♥ Drømmen om sistemann ♥

❤️ Uke 7+0, svangerskapsuke 8 ❤️

Hurra! 7+0 ❤️ Tiden går på en måte veldig fort, men på en annen måte veeeldig sent. Har fremdeles ikke fortalt det til svigers, men vi tenker å kanskje fortelle det i løpet av neste uke. Kvier meg litt for å fortelle ettersom svigerinna mi mistet rundt uke 7 for to-tre måneder siden, vet ikke om de er gravide på nytt.. Håper det :)

Ellers er det en kollega av meg som jeg tror mistenker at jeg er gravid ettersom jeg besvimte på jobb her en dag :hilarious: Det gjorde jeg mye sist svangerskap også... Hun sa ingenting, men jeg så hun hadde et litt lurt blikk :hilarious:

Symptomene er veldig like sist svangerskap, jeg er ekstremt trøtt hele tiden og blir kvalm når jeg er sulten. Enkelte lukter gjør også at jeg blir veldig kvalm :wacky: Ellers er formen ganske okei :) Blodtrykket er veldig lavt og det er det som gjør at jeg får blodtrykksfall og besvimer.

Milepælene er enda ikke oppdatert, men slenger dem med og legger til en til:
  • ❤️ Komme til uke 5
  • ❤️ Få 3+ på digitaltest
  • Første svangerskapskontroll
  • Tidlig ultralyd ca uke 9
  • Komme til uke 12
Første svangerskapskontroll er bestilt til uka, men må se om jeg kanskje kan få bytta time.. Helsestasjonen er ganske nærme kontoret på jobb, så alle kan se hvor jeg går, og timen er midt i matpausen :hilarious: Så aller helst skulle jeg fått bytta tidspunkt på dagen :rolleyes: Time til TUL har jeg glemt bort å bestille, så det må jeg få gjort :hilarious:
 
Herlig oppdatering :D Kjipt å besvime på jobb da! Drikk GODT med vann :)
 
Må bestille TUL! :) Vi er spente!
TUL er bestilt nå :D Jeg er rett og slett så optimistisk at jeg ble enig med ultralyddama at vi ikke skulle ta det før uke 12+5 da :woot: Så det er 37 dager til :rolleyes: Sist svangerskap hadde jeg tul i uke 9, men da så man liksom så lite... Så jeg håper jeg kan klare å holde meg til uke 12 denne ganga :p
 
TUL er bestilt nå :D Jeg er rett og slett så optimistisk at jeg ble enig med ultralyddama at vi ikke skulle ta det før uke 12+5 da :woot: Så det er 37 dager til :rolleyes: Sist svangerskap hadde jeg tul i uke 9, men da så man liksom så lite... Så jeg håper jeg kan klare å holde meg til uke 12 denne ganga :p

Synes du er tøff som venter så lenge! Jeg har hatt UL uke 6, 8, 10 og 12 bare på den korte tiden jeg var gravid :p
 
Synes du er tøff som venter så lenge! Jeg har hatt UL uke 6, 8, 10 og 12 bare på den korte tiden jeg var gravid :p
Jeg har et lite håp om å kanskje få overtalt legen til å ta en liten titt når jeg skal inn å ta blodprøver :rolleyes: Har ikke bestilt time enda og husker heller ikke når man skal det, men vet at de har ultralyd-apparat på legesenteret :p De tok nemlig en liten titt da jeg var gravid sist :D
Ellers kjenner jeg ikke på det samme «behovet» for å få sjekka på ul denne ganga som det jeg gjorde sist, av en eller annen grunn :pompus:
 
♥ Gravid oppdatering ♥

Termin:
05/2-2020
På vei: 8+0
Igjen til termin: 227 dager
Trimester: Første
Graviduke: 9
Graviditetsmnd: 2
Kalendermnd: 2
Neste JM/legetime: Legetime 18/7
Ultralyd: Tidlig ultralyd 25/7, 32 dager til
Komplikasjoner: Har begynt å slite med blodtrykket igjen, det er for lavt, så jeg er mye svimmel og besvimer innimellom...
Kjønn: Ikke sjekket enda. Har en følelse på ny jente!
Utålmodig: Ja
Innkjøp: Ingenting enda
Utstyr så langt: Ingenting annet enn det vi har fra storesøster
Utstyr som gjenstår: Alt utenom bilstol og vippestol
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting enda
Mage: Magen kom rundt uke 20 sist, så det er nok en liten stund til :)
Vektendring: Ingen
Aktivitet i magen: Nei
Tungt: Nei
Kynnere: Nei
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: Alt som er salt og stekt....
Plager: Mye svimmel pga blodtrykket, besvimer innimellom og er ekstremt trøtt! Mye småkvalmen gjennom dagen, hjelper litt når jeg bare får spist noe
Humør: Irritabel og trøtt....
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Nei
Neste milepæl: Komme til uke 12 ❤️ 28 dager igjen!
 
