❤️ Januar 2018 ❤️

Eiddwen

Forumet er livet
Assistert-jentene
Lager en tråd for oss som skal ha innsett i januar. :)

Skriv gjerne om du skal ha IVF, ICSI, FER (IVF/ICSI), hvilket forsøk det er, førstemann eller søskenforsøk (og eventuelt hvilket søsken), klinikk, hvilke medisiner du stimulerer med, hvor mange egg ut, antall egg inn, testdato ++


Venter på oppstart:


Stimulerer:


Har hatt uttak/siste kontroll, venter på innsett:


Ruger:


Gravid:
Ask
- #2 ICSI - Synarela uke 48 - Menopur fra 24.12 - uttak 5.1 - 11 egg, 3 egg befruktet, 1 på frys - innsett av 1 embryo 7.1 - Riksen - testdag 19.1 positiv hcg: 112, ny blodprøve 22.1 hcg: 330, ny blodprøve 24.1 hcg: 750
Glad sau - søskenforsøk - #1 IVF - Gonal-F - Oralgutan fra 1.1 - uttak 8.1 - 8 egg, 8 befruktet, 1 på frys - innsett av 1 embryo 10.1 - testdag 23.1
Hhåper - #1 IVF - nesespray fra 13.12 - Gonal-F fra 28.12 - uttak 8.1 - 9 egg, 7 befruktet - innsett 10.1 - Riksen - testdag 22.1
Ønskeliten - #2 - Lutinus - uttak 9.1 - innsett 11.1 - første barnet - testdag 23.1
Evlina - #3 ICSI og TESA - lang protokoll - uttak 18.1 - 2 egg, 1 egg befruktet - innsett 20.1 - synarela og puregon - prednisolon og blodfortynnende - brukt melatonin og vitamin E siden september - AB-kur - hysteroskopi og lapraskopi i desember - Riksen - første barnet
Luskings - #3 AIH - Gonal-F fra 7.1 - Menopur fra 15.1 - kort protokoll - inseminering 22.1 - Hausken Bergen - jente 9 år fra før (mann har ingen barn)
Ønsker en liten en - # 3 IVF - progynova i 7 dager fra 27.12 - sprøyter fra 12.1 - uttak 23.1 - 10 egg, 5 egg befruktet - innsett av 2 embryo 25.1
CurlySue - FER - blasto på frys - Ovitrelle 17.1 - innsett 23.1 - Maigaarden, Danmark - testdag 1.2
unicorn59 - progynova fra 2.1 - sprøyter fra 10.1 - uttak 23.1 - 17 egg - innsett av 1 embryo 25.1
Nettiee - #1 IVF - Synarela og Gonal-F - uttak 24.1 - 14 egg ut, 10 befruktet, 1 på frys - innsett av 1 embryo 26.1 - uforklarlig infertilitet - Rikshospitalet - blodprøve 9.2
Laufey - #1 ICSI - Bemfola og Cetrotide - uttak 24.1 - 11 egg, 8 befruktet, 2 blastoer på frys - innsett av 1 embryo 26.1
Hannah02 - innsett 29.1 - testdag 12.2


Ikke gravid/SA (kjemisk):
solidarisk
- #1 FER (#1 IVF) - 21 egg på frys - innsett av 1 blasto 9.1 - testdag 19.1 hcg <5, ny blodprøve 22.1
Eiddwen - FER (#2 IVF #4 innsett) - søskenforsøk - Estradotplaster fra 18.12 - Progynova fra 2.1 - Cyclogest fra 13.1 - scratching 12.12 - innsett av 1 blasto 16.1 - 1 blasto igjen på frys - Fertilitetssenteret - endometriose - #1 IVF gutt 2016 - testdag 29.1
Shiepo - #3 FER - blasto - naturlig syklus - innsett av 1 blasto 12.1 - sønn på 5 år (hjemmelaget) - testdag 22.1 blodprøve hcg: 22, ny blodprøve 24.1 hcg: 19
Andemor80 - #1 IVF - nesespray fra 11.12 - Menopur fra 3.1 - uttak 15.1 - 6 egg, 2 egg befruktet - innsett av 2 egg 17.1 - Riksen
Ingrid91 - #1 FER - Estradot fra 28.12 - Lutinus - innsett 12.1 - UNN Tromsø - testdag 30.1 (negativ test hjemme 17 dpo)
Roseli - #3 IVF - Suprecur spray - sprøyter fra uke 2 - uttak 25.1 - 8 egg, 6 befruktet, ingen på frys - innsett av 1 blasto 30.1 - Danmark
FruAlve - IVF - pergoveris og orgalutran fra 11.1 - uttak 24.1 - 11 egg - innsett av 1 embryo 26.1 - UNN Tromsø
Vesla89. - #1 ICSI - søskenforsøk - Pergoveris, Cettotide og Lutinus - uttak 22.1 - 13 egg, 11 befruktet - innsett av 2 embryo 25.1 - UNN Tromsø - barn født 2009 - blodprøve 13.2
prosjekt ivf - testdag 13.2
Frøyaprøverlykken - # 1 IVF - Gonal F fra 14.1 - Cetrotide - uttak 29.1 - 9 egg - innsett av 1 embryo 31.1 - St.Olavs - første barnet (SA)
FrøkenLøve - #3 FER (#1 ICSI) - naturlig syklus - innsett 24.1 - barn på 4 år (hjemmelaget) - testdag 7.2 (SA)


