❤️ IKM uke 3 ❤️ 2019

Kan man kjøpe dette reseptfritt ? :) eller høre med lege ? Min samboer går på tabletter som heter methrotexat. Vært i snakk med både revmatolog , gyn og jordmor . De sier det er ok å bli gravid siden han går på en veldig lav dose . Men skal få ultralyd i uke 12 for det, siden jeg er beskymret . Må vel bare stole på de :) Har vært snakk om redusert sædkvalitet og evt forsterskader. Men det er for de som går på høydose. Så vet jo ikke om det er meg eller han enda som evt får problemer med befruktning . Heldigvis bare på pp2. Men hvis det er reseptfritt skader det kanskje ikke å prøve :) er det etter EL det eller ? :)
Ja den er reseptfri, kjøpes i helsekost eller bestilles på nettet :) ja det kan du gjøre , anbefaler også (kanskje spesielt for ham) å begynne med tilskudd av zink , det har jeg troa på , begynte med det begge to for en mnd siden. For å si det sånn, tydelig at den påvirker testosteronet hans positivt , trodde jeg var fornøyd tidligere men nå.. :smiley-bounce015 han merker det selv også.. det skal visst også være veldig gunstig for svømmerne, så HVIS sjansen er der for nedsatt kvalitet pga medisiner kan det jo kanskje være noe å prøve ? :smiley-ashamed008

Ble mye greier her nå, sorry :smiley-ashamed004

Ps:krem og ananas er etter el ja :D
 
Ja den er reseptfri, kjøpes i helsekost eller bestilles på nettet :) ja det kan du gjøre , anbefaler også (kanskje spesielt for ham) å begynne med tilskudd av zink , det har jeg troa på , begynte med det begge to for en mnd siden. For å si det sånn, tydelig at den påvirker testosteronet hans positivt , trodde jeg var fornøyd tidligere men nå.. :smiley-bounce015 han merker det selv også.. det skal visst også være veldig gunstig for svømmerne, så HVIS sjansen er der for nedsatt kvalitet pga medisiner kan det jo kanskje være noe å prøve ? :smiley-ashamed008

Ble mye greier her nå, sorry :smiley-ashamed004

Ps:krem og ananas er etter el ja :D
Jeg går på gravid kosttilskudd , så jeg får i meg det jeg trenger . Skal kjøpe zink til han. Det hadde jeg ikke tenkt over faktisk :) tusen takk for gode råd og tips :) hva skulle jeg gjort uten denne gruppa :love7
 
Jeg går på gravid kosttilskudd , så jeg får i meg det jeg trenger . Skal kjøpe zink til han. Det hadde jeg ikke tenkt over faktisk :) tusen takk for gode råd og tips :) hva skulle jeg gjort uten denne gruppa :love7

Bare hyggelig fine du :love7 tenker det samme, hva skulle jeg gjort uten denne gruppa, har lært så mye nytt :notworthy
 
Tar Q10 og Silicea før EL og babyklister etter EL. Tar Kvinne vitaminer, og etter EL så går jeg over til Gravide vitaminer. Har også prøvd Crinone etter EL det siste halve året men tar det ikke mer. Ble satt på Metformin og Femar denne pp så blir spennende å se om det hjelper :) Ingen testing eller temping denne pp.
Lykke til i dpo land. Her er ikke EL forventet før tidligst lørdag.
Tar du ikke q10 etter el? Er det en årsak? Tar også q10, ikke tenkt over at man må stoppe ved el.
 
Tar du ikke q10 etter el? Er det en årsak? Tar også q10, ikke tenkt over at man må stoppe ved el.
Kan hende jeg har misforstått men syns å ha lest at q10 ikke er bra hvis man er gravid. Det hjelper jo på eggkvaliteten så skulle vel egentlig ha tatt det hele tiden. Må kanskje se om jeg finner det jeg har lest. Glemmer jo hvor man har lest ting for man kommer jo over så mye når man er prøver :D

Edit: Har søkt litt og det jeg finner mest av er dette: "Gravide bør snakke med lege før de tar Q10-tilskudd." Så man kan jo sikkert ta det til man får en positiv g-test.
 
