♥ Baby nr.2 ønskes ♥

Kan jo gå gjennom hvordan de 2 forsøkene med vesla var :)

Forsøkene ble tatt hos klinikk Hausken i Bergen.
Begge forsøkene ble betegnet som "kort protokoll" men jeg måtte bruke p-piller(synfase) i forkant som nedregulering. Det skulle hjelpe ved å få kroppen min til å kvitte seg med noen av cystene (PCOS) og ikke danne nye slik at forholdene lå bedre til rette for å modne frem ferske egg ved oppstart. På første forsøket måtte jeg bruke de + prednisolon i 1 måned før sprøytestart og på andre forsøket måtte jeg bruke de i 3 måneder (men da ikke prednisolon) før sprøytestart.

FORSØK 1:
- 1 måneds nedregulering + prednisolon i forkant av sprøytestart
Dag 1-5:
10 mg prednisolon + 150 IE bemfola + klexane
Dag 6-7: 10 mg prednisolon + 150 IE bemfola + klexane + orgalutran
Dag 8: Ultralyd. Over 30 eggposer, men måler kun 2,6-9,8 mm. Øker bemfoladosen.
Dag 8-11: 10 mg prednisolon + 225 IE bemfola + klexane + orgalutran
Dag 12: Ultralyd. Ingen vekst.Eggposene måler 2,6-10 mm. Fortsetter stimulering
Dag 12-16: 10 mg prednisolon + 225 IE bemfola + klexane + orgalutran
Dag 17: Ultralyd. Mye vekst og klar for uttak. 11 eggposer på 15-20 mm, 20 eggposer på 11-13 mm.
Tar 10 mg prednisolon + klexane + gonapeptyl x 2
Dag 19 - UTTAK: 10 egg hentes ut. Tar 6 klikk ovitrelle og starter med lutinus
Dag 20: Oppdatering fra klinikken: 5 av eggene var umodne. De andre 5 ble forsøkt befruktet med ICSI. Kun 1 ble befruktet. Planlagt innsett på dag 22.
Dag 21: Søndag og klinikken stengt. Ingen oppdatering
Dag 22: Telefon 2 timer før planlagt innsett om at egget ikke har overlevd

FORSØK 2:
- 3 måneders nedregulering i forkant av sprøytestart
Dag 1-5:
225 IE menopur + klexane
Dag 6-7: 225 IE menopur + klexane + orgalutran
Dag 8: Ultralyd. 2 eggposer på 12 mm og ca 25 små eggposer. Øker menopurdosen
Dag 8-9: 300 IE menopur + klexane + orgalutran
Dag 10: Ultralyd. Ingen vekst på høyre siden. Gyn finner ikke venstre eggstokk
Dag 10-11: 300 IE menopur + klexane + orgalutran
Dag 12: Ultralyd. 5 eggposer på 13-16 mm, resten små.
Dag 12-14: 300 IE menopur + klexane + orgalutran
Dag 15: Ultralyd. 10 eggposer på 15-20 mm, 5 eggposer på 12-15 mm, resten små.
Tar klexane + ovitrelle
Dag 17 - UTTAK: 15 egg hentes ut. Starter med lutinus
Dag 18: Oppdatering fra klinikken: 14 av eggene var modne og 9 ble befruktet med ICSI
Dag 19: Innsett av 1 firedelt egg (klasse A). Resten av eggene overlevde ikke så det ble ingen på frys.
Ble gravid og fødte lille mirakeljenta vår ❤️
 
Tusen takk Enkefalos [emoji173]️ Hvordan står det til der med deg og lillegullet? (eller de begynner jo å bli store nå :p) [emoji173]️
Her går det supert! Synes dette bare blir morsommere og morsommere jo større de blir, og jeg koser meg skikkelig i perm [emoji7] Skal heldigvis være hjemme helt til midten av mai. Hvordan går det ellers med deg og din lille snuppe? [emoji173]️ Tenk at vi skulle lykkes begge to til slutt!
 
Her går det supert! Synes dette bare blir morsommere og morsommere jo større de blir, og jeg koser meg skikkelig i perm [emoji7] Skal heldigvis være hjemme helt til midten av mai. Hvordan går det ellers med deg og din lille snuppe? [emoji173]️ Tenk at vi skulle lykkes begge to til slutt!
Så herlig ❤️ Vi koser oss masse - nyter hvert øyeblikk :) Tiden går jo så fort og det er så mye utvikling som skjer på kort tid. Bare den siste måneden har hun her lært seg å krabbe, reise seg opp etter ting og sier flere ord. Er så stolt at jeg nesten sprekker ❤️ Helt fantastisk at vi fikk de små miraklene våre! Håper inderlig på et til, men er så takknemlig for hun vi har fått ❤️
 
Så herlig [emoji173]️ Vi koser oss masse - nyter hvert øyeblikk :) Tiden går jo så fort og det er så mye utvikling som skjer på kort tid. Bare den siste måneden har hun her lært seg å krabbe, reise seg opp etter ting og sier flere ord. Er så stolt at jeg nesten sprekker [emoji173]️ Helt fantastisk at vi fikk de små miraklene våre! Håper inderlig på et til, men er så takknemlig for hun vi har fått [emoji173]️

