❤️ Fødselsoversikt Oktober 2018 ❤️

ims

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Oktoberfruene 2018
Juliknøttene 2022
Nå nærmer det seg fødsler på oss i oktobergruppa og jeg oppretter derfor en fødselsoversikt for oss :happy: Kopier teksten under og fyll inn det du ønsker.

IKKE skriv gratulasjoner eller annet i denne tråden (nye tråder kan lages til det), men hold den ryddig til kun fødselsoversikt.

Navn på barn:
Kjønn:
Dato født:
Klokken:
Uke + dag:
Termin:
Fødested:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
Annet du vil fortelle:
Bilde:
 
Last edited:
Navn på barn: ingen navn
Kjønn: gutt
Dato født: 23.08.18
Klokken: 07.41
Uke + dag: 33+0
Termin: 14.10
Fødested: KK Bergen
Vekt: 1910g
Lengde: 40
Hodeomkrets: 32
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: ble lagt inn med rier ettermiddagen før. Fikk lunge modning og riestopppere om så og si med engang. Riene ble bare mer ustabil men stoppet ikke. Når kl var 05.00 valgte jordmor å ringe etter epiduralen (tvillinger). Hadde kun 2 cm åpning. Kl 06.00 var det 10cm. Da ble tilkalling av folk og jeg måtte legge meg til i stolen. Det var tilsammen 8 stykker i hvite skjorter på rommet. 4 stk leger. De tok etterhvert vannet slik at det fikk denne sakte ut før jeg fikk presse. 3 trykk å lillegutt kom til verden. Når han var ute begynte kaoset med å få frøkna ut hun lå på tverre med ryggen ned så han måtte fiske ut en fot og hale å dra til jeg måtte ta siste jobben.
Bilde:

Navn på barn: ingen navn
Kjønn: jente
Dato født: 23.10
Klokken: 07.51
Uke + dag: 33+0
Termin: 14.10
Fødested: Haukeland kk
Vekt: 1950g
Lengde: 42cm
Hodeomkrets: 32
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle:
Bilde:
 

Kjønn: jente
Dato født: 10.09.18
Klokken: 20:47
Uke + dag: 37+0
Termin: 04.10.18
Fødested: Rikshospitalet
Vekt: 2865 gram
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 33 cm
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle:
Fødselen startet med vannavgang. Riene startet 16:45 så det tok fire timer fra dette tidspunktet til hun var født. En kortog intens fødselsopplevelse med dyktig jordmor og fantastisk samboer. Vi var alle overrasket over at hun kom tre uker før termin og på hvor raskt dette gikk med tanke på at jeg er førstegangs. Formen vår er veldig bra og vi blir tre dager på familierom i barselavdelingen. Lykken er komplett! ❤
 
Navn på barn: Kaja
Kjønn: jente
Dato født: 08.09
Klokken: 01:04
Uke + dag: 36+6
Termin: 03.10
Fødested: KK Bergen
Vekt: 2550g
Lengde: 46 cm
Hodeomkrets: 32 cm
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: Siden storesøster ble født i uke 30 var vi veldig fornøyd med at lillesøster holdt seg inne helt til uke 36+6. Slimproppen hadde gått en uke tidligere og jeg hadde siden det hatt et par vonde kynnere om dagen (kynnere hadde jeg hatt siden tidlig i svangerskapet). Fredag hadde jeg og mamma vært ute på en del ærender og planla å reise på hytten dagen etter. Men i ni-tiden om kvelden kom de vonde kynnerene oftere og oftere. Ting endret seg så fort at her var det bare å komme seg av gårde. Litt før 11 var vi på KK med 4 cm åpning. Måtte ha hjelp til å ta vannet (har visst veldig sterk fosterhinne), men eller gjorde kroppen at den skulle. Jeg bare prøvde å henge med i svingene . Under to timer tok det før vår lille prinsesse var ute. Så utrolig deilig å få henne opp på magen (navlestrengen var ganske kort) rett etter fødselen. Helt noe annet en å bare få holde i en hånd før babyen taes vekk til en annen avdeling på et annet bygg og det tar mange timer før man får se den igjen. Barseltiden denne gang har så langt vært mye roligere og mindre fullt med beskymring enn sist ❤️
 
Kjønn: Gutt
Dato født: 12.09.18
Uke + dag: 34+1
Termin: 26.10.18
Vekt: 1430g
Lengde: 40cm
Hodeomkrets: 28cm
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle:
Ble satt i gang pga mange faktorer som har blitt fulgt gjennom graviditeten. Gikk 1 døgn med ballong for å modnes, så tok de vannet neste morgen og fikk satt elektrode på hodet til baby og jeg fikk drypp. Det tok tid før det kom skikkelig i gang, stagnerte lenge på 2-3cm men plutselig var jeg 5 cm. 36 minutt senere kom han i full fart på to pressrier - barnelegene rakk ikke frem så fikk holde han litt før de tok han med seg i ambulanse til nyfødtintensiven. Han klarer seg greit, men trenger cpap, ligger i varmeseng og har sonde.