Last edited:
Min kjære tar omega 3, q10, d-vit og zink.
Jeg tar denne mnd dette (bilde, noe før el og noe etter). I tillegg til klomifen, Ovitrelle og Utrogestan.
20181231_002715.jpg
 
Last edited:
Hehe. Det varierer vel litt uansett .. jeg fikk det til pp2 med sønnen min . Men nå er jeg en del år eldre og har ny mann , så vi får bare se . Hehe.. får virkelig håpe du får EL snart . Når er du spådd ? :love7
Krysser fingrene for at denne pp’en gjør susen for oss:Heartred

En plass mellom 2-6 jan :p Tror det kanskje er i komminga nå, tok en ny el test idag, og den var litt sterkere enn den i forigårs. CD17 idag :happy: Men glemmer å tempe hver morgen nesten?? Vet ikke hva som skjer, men kommer på det når det er alt for sent å tempe. Jaja!
A00F5BCE-183A-4F8B-A3F3-1446F6F77FF0.jpeg
 
Krysser fingrene for at denne pp’en gjør susen for oss:Heartred

En plass mellom 2-6 jan :p Tror det kanskje er i komminga nå, tok en ny el test idag, og den var litt sterkere enn den i forigårs. CD17 idag :happy: Men glemmer å tempe hver morgen nesten?? Vet ikke hva som skjer, men kommer på det når det er alt for sent å tempe. Jaja!
Vis vedlegget 284328
Jeg har ikke begynt med temping enda. Tenker å prøve neste pp , om det ikke klaffer denne gangen. Er sikkert ikke alltid like lett å huske. Men ser ut som EL er på vei for deg nå :love017 spennende !! Håper det klaffer for oss <3
 
Er denne positiv eller negativ ? Om den er negativ er den vel sikkert positiv i morgen ? Er spådd EL 2 januar , så stemmer jo ganske greit . For gjester ikveld , og mest lyst å avlyse pga EL smertene . Får det så ekstremt :eek:

Ønsket alle jentene her ett riktig godt nyttår !!!:Heartpink:Heartpink:Heartpink:joyful::joyful:
 

Vedlegg

  • AA642B3D-37C6-4B41-8718-2F67804990F6.jpeg
    AA642B3D-37C6-4B41-8718-2F67804990F6.jpeg
    295,4 KB · Visninger: 43
Er denne positiv eller negativ ? Om den er negativ er den vel sikkert positiv i morgen ? Er spådd EL 2 januar , så stemmer jo ganske greit . For gjester ikveld , og mest lyst å avlyse pga EL smertene . Får det så ekstremt :eek:

Ønsket alle jentene her ett riktig godt nyttår !!!:Heartpink:Heartpink:Heartpink:joyful::joyful:
Ikke helt positiv ken ikke langt unna tenker jeg :)
 
Er denne positiv eller negativ ? Om den er negativ er den vel sikkert positiv i morgen ? Er spådd EL 2 januar , så stemmer jo ganske greit . For gjester ikveld , og mest lyst å avlyse pga EL smertene . Får det så ekstremt :eek:

Ønsket alle jentene her ett riktig godt nyttår !!!:Heartpink:Heartpink:Heartpink:joyful::joyful:
Den er veeeeeldig snart positiv om ikke allerede positiv! Hvis det er babyplan hadde jeg tolka den som positiv ihvertfall :D
Godt nyttår til alle sammen!!! Måtte det nye året oppfylle vårt største ønske :love7
 
Dag 2 med blinkende smilefjes her. Er det sånn at jeg bør ta en ny test i ettermiddag da? CB digital. Ser fortsatt langt fra positiv ut for meg da, men.
Godt nyttår, alle!!! :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190101-092516_Gallery.jpg
    Screenshot_20190101-092516_Gallery.jpg
    829,4 KB · Visninger: 38
Dag 2 med blinkende smilefjes her. Er det sånn at jeg bør ta en ny test i ettermiddag da? CB digital. Ser fortsatt langt fra positiv ut for meg da, men.
Godt nyttår, alle!!! :)

Jeg tar samme tester, og er i dag på dag 5 med blinkende smilefjes. Den øverste er fra i dag.
Og CD 12.
Har sex hver dag:shy::happy: så håper smilefjeset dukker opp snart!
 

Vedlegg

  • B5E3CB5C-0B64-4854-AF51-75627BF605C8.jpeg
    B5E3CB5C-0B64-4854-AF51-75627BF605C8.jpeg
    765,2 KB · Visninger: 38
Jeg tar samme tester, og er i dag på dag 5 med blinkende smilefjes. Den øverste er fra i dag.
Og CD 12.
Har sex hver dag:shy::happy: så håper smilefjeset dukker opp snart!

Hehe, akkurat nå er 2,5 åringen så «morsom» at samboer synes hun er prevensjon nok. Så ikke så mye her :shifty:
 
Godt nyttår jenter . Ganske positiv EL idag :) så som spådd er det helt riktig at egget muligens slipper i morgen . Får legge inn aksjer ikveld og håpe på det beste .

Hvordan er det med dere ? :)
 

Vedlegg

  • D03B8CF6-C278-4201-8C37-ACD6FE0B95B0.jpeg
    D03B8CF6-C278-4201-8C37-ACD6FE0B95B0.jpeg
    672,3 KB · Visninger: 33
Back
Topp