♥ Gravid oppdatering ♥

Termin:
05/2-2020
På vei: ❤️ 12+0 ❤️
Igjen til termin: 199 dager
Trimester: Første
Graviduke: 13
Graviditetsmnd: 3
Kalendermnd: 3
Neste JM/legetime: Time hos jm 12/8
Ultralyd: Tidlig ultralyd 29/7 (13+1) 8 dager til
Komplikasjoner: Sliter fremdeles med blodtrykksfall og har allerede fått en del kynnere.. Har gått 50% sykemeldt for å ikke fremprovosere noe unødvendig, men nå har jeg ferie :D
Kjønn: Fremdeles jentefølelse
Utålmodig: Ja
Innkjøp: Ingenting enda, annet enn en storesøster-body til storesøster
Utstyr så langt: Ingenting annet enn det vi har fra storesøster
Utstyr som gjenstår: Alt utenom bilstol og vippestol
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting enda
Mage: Kjenner godt livmora på morgenen og når jeg får kynnere. Fått en bitteliten mageklump nederst på magen ❤️
Vektendring: Ingen
Aktivitet i magen: Nei
Tungt: Nei
Kynnere: Ja
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: Brødskive med gulost og mango curry dressing! ❤️
Plager: Mye svimmel pga blodtrykket og besvimer innimellom. Også plaget med kynnere..
Humør: Mye bedre enn tidligere! Kvalmen har gitt seg og er ikke fullt så trøtt lengre.
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Bekymret for prematur fødsel
Neste milepæl: Tidlig ultralyd om 8 dager ❤️

Tenk at 12 uker har gått allerede! Synes tiden flyr avsted. Sist svangerskap gikk absolutt ikke så fort :laughing002 Deilig å tenke på at risikoen for spontanabort nå er veldig liten. Nå ser jeg bare frem til tidlig ultralyd om bare 8 dager til og etter det er det ordinær ultralyd i uke 19 :D Håper tiden går like fort frem til det!
 
♥ Gravid oppdatering ♥

Termin:
30/1-2020
På vei: :Heartblue 19+3 :Heartblue
Igjen til termin: 147 dager
Trimester: Andre
Graviduke: 20
Graviditetsmnd: 5
Kalendermnd: 5
Neste JM/legetime: Time hos jm 9/9
Ultralyd: Ingen ny ul planlagt, får en time senere for å måle livmorhalsen
Komplikasjoner: Mye kynnere og en del blødninger ved aktivitet. Ellers fremdeles mye svimmel og besvimer innimellom. 100% sykemeldt pga dette.
Kjønn: :Heartblue GUTT :Heartblue Har visst en elendig magefølelse :laughing002
Utålmodig: Ikke nå lengre, tiden går veldig fort...
Innkjøp: Litt smått med klær, blir nok flere fremover...
Utstyr så langt: Søskenvogn
Utstyr som gjenstår: Seng, kommode og kamera til babycall
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Ingenting
Mage: Fått litt mage nå, ja :D
Vektendring: Opp nesten 4kg
Aktivitet i magen: Morkaka på fremsiden denne ganga, så kjenner ikke veldig mye aktivitet. Kjenner litt bobling innimellom :Heartblue
Tungt: Nei
Kynnere: Ja
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: Alt :p
Plager: Fremdeles svimmel pga blodtrykket og besvimer innimellom. Også plaget med kynnere og blødninger.
Humør: Trøtt!
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Tenker enda mye på faren for prematur fødsel.. Ellers ser jeg veldig frem til å treffe lillebror :Heartblue
Neste milepæl: Komme til uke 24! 32 dager igjen.

Nå var det visst en stund siden sist oppdatering! Idag har vi vært på OUL og truffet lillebror! Alt så kjempefint ut med den lille tassen og han sprellet rundt inni der :) Har i det siste hatt mye blødninger i tillegg til kynnere, så jeg kjenner at det bekymrer meg litt. Men jeg tar det med ro så mye jeg kan, og jeg føler at det hjelper litt. Ellers er formen ok, jeg er mye trøtt, noe som sikkert kommer av minimalt med aktivitet... :rolleyes: Vi har begynt så smått med innkjøp av klær, kjøper mest brukt denne ganga. Må jo prøve å være litt miljøvennlig :joyful: Nå er neste milepæl å nå uke 24 :Heartblue

Håper du som leser får en kjempefin kveld :Heartbigred
 
Hvordan går det? :)
Har visst helt glemt bort dagboka her, ja :angelic: Takk for at du spør! Det går fint med meg :)

Er vel på tide med en liten oppdatering! I morgen er jeg 28+0 og går inn i 3 trimester i følge preglife. Synes 2 trimester har gått helt sykt fort, men det er nok pga det er så mye som skjer ellers i livet akkurat nå :) Det hadde ikke gjort noe om tiden gikk litt senere... Føler igrunnen at jeg ikke får tid til å nyte svangerskapet skikkelig denne ganga. De aller fleste tingene er kjøpt inn allerede da, så det hjelper veldig. Føler meg ikke stresset over at tiden går fort, skulle bare ønske det gikk litt saktere :rolleyes:

Lillebror gir masse livstegn fra seg og danser og spretter rundt i magen både dag og natt :) Han virker veldig mye mer aktiv enn storesøster foreløpig :p

Jeg gleder meg veldig til å bli tobarnsmamma, men jeg kjenner jeg er litt nervøs også. Håper jeg får nok tid til å ivareta begges behov, da planen er å prøve å ha begge to hjemme. Det blir spennende å se! Vi finner alltids ut av noe uansett :)

Nå er morgendagen min neste milepæl, og deretter er det ny ultralyd om et par uker for å sjekke livmorhalsen. Sist måling viste at den var lang og fin og ikke er påvirket av hyppige kynnere og blødningene jeg har hatt :)
 
Børster støv av den gamle dagboken min her inne! Over 2 år siden sist jeg oppdaterte her, uups :angelic: Siden sist har jeg da fått en nydelig sønn som allerede har rukket å blitt 2 år.

