♡ Vil snipp få bli storebror? ♡

Mandag tok jeg blodprøver for å finne ut om jeg har hatt EL. Hun fikk litt lite blod, men mente det skulle holde og jeg ble sendt ut derfra. Torsdag hadde jeg time med gyn, men hun hadde ennå ikke fått resultatet av blodprøvene. Så hun skulle prøve å etterlyse dem slik at vi får et resultat på om EL har vært eller ikke. Om EL var på dag 18, slik som forrige måned, så venter jeg TR på onsdag. Jeg har egentlig ingen grunn til å tro at jeg skal være gravid, men håper jo likevel så sterkt at jeg nesten ikke klarer å roe meg ned. Jeg vet jo så inderlig godt at det er dumt å tro å håpe bare fordi man vet at det kan være en sjanse, men hjertet hopper avsted.

Jeg har fått svar på at jeg ikke får komme inn på behandling før etter 2023, og at jeg vil få et bedre tidspunkt i fra oktober. Skikkelig kjipt for hadde virkelig håpet at jeg skulle få komme inn før jul. Nå blir et eventuelt opphold veldig tett opp mot fødsel eller graviditet. Mens jeg håpet jo litt at jeg skulle startet i tidlig graviditet eller før graviditet slik at det ble lettere å presse seg etterhvert. Men når jeg bare får lappen så vil jeg forhåpentligvis kunne kjøre til noen treninger med friskliv eller et eller annet i tromsø, så jeg kommer meg litt i aktivitet igjen... Nå kjenner jeg virkelig at kiloene er fryktelig tunge og bære.

Lappen går fremover! Jeg fikk beskjed om at jeg trolig bare trenger 3-4 dobbelttimer med kjøring så er jeg over på glattbanen! Da han sa det så kom det et gledeshyl som jeg ikke klarte å holde igjen. GLATTBANEN! Det trodde jeg aldri jeg skulle vurdere engang, å nå er jeg snart der! Har blitt tryggere å flinkere i forhold til fart på bilen. jeg har tatt forbikjøring. Jeg må ennå jobbe en del med feltskifte og vikeplikt! Vikeplikt både hvem som må vike for meg og hvem jeg må vike for.

Onsdag håper jeg på IKM!
 
Fy søren så herlig! 2 feil er er jo nesten så de kaster lappen etter deg :smiley-bounce015 Gratulerer med snart lappen!!!!!!!!!!!!
Håper jeg kommer fort etter! Skal starte på bykjøringen i morgen faktisk. så da er jeg endelig ferdig med rundkjøringer, det blir godt å være ferdig med det, selv om jeg ikke gleder meg til å måtte kjøre på fotgjengere. Og siden det er sommer så kryr det jo av dem i byen for tiden. Skulle satset på bykjøring når det snødde som værst...
Tusen takk! :Heartred Er nok en stund til lappen er i boks, men.. er så lange køer her:( haha! Håper bykjøringen gikk bedre enn fryktet (og ut ifra siste innlegg ser det slik ut)! Deilig med progresjon :D Håper du ikke har fått mensen i dag!
 
Håper du kommer til behandling tidligere enn fryktet, og at lappen snart er i boks!
 
Tusen takk! :Heartred Er nok en stund til lappen er i boks, men.. er så lange køer her:( haha! Håper bykjøringen gikk bedre enn fryktet (og ut ifra siste innlegg ser det slik ut)! Deilig med progresjon :D Håper du ikke har fått mensen i dag!
Høres ut som ting tar tid her også dessverre i forhold til å faktisk få lappen. Men det blir jo hvertfall nærmere og nærmere om ikke annet! må jo se litt positivt på det, som du sier vi har jo progresjon!
Ble dessverre TR i dag her. Så er nok ikke gravid denne gangen heller :sad015

Håper du kommer til behandling tidligere enn fryktet, og at lappen snart er i boks!
Takk kitty! Håper alt går bra med dine små! Er dere tilbake i prøveboksen?!



