♥ Baby nr.2 ønskes ♥

Spennende :) Utrolig flott at de har så kort ventetid nå. Når vi skulle ha med vesla så hadde de jo et helt år i ventetid :O Da regner jeg med vi blir å ligge ganske likt i forhold til oppstart :)
Veldig! Huff, ja det er litt drøyt altså! Spennende tider i vente da :D Må dere gjennom hele karusellen igjen? Med forsamtale osv? Jeg kan fint lite om gangen i det :rolleyes: Kanskje det er flere prøver/tester som må tas?
 
Veldig! Huff, ja det er litt drøyt altså! Spennende tider i vente da :D Må dere gjennom hele karusellen igjen? Med forsamtale osv? Jeg kan fint lite om gangen i det :rolleyes: Kanskje det er flere prøver/tester som må tas?
Alle prøver som trengs er allerede tatt. Tok ferske prøver for et par uker siden :) Forsamtale mente gyn vi mest sannsynlig slipper da vi har vært gjennom det før og jeg vet hvordan jeg skal sette sprøytene og alt det så håper vi får begynt rett på, men kan jo hende St.Olavs vil vi skal komme dit først likevel. Får vente i spenning :)
 
Alle prøver som trengs er allerede tatt. Tok ferske prøver for et par uker siden :) Forsamtale mente gyn vi mest sannsynlig slipper da vi har vært gjennom det før og jeg vet hvordan jeg skal sette sprøytene og alt det så håper vi får begynt rett på, men kan jo hende St.Olavs vil vi skal komme dit først likevel. Får vente i spenning :)
Hadde vært fint å slippe det da, det er jo en del styr med reising osv, for ikke snakke om venting! Vi må jo igjennom alt, så håper det ikke drøyer alt for lenge :)
 
Hadde vært fint å slippe det da, det er jo en del styr med reising osv, for ikke snakke om venting! Vi må jo igjennom alt, så håper det ikke drøyer alt for lenge :)
Håper vi bare får tatt den biten over telefon :) Dette blir spennende. Gleder meg til å følge deg på din reise også. Nå har jeg fått laget ny dagbok på assistert forresten :)
 
Jeg har vært litt fraværende i det siste, men her er en oppdatering :)

Vi fikk svar på prøvene fra gynekologen. Mine blodprøver viser fortsatt at jeg har PCOS i sterk grad. Det var jo egentlig helt forventet at det ikke var blitt noen endring der selv om jeg hadde håpet at å gå gjennom en graviditet hadde endret noe, og sammen med det at jeg kun har 1 eggleder og ikke har eggløsning uten hormoner så vet vi jo at sjansen for å bli gravid uten prøverør igjen er veldig lav, men håpet er jo der alltid på at det skal skje likevel. Men så fikk vi svar på mannens sædprøve da.... Der var kvaliteten betydelig forverret fra tidligere og der var sterkt nedsatt bevegelighet på sædcellene. Fikk beskjed om at sjansen for at vi to sammen noengang kan bli gravid naturlig er tilnærmet 0. Så da ble det sendt avgårde henvisning til prøverør igjen. Det blir utrolig tøft å skulle gå gjennom det enda en gang.
Får bruke femara mens vi venter på å få starte forsøk slik at jeg holder i gang syklusene mine og ikke bare danner masse cyster - også håper vi jo selvfølgelig at det skal skje et mirakel mens vi venter. Er på pp 7 - cd 1 i dag.
Har du konkrette tall på mannens resultater? Vil sammenligne med min mann da det er også han som er problemmet her. Send gjerne privat hvis du ikke vil publisere.
 
Håper vi bare får tatt den biten over telefon :) Dette blir spennende. Gleder meg til å følge deg på din reise også. Nå har jeg fått laget ny dagbok på assistert forresten :)
Ja det hadde vært veldig greit :) Åå, da skal jeg følge med der :D
 
Har du konkrette tall på mannens resultater? Vil sammenligne med min mann da det er også han som er problemmet her. Send gjerne privat hvis du ikke vil publisere.
Fikk ikke utskrift av prøvene nå, bare svaret direkte. Der er bare 28% bevegelige sædceller og bevegelighetsgraden er sterkt nedsatt. Det sammen med mine problemer gjør at sjansene våre uten prøverør er mikroskopiske. De slet veldig med å befrukte eggene mine på forsøkene vi hadde på vesla da jeg også hadde dårlig eggkvalitet oppi det hele, men prøvene hans var jo bedre da enn nå. Av 25 egg ut totalt på 2 forsøk så var det kun 1 som overlevde befruktning.
 
Fikk ikke utskrift av prøvene nå, bare svaret direkte. Der er bare 28% bevegelige sædceller og bevegelighetsgraden er sterkt nedsatt. Det sammen med mine problemer gjør at sjansene våre uten prøverør er mikroskopiske. De slet veldig med å befrukte eggene mine på forsøkene vi hadde på vesla da jeg også hadde dårlig eggkvalitet oppi det hele, men prøvene hans var jo bedre da enn nå. Av 25 egg ut totalt på 2 forsøk så var det kun 1 som overlevde befruktning.
Det er vel kombinasjon av dine vansker og mannens vansker som er i veien for å bli lett gravid.
Her er det sædkvaliteten (nedsatt motilitet) som er årsaken. Prøvene varr ikke aller verst, men allikevel under minimum som kreves (19% mot 40% som trengs). Ble allikevel gravid selv i pp7, men hadde en SA, så ble jeg gravid igjen i pp17 som resulterte i en sønn. Altså begge gangene ble vi gravid innen 1 års prøving, noe som er helt normalt.
Er nå i pp4 (6 mnd. men teller bare 4 pp), så jeg satser på å bli gravid på egenhånd denne gangen også.

Har dere prøvd noen vitaminer for mannen? Unngå setevarme og badstue osv.? Jeg syns det er mye som gjøres med kvinne her i Norge og ingen behandling hvis årsaken ligger hos en mann.
 
Back
Topp