Vi koser oss og nyter all tiden vi får ha lille på brystet!
 
Navn på barn:
Kjønn: Gutt
Dato født: 21.09
Klokken: 21.10
Uke + dag: 37+2
Termin: 13.10
Fødested: KK
Vekt: 2270
Lengde: 47
Hodeomkrets: 32
Forløsningsmetode: Vaginalt.
Annet du vil fortelle: Satt i gang pga morkakesvikt. Fødsel tok 3 timer og hadde mer eller mindre konstante rier.
 
Kjønn: jente
Dato født: 27.09
Klokken: 6:30
Uke + dag: 39+4
Termin: 03.10
Vekt: 3525g
Lengde: 50cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Våknet til svake rier i 2-3 tiden, som raskt ble sterke. Kl 5 tok vi taxi til sykehuset, jeg hadde 6 cm åpning, et kvarter senere hadde jeg full åpning og etter en del trykking og et klipp kom hun ut halv sju :)
 
Navn på barn:Levi
Kjønn:Gutt
Dato født:11.09
Klokken:18.27
Uke + dag:36+4
Termin:08.10
Fødested:Tønsberg
Vekt:3070
Lengde:50
Hodeomkrets:32
Forløsningsmetode:Vaginal
Annet du vil fortelle: Startet med vannavgang på kvelden, og hadde litt kynnere iløpet av den natten. De ordentlige vonde riene startet dagen etter rundt klokken 15, og klokken 18.27 var han ute. Det gikk ganske fort når riene først begynte å komme, og jeg føler meg så takknemlig for å ha hatt enda en drømmefødsel som gikk så bra.
 
Navn på barn: Ikke fått navn enda.
Kjønn: Jente
Dato født: 23.09
Uke + dag: 39+0
Termin: 03.10
Vekt: 3130 gr
Lengde: 48 cm
Hodeomkrets: 34 cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Førstegangsfødende. Startet med vannavgang hjemme. Kom på sykehuset 06.30 ca, og litt før 12 var hun ute. Gikk fort frem til 10 cm åpning. Men pressriene var så korte og med lange mellomrom. Så ble satt på drypp mot slutten. Ingen smertelindring. Føler jeg var veldig heldig med fødselen. Hadde gruet meg veldig, og synes fødselen ble bedre enn forventet.
 
Navn på barn: Sofia
Kjønn: Jente
Dato født: 24.09
Klokken: 13.11
Uke + dag: 38+2
Termin: 9.10
Fødested: Kristiansand
Vekt: 3145gr
Lengde: 49
Hodeomkrets: 33cm
Forløsningsmetode: Vaginalt
Annet du vil fortelle: Hadde fått dato til igangsetting 28.9 (38+6), hadde derfor noen omganger m modningsakupunktur og stripping uken før. Den dagen jeg fødte var jeg på ny time til akupunktur. Hadde da 4cm åpning, myk og hun kunne tøye nærmest til full åpning..og en veldig bulende/spent vannhinne,men ingen rier. Jordmor var skeptisk til å sende meg hjem, så etter hun hadde røsket godt oppi der fikk jeg beskjed om å tråle gangene rundt på sykehuset for å prøve få rier, og komme på ny kontroll en time senere..
Når jeg kom til føden kl 10.30 for ny kontroll hadde jeg 6cm, og fikk ikke reise hjem. Fremdeles ikke rier, men korte sammentrekninger som varte noen sekunder.. Kl 11.45, begynte jeg å få ordentlige rier, med en gang mannen min kom inn døren til fødestuen.. [emoji28][emoji173]️ Kl 13..11 ble hun født..på ei pressrie som varte 1min.. Veldig intens fødsel den korte tiden, men fin.. Veldig i form etterpå.. [emoji4]
Bilde:[/QUOTE]
 
Navn på barn: Tor Ivar
Kjønn: Gutt
Dato født: 2.oktober
Klokken: 09:45
Termin: 12.oktober
Fødested: KK Bergen
Vekt: 3145 gr
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 35 cm
Forløsningsmetode: Planlagt keisersnitt
Annet du vil fortelle:
Etter rier som startet søndag kveld ble vendingsforsøk gjort mandag uten hell. Derfor planlagt keisersnitt tirsdag 2.oktober.
Litt komplikasjoner under operasjonen men gutten vår er frisk og fin. [emoji173]️[emoji173]️
Bilde:
IMG_0292.JPG
 
Navn: ikke bestemt
Kjønn: jente
Dato født: 03.10
Klokken: 01.48
Uke + dag: 37+5
Termin: 22.10
Vekt: 3120g
Lengde: 49cm
Hodeomkrets:34
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: startet med vannavgang kl04 på natten den 02.10 . Startet med murringer rett etter det. Reiste til føden ca kl 06.30 siden jeg hadde kjent lite bevegelser siden vannavgang.