Liten oppdatering her. Har skjedd mye de siste dagene. Mannen var inne å leverte prøve. Var liten mengde men ellers fin kvalitet. Så vurderer å prøve å hive i han også litt vitaminer og slikt. TR kom så ble nok ikke graviditet denne gangen heller. Tenker å ta en test likevel før jeg hiver innpå med neste letrosol kur ( hadde TR med lille stille, så vil ikke risikere noe der). Fikk telefon fra gyn i dag. Og hun kunne fortelle at det ikke ble IVF på meg i Tromsø fordi jeg er for feit! Så gyn skulle sende henvisning til trondheim for meg også, i håp om at de ikke er like strenge på det. Men skjønner nå at håpet om søsken vil bli vanskelig. Og det gjør vanvittig vondt! Etter at jeg ble gravid de forrige gangene så ble liksom håpet tent så veldig igjen, trodde liksom at sjansen for minst 1 var ekstremt høyt om vi bare selv ønsket det. Men sånn blir det vist ikke likevel, og det er vondt å tenke på. Og vil ikke gi meg helt ennå! Jeg skal jo ned i vekt, og får jeg bare lappen så blir det lettere å komme seg på trening og slikt. I tillegg så skal jeg jo få hjelp innen mai neste år med overvekt. Så selv om årene går så vil jo vekta forandre seg til det bedre... Men på grunn av det så lurer jeg veldig på om jeg skal se på alternativer utenfor norge... Hvor de ikke ser så mye på overvekt feks. Vet at min søster fikk beskjed om at hun ville få hjelp ved 120 kg i spania. jeg er 120 kg, men ikke like høy som henne. Men da kan det jo faktisk være håp der. Men nå jo sette meg litt inn i dette og finne ut om det lar seg gjøre. Det å hente ut egg nå, og spare dem i noen år ville jo gjort at sjansen for å få flere etter fylte 40 er bedre ennå vente til jeg er over 40. Hadde vært supert! Må se litt på kostnader og økonomi. Og sjansen for hvordan man kan gjøre det billigst mulig for hele familien å dra nedover. Noen som har erfaring å dele med meg?!
 
Takk kitty! Håper alt går bra med dine små! Er dere tilbake i prøveboksen?!
Alt er bra med mine. Vi er egentlig fornøyd med to, eneste som får meg til å tenke på en nr 3 er at jeg ønsker meg en mer normal barseltid. Jeg føler sykehuset ødela mye med lillesøster. Samtidig så er sjansen tilnærmet 100% for at jeg igjen får diabetes, og stor for svangerskapsforgiftning. Det kunne fort gått galt med både meg og lillesøster, og å risikere alt når jeg har to flotte barn føles ikke rett.
 
Alt er bra med mine. Vi er egentlig fornøyd med to, eneste som får meg til å tenke på en nr 3 er at jeg ønsker meg en mer normal barseltid. Jeg føler sykehuset ødela mye med lillesøster. Samtidig så er sjansen tilnærmet 100% for at jeg igjen får diabetes, og stor for svangerskapsforgiftning. Det kunne fort gått galt med både meg og lillesøster, og å risikere alt når jeg har to flotte barn føles ikke rett.

Ja skjønner godt at du ikke vil risikere noe ekstra når du har fått to friske fine barn allerede som blir å få vokse opp sammen. De er jo også så nært at de blir nok å ha mye goder av hverandre.
 
Da er det ca EL igjen her. Litt usikker på om jeg skrev ned feil dag eller noe, for jeg hadde tatt 4 letrosol på dag 6 og ikke dag 7. Det var litt rart. Men mulig jeg har skrevet feil dag på premom. I følge premom er jeg på cd 13 i dag, men blir jo på en måte cd 14 i forhold til letrosolen. appen regner ennå med cd 20 som min EL dag, men etter at jeg startet på letrosol så har det stemt med dag 18, og kanskje det da blir dag 17 nå siden det ble noe feil i forhold til når jeg tok letrosol i forhold til på appen. Det vil si at sjansen var tilstede i går, men det trodde ikke jeg, så jeg brukte hjelpemiddel så da teller jo ikke den likevel da... Og vi må prøve igjen noen dager til. Men har startet å se på det å reise ut av landet for å fryse ned egg til bruk, å skal jeg det, så kan jeg jo ikke være gravid... Så kanskje jeg bare lar denne gå meg litt hus forbi?!Dette er så vanskelig, hater å vente å ikke få til noe.... Blir å tisse på pinner fra nå av hver eneste gnag jeg går på do i håp om å se EL.
 