Avbrutt/ikke innsett:
Førstings
- #1 ICSI (Tesa/Pesa) - Menopur fra 6.1 - første barnet - totalfrys
ingvill_n - #2 FER - Progynova ×3 fra 31.12 - planlagt innsett 18.1 - ingen egg overlevde tin (3 egg) - Haukeland - #1 IVF gutt mai 2015
Bellabanan - FER (#1 innsett) - søskenforsøk - naturlig syklus - prøver på andremann - fikk ikke positiv EL-test
Vivaliva - #1 IVF/ICSI - lang protokoll - menopur fra 7.1 - uttak 19.1 - 6 egg, 5 befruktet, ingen utviklet seg videre - Porsgrunn - første barnet
Saltvann - #1 IVF - søskenforsøk - Provera fra 8.1 - Gonal-F fra 20.1 - Oralgutran - ingen folikler på første kontroll, avbrutt - Hausken Lysaker - gutt på 6 år
Star ✨ - FER - naturlig syklus - planlagt innsett 30.1 - ingen egg overlevde tining
Prøverpåen - uttak 26.1 - 2 egg, 2 befruktet, ingen embryo til innsett - planlagt innsett 29.1, avbrutt - hjemmelaget barn fra før


Ikke oppdatert:
sctr
- #2 FER - søskenforsøk - Menopur fra 8.1 - estradot fra 22.1 - innsett av 1 blasto 26.1 - Porsgrunn - blodprøve planlagt 9.2 og 12.2
 
Last edited:
Jeg skal ha FER. :)

Vår historie: Vi har en sønn født i 2016 etter #1 IVF på Ullevål i 2015. Så gikk vi i gang med planlegging av søskenforsøk, og fant ut at vi ikke fikk det ved OUS lenger, og at vi heller ikke kunne henvises til Porsgrunn siden vi hadde ett strå på frys ved OUS. :shifty: Da tok vi en forsamtale på Fertilitetssenteret som reserve-løsning i ventetiden. Så i mai/juni sluttet jeg med prevensjon og amming, og i august hadde vi fryseforsøk på Riksen (siden Ullevål ikke lenger har en IVF-klinikk, så det er slått sammen på Riksen). To egg inn, ingen graviditet. Da sendte vi henvisning til Porsgrunn. Vi gikk også da rett på nytt forsøk privat, lang protokoll ved FS. Ekstra lang nedregulering siden jeg har endometriose. Ett firedagers egg inn, og negativ test. :( Blødning i dag.

Så da har jeg snakket med Fertilitetssenteret i dag. Jeg skal nå skal bruke Letrozol for å få normal syklus nå, og på neste blødning (forhåpentligvis om ca 1 måned) så begynner jeg med estradotplaster for fryseforsøk på Fertilitetssenteret i starten av januar. :) Så håper jeg 2018 er et lykkeår.

(Vi skal også på forsamtale i Porsgrunn i desember, så eventuelt offentlige søskenforsøk etter hvert.)
 
Last edited:
jeg kommer også inn i januar :) Hvis jeg får mensen etter 18. des så blir det innsett i begynnelsen av januar, hvis den kommer før, så blir det slutten av januar.. ;-)

Så.. er 1. ivf, første FER. 22 egg på frys.
 
Er satt opp til uttak og ferskforsøk i uke 3 (vet ikke dato ennå) ivf/icsi, lang protokoll, første forsøk, første barn, Porsgrunn:)
 
ICSI og TESA #3 Riksen, første barn. Har uttak uke 3. Skal igjennom hysteroskopi og lapraskopi før jul, håper det er positivt i forhold til ferskforsøk :)

Edit: Glemte å skrive medisiner...

Synarela for nedregulering + hestedoser Puregon for stimulering (slik som sist forsøk). Skal også få Prednisolon og blodfortynnende hos fastlege. Har gått på høye doser E-vitamin og normaldose Melatonin siden september, er spent å se hva det kan ha gjort for kvaliteten på eggene :) Har i tillegg gjennomført en AB-kur for skjult klamydia.

