✮Skravletråden vår✮

Lurer jeg å på, syns jeg konstant er sulten jeg:wtf:
Håper ikke dette fortsetter, i så fall kommer jeg til å ha fordoblet meg i størrelse innen april :D
 
Jeg kjøpte inn dip og grønnsaker for å ha noe til sulten. Men har ikke lyst på. Ikke er jeg særlig sulten heller, men det kan være fordi jeg er kjempeoppblåst.
 
Jeg har også vært enormt oppblåst i dag, men så kom jeg plutselig på at jeg satte til livs resten av en lakrispose jeg hadde liggende.. "Kan virke lakserende ved stort inntak", leste jeg på baksida etterpå. Oh well, da var det kanskje ikke spira som gjorde det da :)) :p
 
Oppblåst, sulten og null plass til mat! Blir jo mett av ingenting!

Også er jeg litt usikker på om jeg er uvel i dag fordi 1. Kroppen prøver å si at den er gravid, 2. Jeg er sulten eller 3. Jeg er nervøs for resultatet av den første blodprøven.. Her spiller det psykiske helt sikkert inn! :smiley-ashamed008
 
Sitter her på jobb og klarer ikke konsentrere meg. Er skikkelig fnisete inni meg, men kan jo ikke si noe. Lite søvn hjelper ikke på. "Bare" 8 uker igjen å holde det hemmelig.. :dead:

Oppblåst, sulten og null plass til mat! Blir jo mett av ingenting!

Også er jeg litt usikker på om jeg er uvel i dag fordi 1. Kroppen prøver å si at den er gravid, 2. Jeg er sulten eller 3. Jeg er nervøs for resultatet av den første blodprøven.. Her spiller det psykiske helt sikkert inn! :smiley-ashamed008

Det er sikkert nerver og sommerfugler i magen. Hjelper sikkert å få i seg litt mat :)
 
Vært å tatt 3 hcg prøver nå å fikk svar på siste prøve i dag. Har heldigvis vært en fin stigning 221, 448 og nå 949. Hadde en kraftig blødning på mandag å nå er det bare litt på papiret innimellom :( skjønner meg ikke på denna møkka kroppen. Føler meg så usikker og redd..
 
Vært å tatt 3 hcg prøver nå å fikk svar på siste prøve i dag. Har heldigvis vært en fin stigning 221, 448 og nå 949. Hadde en kraftig blødning på mandag å nå er det bare litt på papiret innimellom :( skjønner meg ikke på denna møkka kroppen. Føler meg så usikker og redd..

Skjønner godt du er usikker. Det kan ha vært noe helt ufarlig. Når tok du prøvene? :)
 
Oppdatering på min egen HCGprøve:

Prøve nr 1, uke 5+1: 2071!! :happy119

Nå vet jeg jo ingenting om doblingen har vært normal siden 4+3 når jeg fikk Gravid 2-3 på den digitale, men alt tyder nå på det i allefall.

Nå er det bare å bite negler frem til fredag. Da får jeg svar på dagens prøve.
 
Skjønner godt du er usikker. Det kan ha vært noe helt ufarlig. Når tok du prøvene? :)
Tok prøvene fredag, søndag og tirsdag så har jo doblet seg som det skal. Når jeg har mistet før har jeg også hatt blødninger. Er bare så pyton å ikke vite :/

Så fin hcg du hadde da :) tenker du får 3+ nå hvis du hadde testa.
 
Dumt spm :oops: er det vanlig å sjekke hcg nivåer hos legen i starten? Eller gjør dere det for "en grunn" ? :oops:
 
Nei, ikke vanlig å sjekke hcg så lenge du ikke har blødninger eller har mistet flere ganger før.
 
Dumt spm :oops: er det vanlig å sjekke hcg nivåer hos legen i starten? Eller gjør dere det for "en grunn" ? :oops:
Nei, det er ikke vanlig med legetime før i uke 10-12 heller. Jeg ble også forvirret av dette på forumet sist jeg var gravid.
 
Takk for svar. Mener det var det jeg fikk beskjed om fra legen forrige gang :)
 
Nå er det vel slik at på et slik forum så er det både de som har prøvd i mange år, og har mistet flere.. og de som er helt nye og som har fått det til ganske kjapt. Noen kan ha hatt et tøft svangerskap og fødsel tidligere. Noen har sykdommer. Derfor vil også behovet for oppfølging være varierende.

Men når det er sagt, så er jo etterspørselen etter tidlig UL blitt en skikkelig pengebøtte for de som tilbyr det. "alle" vil jo ha det av en eller annen grunn. Ofte for å roe nervene, de samme nervene som vi ofte får når vi søker litt for mye på internett ;)
Alle er ulike. Noen trenger mange bekreftelser, andre trenger egentlig ingen.
En ting som er helt sikkert, er at da jeg gikk gravid med junior, så var det ikke så mange som tok tidlig ultralyd. :happy118
 
Med de forskjellige terminkalkulatorene får jeg jo opp forskjellige terminer.
Husker det fra sist og, da fikk jeg to forskjellige. Nå får jeg 3: 19. April, 18. April og 16. April... Vet at det ikke er viktig nå uansett før oul, men vil jo gjerne ha en og forholde meg til inntil videre :p
Hvordan gjorde dere det? Bare valgte dere en av de?
Jeg regner fra første blødningsdag i siste menstruasjon.
 
Med de forskjellige terminkalkulatorene får jeg jo opp forskjellige terminer.
Husker det fra sist og, da fikk jeg to forskjellige. Nå får jeg 3: 19. April, 18. April og 16. April... Vet at det ikke er viktig nå uansett før oul, men vil jo gjerne ha en og forholde meg til inntil videre :p
Hvordan gjorde dere det? Bare valgte dere en av de?
Jeg regner fra første blødningsdag i siste menstruasjon.

Bruker du norske eller engelske terminkalkulatorer?
Jeg mener det er i USA at de går ut fra et annet tall når det kommer til hvor langt et svangerskap er.

Jeg har brukt babyverden sin og NHI sin, og de gir samme dato til meg i allefall.
 
Back
Topp