjerte slå. Det svaret har gjort meg usikker og redd. Mistet i høst også etter at han sa det Samme. Håper UL i dag viser at alt er ok. Men jeg har alikevel den lille stemmen som sier dette ikke kommer til å gå hele veien. Slitsomt med de trollene i hode. Klarer ikke glede meg over graviditeten.
 
Skal om få timer på ny ul hos min vanlige gyn. Han jeg får til i forbindelse med forsøk hos Maigaarden virker så usikker. Han sa på kontroll torsdag i forrige; jeg mener jeg ser hjerte slå. Det svaret har gjort meg usikker og redd. Mistet i høst også etter at han sa det Samme. Håper UL i dag viser at alt er ok. Men jeg har alikevel den lille stemmen som sier dette ikke kommer til å gå hele veien. Slitsomt med de trollene i hode. Klarer ikke glede meg over graviditeten.
Hvordan gikk det? Krysser fingrene for deg! ❤️
 
Overlegen på IVF hos riksen skrev ned i papirene mine at terminen min er 30 september. Jeg selv hadde regnet ut 1 oktober. Burde jeg følge hans termin eller den jeg har regnet ut selv? Hvis jeg følger hans så er jeg plutselig 2 dager lengre enn jeg har notert ned i appen. Håper noen her som har gjort dette før kanskje vet :)
 
Neeeei, huff så trist :( Hvor langt var du på vei nå? Håper de finner ut av hva grunnen kan være!

8 uker i dag egentlig. Foster målt til 3,5 mm og ingen hjerte. Nå blir det utredning om 2 måneder. Og dermed ikke nytt innsett før det er gjenomført. Er så glad jeg fikk komme til min faste gyn. Hun er bare helt fantastisk. Det er helt jævlig tøft nå. Vi griner mye sammen og hver for oss. Mannen måtte til en kunde i dag, men er på vei hjem nå. Får bruke tiden fremover til å gå ned i vekt, da jeg har lest at overvekt kan være en faktor. Å være 1.60 og veie 102kg er jo kanskje ikke det beste utgangspunktet.
 
8 uker i dag egentlig. Foster målt til 3,5 mm og ingen hjerte. Nå blir det utredning om 2 måneder. Og dermed ikke nytt innsett før det er gjenomført. Er så glad jeg fikk komme til min faste gyn. Hun er bare helt fantastisk. Det er helt jævlig tøft nå. Vi griner mye sammen og hver for oss. Mannen måtte til en kunde i dag, men er på vei hjem nå. Får bruke tiden fremover til å gå ned i vekt, da jeg har lest at overvekt kan være en faktor. Å være 1.60 og veie 102kg er jo kanskje ikke det beste utgangspunktet.
Skjønner at det er helt forferdelig! Godt at dere bruker tiden sammen ❤️ For et sjokk det må ha vært på UL :(

Angående vekt så er det vel alltid best å ha mest mulig normalt bmi i de fleste svangerskap. Er jo mye kroppen skal igjennom. Men så lenge man ikke plages av det selv, og er frisk som en fisk så vil jeg ikke tro at det kan ha noe med det å gjøre? Aner ikke altså. Jeg gikk ned 40 kilo for 3 år siden, og er veldig glad for det nå som jeg er gravid. Ville ikke vært veldig gøy å bli enda tyngere enn det jeg var. Last ned appen LifeSum og skriv inn hvor mye du ønsker å gå ned per uke. Så får du et kalorinivå og forholde deg til. Fungerte supert for meg hvertfall. 40 kilo på 6 mnd cirka. Var virkelig ikke noe stress. Men bruk nå tiden fremover til å ta vare på deg selv og ikke tenk på slanking med en gang. Stor klem fra meg!
 
Overlegen på IVF hos riksen skrev ned i papirene mine at terminen min er 30 september. Jeg selv hadde regnet ut 1 oktober. Burde jeg følge hans termin eller den jeg har regnet ut selv? Hvis jeg følger hans så er jeg plutselig 2 dager lengre enn jeg har notert ned i appen. Håper noen her som har gjort dette før kanskje vet :)
Du bør sikkert følge det som ivf folka mener. Jeg mener jeg har termin 4 okt, mens sykehuset sier 5. Jeg får bare gjøre som dem sier og regne med de har lært å regne termindato til nå ;-p hvordan går det med deg?
 
Du bør sikkert følge det som ivf folka mener. Jeg mener jeg har termin 4 okt, mens sykehuset sier 5. Jeg får bare gjøre som dem sier og regne med de har lært å regne termindato til nå ;-p hvordan går det med deg?
Hmm, ja får vel det da :p Da er jeg jo 2 dager lengre på vei enn jeg har regnet ut.. Det går veldig fint med meg! :) Eller, sliter veeeldig med kvalme fra lunsj og utover hele dagen og kvelden. Utrolig slitsomt. Men holder ut og håper det gir seg om et par uker :) Er jo 10 uker på vei nå (eller 10+2 i følge riksen ;) ) Tiden går sååå fort! Om 3 uker i dag skal vi til spesialist å se kjønnet :D Hvordan går det med deg?
 
Back
Topp