Starten på sist barseltid ble jo ikke akkurat som forventet (hverken for meg eller de andre som har fått baby i pandemi-tid) da lille både fikk kolikk, korona-pandemien startet, det skjedde flere uventede ting på hjemmefronten og jeg måtte være hjemme med både nyfødt og storesøsken. Det endte med en heftig barseldepresjon hos meg og depresjon hos mannen. Men vi kom oss helskinnet og sterkere ut av det og forholdet mellom oss nå kjennes tryggere og bedre ut enn noen gang :)

Jeg har lenge kjent på savnet etter en sistemann i gjengen vår. Mannen derimot har absolutt ikke delt ønsket mitt etter den tøffe tiden sist. Men nå kan det virke som om han har snudd, til min store glede!

Foreløpig har vi funnet ut av at april/mai høres ut som en fin plass å starte prøving. Da vil storebror være over 3 år og storesøster 4,5 år når en eventuell baby kommer. Grunnen til denne støvbørstingen er da å få kartlagt syklusen min litt før vi setter i gang og fordi jeg er skikkelig gira og trenger å få utløp en plass :hilarious: Spiralen ble tatt ut i desember og foreløpig virker det som om jeg har gått rett inn i vanlig syklus.

Idag er jeg på syklusdag 12 og forventer eggløsning en eller annen gang i løpet av den neste uken. Litt usikker siden jeg ikke har tatt eggløsningstester eller tempet de siste månedene. Det kommer jeg nok ikke til å gjøre videre heller foreløpig, jeg kommer heller til å følge med på kroppens signaler. Ser det litt an etterhvert om jeg tar det opp igjen :)

Veldig spent, og veldig nervøs for tiden fremover! Håper ikke mannen endrer mening før vi kommer til april :hilarious:
 
Syklusdag 13: virker som EL er på vei, har en del strekkbar «eggehvite» og litt menssmerter idag. Helt etter skjema :D
 
Syklusdag 15: regner med el er idag eller imorgen. Hadde mye strekkbar eggehvite og menssmerter i går på dagen også, men ingenting på kvelden igår eller i dag så langt :)
 
Så spennende med søskenforsøk.:D

Etter en liten pause herfra for å fokusere på noe annet, har jeg plutselig kommet tilbake igjen. Ikke heeelt klar for prøving enda da, for kroppen min er ikke klar, men kjenner veldig på at vi skulle hatt en sistemann i flokken her også. Mannen var heller skeptisk, men har snudd litt. De glemmer heldigvis tøffe tak de også. :hilarious:
 
Så spennende med søskenforsøk.:D

Etter en liten pause herfra for å fokusere på noe annet, har jeg plutselig kommet tilbake igjen. Ikke heeelt klar for prøving enda da, for kroppen min er ikke klar, men kjenner veldig på at vi skulle hatt en sistemann i flokken her også. Mannen var heller skeptisk, men har snudd litt. De glemmer heldigvis tøffe tak de også. :hilarious:
Så koselig å se deg her! Hvordan går det med dere?

Jeg har vært en del på forumet, men har sittet litt i kulissene og fulgt med på andres dagbøker og drømt om prøvestart selv frem til nå :angelic: Mannen har har nektet blankt, men tror han innså at jeg ikke kommer til å gi meg :hilarious: Nå virker det til og med som om han gleder seg litt.. Har snakket om ting han skulle hatt til de to andre som han kunne tenke seg å anskaffe nå og sånn :) Så han har nok glemt litt hvordan ting var, ja :joyful:
 
Så koselig å se deg her! Hvordan går det med dere?

Jeg har vært en del på forumet, men har sittet litt i kulissene og fulgt med på andres dagbøker og drømt om prøvestart selv frem til nå :angelic: Mannen har har nektet blankt, men tror han innså at jeg ikke kommer til å gi meg :hilarious: Nå virker det til og med som om han gleder seg litt.. Har snakket om ting han skulle hatt til de to andre som han kunne tenke seg å anskaffe nå og sånn :) Så han har nok glemt litt hvordan ting var, ja :joyful:


Det går bra, til tider slitsomt med to tette turboer da, men fra rett før jul har alt blitt mye lettere. Langt mellom tøffe perioder nå. Godt når de vokser til, så egentlig galskap å ville ha en til. :hilarious:

Er det jeg kommer til å gjøre de neste mnd tenker jeg. :happy:
 
Back
Topp