Mistenker at eggløsningen har vært, men at egget ikke slapp denne gangen heller. Har ikke fått noe tempoøkning som bekrefter el. Har pcos så skulle ikke forundre meg at det er grunnen. Startet på Metformin i dag for hjelp til vektreduksjon og mer regelmessig syklus med EL. Hadde god effekt tidligere, så krysser for at den fungerer godt denne gangen også
Min gode venn «chatGPT» sier :
Ja, det er mulig å oppleve symptomer på at eggløsning har skjedd selv om egget ikke har blitt frigjort (noe som kan skje ved anovulasjon, hvor det ikke skjer en fullstendig eggløsning). Symptomer på eggløsning kan være relatert til hormonelle endringer som skjer i kroppen før og under den normale eggløsningen, og noen av disse symptomene kan vedvare selv om egget ikke slippes.
Hvis eggløsningen ikke skjer (anovulasjon), kan disse symptomene fortsatt oppleves som et resultat av hormonelle svingninger, men det vil ikke nødvendigvis føre til en modning og frigjøring av et egg.
Anovulasjon kan forekomme av forskjellige grunner, som stress, hormonelle ubalanser (f.eks. PCOS), vektforandringer eller andre helseproblemer. Hvis du er bekymret for at eggløsningen ikke skjer regelmessig, kan det være nyttig å diskutere det med legen din for videre utredning og eventuell behandling.
———
Ifølge symptomene mine så hadde jeg ett forsøk på «eggløsning» for 2 uker siden og nytt forsøk forrige helg/mandag. Denne uken har jeg hatt typiske tegn på at el har vært migrene, sliten og hormonell, virkelig drømmer, vondt i hofta (hormonelt), murringer i livmor og oppblåst..
Vis vedlegget 448859