Ble på sykehuset siden riene hadde startet og jeg hadde litt antydning til feber.

Lang latensfase siden jeg nok var helt umoden før vannavgang.

Når aktiv fødsel først startet ble det veldig intenst veldig fort med stormrier nesten uten opphold, desverre var riene lite effektive og jeg var ekstremt sliten så jeg fikk epidural for p hente meg inn igjen. Epidural funketutmerket, men stoppet riene, ble derfor satt på dryppetter ca 1 time hvile. Og etter det åpnet det seg fra 4-10 cm på bare noen få rier.

Pressfase på ca 1 time, og jenta endte opp med åkomme ut i supermannstil
 
Navn på barn: Kaia
Kjønn: jente
Dato født: 13/9-18
Klokken: 0215
Uke + dag: 37+3
Termin: 4/10-18
Fødested: kalnes
Vekt: 2310 g
Lengde: 46 cm
Hodeomkrets: 33
Forløsningsmetode: keisersnitt
Annet du vil fortelle: Ble satt igang pga svangerskapsforgiftning, men ting stoppet opp på 4 cm og endte med keisersnitt...
Bilde:
 
Navn på barn: ikke bestemt
Kjønn: jente
Dato født: 04. oktober
Klokken: 03.26
Uke + dag: 40+5
Termin: 02. oktober
Fødested: Skien sykehus
Vekt: 3360
Lengde: 50
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Kom inn på føden 23.45, med 3 cm åpning. Fikk prøve akupunktur, ble undersøkt på nytt 01.45 hadde da 4 cm og aktiv fødsel i gang. Litt skuffet egentlig, da jeg håpet det skulle litt raskere. Rundt klokken 02.45 hadde riene tatt seg veldig opp, og jeg hadde 8 cm åpning. Klokken 03.26 var jeg så heldig å få lov til å løfte verdens fineste premie opp på brystet mitt. For en følelse!
Bilde:
 
Navn på barn: Ikke bestemt enda

Kjønn: Jente

Dato født: 09/10-18

Klokken: 22:32

Uke + dag: 37+5

Termin: 28/10-18

Fødested: Levanger

Vekt: 4815gram

Lengde: 51cm

Hodeomkrets: 37cm

Forløsningsmetode: Vaginal

Annet: Ble satt igang med ballong på mandag grunnet mulig svangerkskapsforgiftning og pga lammelser i ansiktet. Ballongen falt ut i går tirsdag rett før de likevel hadde bestemt seg for å ta den, fikk så en hormontampong kl 11:00 som plutselig begynte å virke kl 20:25 ca og ga meg rier. Plutselig fikk jeg en kraftig tegningsblødning kl20:59. Jeg ble overført til føden, der hadde jeg allerede 4 cm, så de tok vannet mitt. Etter det var det lite pause før lille jenta vår kom 22:32. Hun var rimelig stor til å være født 37+5, men fikk henne ut tilslutt etter en heftig fødsel. Hun var litt blå og mørbanka og jeg fikk meg en rift men vi har det veldig fint sammen på barsel nå :) litt blodsukkermålinger blir det fremover siden hun var så stor.
 
Navn på barn: Ida Johanne
Kjønn: jente
Dato født:10.10
Klokken:03.06
Uke + dag: 40+1
Termin:12.10
Fødested:ringerike
Vekt:3055g
Lengde:
Hodeomkrets:35
Forløsningsmetode:vaginal setefødsel
Annet du vil fortelle:
Bilde:
 
Navn på barn: Arya
Kjønn: jente
Dato født: 01.10.18
Klokken: 04:33
Uke + dag: 37+6
Termin: 19.10.18
Fødested: ullevål
Vekt: 3990
Lengde: 48 cm
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: ytre vending 27.09 vannavgang kl.7 lørdag 29.09
Søndag 30.09 Fikk jeg epidural kl. 13 og drypp kl 15. Hadde full åpning etter midnatt og jenta våres kom 04:33 med sugekopp.. det gikk kjempe fint! Hadde keisersnitt med førstemann, så dette var noe nytt! Men føler meg mye bedre enn jeg gjorde med storebror!
Bilde:
 
Back
Topp