❤️ IKM uke 35 ❤️

Hvilken tester bruker du?
Jeg har brukt babyplan sine frem til nå, men etter anbefaling her inne har jeg kjøpt inn Helm Medical sine fra tostreker.no. Fordi syklusen har tullet etter siste SA bruker jeg i tillegg clearblue med dobbel hormonindikator denne PP'en.

Jeg har brukt babyplan sine frem til nå, men etter anbefaling her inne har jeg kjøpt inn Helm Medical sine fra tostreker.no. Fordi syklusen har tullet etter siste SA bruker jeg i tillegg clearblue med dobbel hormonindikator denne PP'en.
Hvordan fungerer "dobbel hormonindikator"? nysgjerrig..:)

Hvordan fungerer "dobbel hormonindikator"? nysgjerrig..:)
Vanlige eltester måler LH-stigning, mens denne måler både LH og østrogen. Når testen registrerer en stigning i østrogennivået, viser den et blinkende smilefjes, også går det over til et fast smilefjes når LH-stigningen registreres. Poenget er at en vanlig eltest kan gå fra klart negativ til helt positiv på svært kort tid, siden LH-stigningen kan skje raskt. Når østrogenstigning registreres i tillegg får man identifisert flere fertile dager.

Testene er svindyre da, så jeg går tilbake til vanlige eltester så fort syklusen er stabil igjen.

Vanlige eltester måler LH-stigning, mens denne måler både LH og østrogen. Når testen registrerer en stigning i østrogennivået, viser den et blinkende smilefjes, også går det over til et fast smilefjes når LH-stigningen registreres. Poenget er at en vanlig eltest kan gå fra klart negativ til helt positiv på svært kort tid, siden LH-stigningen kan skje raskt. Når østrogenstigning registreres i tillegg får man identifisert flere fertile dager.

Testene er svindyre da, så jeg går tilbake til vanlige eltester så fort syklusen er stabil igjen.
Ahaa. takk for svar :)

Okey... jeg har ikke peiling på når jeg hadde eggløsning sist pp, men oppdaget nå nettopp at det hadde dukket opp en kvise. Og det sleit jeg med sist pp også. Så kikka jeg tilbake på når det var sist, og det var også på CD10. Kan det være el som er på vei?! Da er det hjem og teste etter jobb:wideyed:

Okey... jeg har ikke peiling på når jeg hadde eggløsning sist pp, men oppdaget nå nettopp at det hadde dukket opp en kvise. Og det sleit jeg med sist pp også. Så kikka jeg tilbake på når det var sist, og det var også på CD10. Kan det være el som er på vei?! Da er det hjem og teste etter jobb:wideyed:
Best å teste for å være på den sikre siden da ja :)

Det var en fin innstilling :) velkommen hit til oss! Hvor lange sykluser har du da?
Hei, takk, takk. :happy: Beklager for sent svar, var litt optatt. Jeg har 36 dager lange sykluser med el 21cd. :wtf: Og du? Så jeg må lære å bli litt tålmodig til el.

Hei, takk, takk. :happy: Beklager for sent svar, var litt optatt. Jeg har 36 dager lange sykluser med el 21cd. :wtf: Og du? Så jeg må lære å bli litt tålmodig til el.
Som regel 29 dager. Syklusen er litt ustabil etter SA, men håper den er tilbake til normalen nå. CD 12 i dag, så spennende å se om EL dukker opp snart [emoji4]

Som regel 29 dager. Syklusen er litt ustabil etter SA, men håper den er tilbake til normalen nå. CD 12 i dag, så spennende å se om EL dukker opp snart [emoji4]
Det var trist å høre om SA.:( Håper neste gangen spiren sitter hele veien. :happy: Der er spennende å jakte el. ;) Jeg er cd 17 i dag, så forventer min el om 3 dager.

Det var trist å høre om SA.:( Håper neste gangen spiren sitter hele veien. :happy: Der er spennende å jakte el. ;) Jeg er cd 17 i dag, så forventer min el om 3 dager.
Da ligger du dagen foran meg i løypa :) håper at EL er i rute for oss begge!

Hadde bestemt meg for å ikke være med i IKM gruppe denne pp, men klarer ikke holde meg unna ;)

Ønsker en liten en - pp 17- b1- el 21. aug - IKM 3. september.