Så godt å høre at dere også koser dere [emoji7]Her er det også krabbing for alle penga [emoji23] Han har kunnet reise seg opp etter ting et par-tre uker, men han gjør det overraskende lite. Tror han fikk litt skrekken av å falle noen ganger og å ikke klare å komme seg ned igjen [emoji28][emoji85] Helt greit at han ikke er altfor tøff på det, synes jeg. Haha. Jeg håper vi også kan få en til etter hvert, men skulle det ikke gå, er vi veldig fornøyd med "bare" han vi har også [emoji7]
 
Blir spennende å følge deg på veien mot nr 2 :)
Brukte du klinikk Hausken i Bergen med nr 1?
 
Vet ikke nøyaktig, men "veldig kort ventetid" sa hvertfall gynekologen min, så får vente i spenning på svar fra de :)
Så bra! Husker vi sjekket på nettet, sånn oversikt over ulike sykehus og ventetider. Husker ikke hvilken nettside, jeg bare googlet. Den stemte iallefall godt for oss.
 
Så godt å høre at dere også koser dere [emoji7]Her er det også krabbing for alle penga [emoji23] Han har kunnet reise seg opp etter ting et par-tre uker, men han gjør det overraskende lite. Tror han fikk litt skrekken av å falle noen ganger og å ikke klare å komme seg ned igjen [emoji28][emoji85] Helt greit at han ikke er altfor tøff på det, synes jeg. Haha. Jeg håper vi også kan få en til etter hvert, men skulle det ikke gå, er vi veldig fornøyd med "bare" han vi har også [emoji7]
Blir en del knall og fall i starten ja :p De er så herlige. Jeg nyter virkelig hvert sekund og vi er med på både babysvømming, babysang og lokale bæretreff. Koooser oss ❤️
 
Blir spennende å følge deg på veien mot nr 2 :)
Brukte du klinikk Hausken i Bergen med nr 1?
Tusen takk ❤️ Det stemmer. Var så fornøyd med Hausken og skulle gjerne tatt forsøk der igjen, men siden det er kort ventetid på St.Olavs nå og med tanke på kostnaden så blir det offentlig i første omgang nå :)
 
Ifølge helsenorge.no har St. Olavs 16 ukers ventetid til utredning og 12 uker ventetid til behandling.

Masse, masse lykke til :talk017
Det er jo ikke så lenge :D Tusen takk ❤️
 
Tusen takk ❤️ Det stemmer. Var så fornøyd med Hausken og skulle gjerne tatt forsøk der igjen, men siden det er kort ventetid på St.Olavs nå og med tanke på kostnaden så blir det offentlig i første omgang nå :)
Er der vi har forsøk nå :) Har forsamtale på Haukeland 14/2, håper vi slipper den :rolleyes:
 
Er der vi har forsøk nå :) Har forsamtale på Haukeland 14/2, håper vi slipper den :rolleyes:
Kjempespennende :D Håper du sitter med positiv test før den samtalen <3
 
Masse masse lykke til ❤️
 
Masse masse lykke til ❤️
Tusen takk
Heart_red.jpg
Og gratulerer så mye til deg med å ha nådd 12 uker
Heart_red.jpg
 
Blir en del knall og fall i starten ja [emoji14] De er så herlige. Jeg nyter virkelig hvert sekund og vi er med på både babysvømming, babysang og lokale bæretreff. Koooser oss [emoji173]️
Så herlig! :D Det er veldig gøy å fylle permisjonstiden med babyrelaterte ting [emoji7] Vi var litt trege i starten, men meldte oss på babysvømming for et par mnd siden. Han ELSKER det! Og så drar pappaen litt tidligere fra jobb de dagene siden svømminga er på tidlig ettermiddag, og det er så koselig å gjøre noe bare oss tre [emoji173]️ Kos deg videre :D [emoji7]
 
Så herlig! :D Det er veldig gøy å fylle permisjonstiden med babyrelaterte ting [emoji7] Vi var litt trege i starten, men meldte oss på babysvømming for et par mnd siden. Han ELSKER det! Og så drar pappaen litt tidligere fra jobb de dagene siden svømminga er på tidlig ettermiddag, og det er så koselig å gjøre noe bare oss tre [emoji173]️ Kos deg videre :D [emoji7]
Så fantastisk
Heart_red.jpg
Kos dere masse videre dere også
Heart_red.jpg
 
Masse lykke til! Blir spennende å følge med på nr 2 [emoji16]
 
Cd 9
Ferdig med femaratablettene for 2 dager siden så da er det bare å vente på el (erfaringsmessig blir det mellom cd16-cd19 en gang) og håpe på et lite ventemirakel ❤ Gir aldri opp håpet selv hvor dårlige oddsene er :)
 
Back
Topp