Det er så spennende å se om noe av dette har hjulpet noe som helst!
 
Last edited:
Det ser nok ut til at jeg også hører til her. Hadde håpet på eggløsning forrige helg for å rekke innsett i neste syklus rett før jul. Men testene har ikke gitt utslag så langt. Mensen er alltid så forsinket første syklus etter uttak...

Vi prøver på første barnet. Har tidligere vært gjennom et avbrutt forsøk (ivf), et ferskforsøk (icsi) og et fryseforsøk uten å lykkes.

Ved uttaket i oktober (icsi) ble det totalfrys (fire embryo). Blir innsett i naturlig syklus i midten/slutten av januar :)
 
jeg kommer også inn i januar :) Hvis jeg får mensen etter 18. des så blir det innsett i begynnelsen av januar, hvis den kommer før, så blir det slutten av januar.. ;-)

Så.. er 1. ivf, første FER. 22 egg på frys.

Spennende når mensen dukker opp da. :D
 
Er satt opp til uttak og ferskforsøk i uke 3 (vet ikke dato ennå) ivf/icsi, lang protokoll, første forsøk, første barn, Porsgrunn:)

Så spennende! Lykke til. :)
 
ICSI og TESA #3 Riksen, første barn. Har uttak uke 3. Skal igjennom hysteroskopi og lapraskopi før jul, håper det er positivt i forhold til ferskforsøk :)

Edit: Glemte å skrive medisiner...

Synarela for nedregulering + hestedoser Puregon for stimulering (slik som sist forsøk). Skal også få Prednisolon og blodfortynnende hos fastlege. Har gått på høye doser E-vitamin og normaldose Melatonin siden september, er spent å se hva det kan ha gjort for kvaliteten på eggene :)

Så spennende med hele opplegget ditt. Håper det lykkes. :)
 
Det ser nok ut til at jeg også hører til her. Hadde håpet på eggløsning forrige helg for å rekke innsett i neste syklus rett før jul. Men testene har ikke gitt utslag så langt. Mensen er alltid så forsinket første syklus etter uttak...

Vi prøver på første barnet. Har tidligere vært gjennom et avbrutt forsøk (ivf), et ferskforsøk (icsi) og et fryseforsøk uten å lykkes.

Ved uttaket i oktober (icsi) ble det totalfrys (fire embryo). Blir innsett i naturlig syklus i midten/slutten av januar :)

Æsj, det er kjedelig når kroppen ikke spiller på lag og klinikkene har feriestengt. Håper du lykkes i januar! :)
 
Hehe, ja! neste syklus må være minst 30 dager, som er ganske vanlig for meg :)

Men om den blir 28 dager, så får det bare være.. ikke noe jeg kan styre over!

Nei, sykluser og assistert befruktning er ganske nervepirrende innimellom. :bag:
 
Da fant jeg endelig januar tråden :happy: Blir innsett i uke 1 på meg. På riksen! 1 avbrutt forsøk hvor ingen egg var modne ved uttak nå i november. Starter opp med synarela igjen om 1 uke. Går fra Gonal F 150 dose til Menopur 225 dose. Håper det gjør susen! Første kontroll 21 desember :gen014
 
Last edited:
Da fant jeg endelig januar tråden :happy: Blir innsett i uke 1 på meg. På riksen! 1 avbrutt forsøk hvor ingen egg var modne ved uttak nå i november. Starter opp med synarela igjen om 1 uke. Første kontroll 21 desember :gen014

Wuhu! Havner i samme månedstråd på nytt :)

Lykke til med synarela!
 
Jeg vurderer å ta scratching denne runden! Noen som har erfaring? Hvilken syklusdag skal man gjøre dette?
 
Jeg vurderer å ta scratching denne runden! Noen som har erfaring? Hvilken syklusdag skal man gjøre dette?

Jeg har ikke erfaring, men skal gjøre det nå. Syklusdag 21 i syklusen før forsøket, så jeg skal inn nå i desember før fryseforsøk med innsett i starten av januar.
 
Da fant jeg endelig januar tråden :happy: Blir innsett i uke 1 på meg. På riksen! 1 avbrutt forsøk hvor ingen egg var modne ved uttak nå i november. Starter opp med synarela igjen om 1 uke. Går fra Gonal F 150 dose til Menopur 225 dose. Håper det gjør susen! Første kontroll 21 desember :gen014

Velkommen i januar-gjengen. :D Denne gangen skal forsøket ditt gå bedre. :Heartred
 
Back
Topp