Nå har jeg vært en gang hos fotsoneterapaut, hun sa at jeg skulle klare å bli gravid, var der når jeg hadde mens så hun fikk ikke sjekket forholda i livmora så godt, men skal tilbake den 23. august! Veldig spennende :-)
Har også time hos Hausken 21. august, vi tenker å kjøre privat IVF, men har ikke helt bestemt meg for om vi skal kjøre på med det neste pp eller vente litt og se om fotsoneterapauten kan hjelpe meg.

Lykke til jenter :-)

Hadde bestemt meg for å ikke være med i IKM gruppe denne pp, men klarer ikke holde meg unna ;)

Ønsker en liten en - pp 17- b1- el 21. aug - IKM 3. september.

Nå har jeg vært en gang hos fotsoneterapaut, hun sa at jeg skulle klare å bli gravid, var der når jeg hadde mens så hun fikk ikke sjekket forholda i livmora så godt, men skal tilbake den 23. august! Veldig spennende :)
Har også time hos Hausken 21. august, vi tenker å kjøre privat IVF, men har ikke helt bestemt meg for om vi skal kjøre på med det neste pp eller vente litt og se om fotsoneterapauten kan hjelpe meg.

Lykke til jenter :)
Oi, det hørtes spennende ut :) hadde jo vært supert om fotsoneterapauten kan hjelpe dere (og ikke minst mye billigere) :) ønsker deg masse lykke til, uansett hva dere bestemmer dere for!

Oi, det hørtes spennende ut :) hadde jo vært supert om fotsoneterapauten kan hjelpe dere (og ikke minst mye billigere) :) ønsker deg masse lykke til, uansett hva dere bestemmer dere for!
Føles spennende også ;) Etter 16 pp så er det godt å få litt troa igjen. Hun jeg går til har jobber i 30 år og har 700-800 barn på samvittigheten som hun sier, så er spent på det :-) Hadde vært fint om det klaffet snart!

Føles spennende også ;) Etter 16 pp så er det godt å få litt troa igjen. Hun jeg går til har jobber i 30 år og har 700-800 barn på samvittigheten som hun sier, så er spent på det :) Hadde vært fint om det klaffet snart!
Ikke så verst samvittighet å ha det :D jeg er så imponert over dere langtidsprøverne som klarer å holde troen, motivasjonen og humøret oppe. Unner deg virkelig at det klaffer nå :)

Ikke så verst samvittighet å ha det :D jeg er så imponert over dere langtidsprøverne som klarer å holde troen, motivasjonen og humøret oppe. Unner deg virkelig at det klaffer nå :)
Man har vel ikke så mye valg ;) Er slik at når ny pp starter så bygges forventninger og håp opp igjen selv etter ørten nederlag! Det må jo gå en gang :-) Hos oss har de ikke funnet noen grunn til at det ikke har klaffet enda, tenker derfor at det nok skal løse seg, er bare utrolig slitsomt at det tar så lang tid!
Fotsoneterapauten tror at det kanskje kan skyldes litt dårlig blodstrøm i livmoren, hun kunne som sagt ikke finne så mye siden jeg hadde mensen. Men hun kjente at jeg har åpne eggledere og det er jo positivt! Vet at jeg har egg og min kjære har svømmere, så er nok håp :-)

Man har vel ikke så mye valg ;) Er slik at når ny pp starter så bygges forventninger og håp opp igjen selv etter ørten nederlag! Det må jo gå en gang :) Hos oss har de ikke funnet noen grunn til at det ikke har klaffet enda, tenker derfor at det nok skal løse seg, er bare utrolig slitsomt at det tar så lang tid!
Fotsoneterapauten tror at det kanskje kan skyldes litt dårlig blodstrøm i livmoren, hun kunne som sagt ikke finne så mye siden jeg hadde mensen. Men hun kjente at jeg har åpne eggledere og det er jo positivt! Vet at jeg har egg og min kjære har svømmere, så er nok håp :)
Det er sant, alternativet er jo å gi opp. Høres heldigvis ikke ut som det er noe som tilsier at dere ikke ska lykkes på sikt :) Hos meg har ikke problemet vært å bli gravid, men å forbi det. Om jeg mister en gang til bli utredning for habituell abort neste skritt, og jeg er litt redd for at det er noe galt med meg.

Back
Topp