I morgen eller lørdag er det EL. Vi har hatt oss noe 3 ganger denne de siste 4 dagene. Men såklart så fikk jeg søsteren min på besøk i dag. Noe som betyr at til tross for at vi hadde 2 timer på oss mellom guttungen drar i barnehage og til jeg skal være på møte så får vi ikke gjort noe likevel fordi da har vi søsteren min her. Veldig glad for å ha henne her, men kjenner en liten bismak. Men igjen, så hadde det vell ikke skjedd noe mirakel uansett på en helt vanlig fredag....
 
Skikkelig kjipt, fikk vite i dag at jeg hadde EL denne syklusen også. Vet ennå ikke når da. Men finner det ut i morgen eller de neste 3 dagene tror jeg. Men jeg var så sikker på at jeg ikke hadde EL, på magefølelsen, så jeg dro på tivoli med sønnen 2 ganger og så var vi 2 ganger i bassenget. Var godt med bassenget og sannsynligheten for at jeg har vært nesten gravid er jo super minimal uansett. Skal spørre legen om å få antibiotika mot bakriell vaginose, og se om det kan hjelpe. Ellers får jeg prøve videre med Letrosol, siden jeg har EL med den, men får ikke hjelp offentlig. Men glemte å spørre om det er noen sjans for å få legge egg på frys til senere om jeg kan få hjelp da. Det ville jo vært fint. Det vil jo ta noen måneder mens jeg likevel må ned i vekt...
 
Åh hater å sitte å vente på TR og tro at den burde ha kommet nå, også viser det seg at det kan jo ennå være 4 dager til den kommer... Har ventet siden tirsdag allerede. Og denne syklusen har gått så sakte. Tror ikke jeg er gravid da. For vi har vært både på tivoli og i bassenget to ganger siden EL. Og nå skal vi på ferie så lurer litt på om jeg skal droppe å ta letrosol neste måned siden jeg på en måte vet at sjansen for å bli gravid da er nesten umulig. Eller at jeg må si nei til å ta karuseller og bade med snipp fordi jeg håper å krysser så fingre for å bli gravid... Vil jo at vi skal kunne kose oss på ferie. Samtidig så var det jo litt det jeg gjorde denne syklusen, og klarer jo ikke å la vær å tenke men hva om å enn vist.... Uff...Hater at jeg ikke klarer å sette ned forventninger og forhåpninger.

Jeg har fått oppkjøringsdato og skal kjøre opp 23 august. Så guttungen har fått over 2 måneder sommerferie fra barnehagen om jeg ikke finner noen som kan kjøre han i august. Men fra 23 så håper jeg at jeg slipper å bekymre meg for det mer.
 
Da var TR kommet og ny letrosol kur påbegynt. Egentlig veldig rart hvor lett det er å skru opp forhåpningene når man vet man har hatt EL. Er nesten umulig å skjønne at TR kan være litt forsinka. Og selv om jeg prøver å la vær, så er det så fantastisk å tro at man på en måte er nærmere søskendrømmen. Jeg elsker hvor rolig jeg blir, og hvor godt det er å tro at vi har minst 2 barn i løpet av det nærmeste året. Også kommer TR og man innser at man drømte alt for stort og alt for fort å at man igjen sitter med knust hjerte like langt unna søskendrømmen som måneden før.
 
Hei! Jeg kom nylig over dagboken din, og for en historie!:wideyed: Jeg har ikke lest alt, så vet ikke om det har blitt nevt før. Men har du hørt med legen din om du kan få Ozempic injeksjoner? Hvis du ikke har hørt om det, anbefaler jeg den største facebookgruppa (usa) som handler om denne. Ozempic er jo nylig blitt ‘nesten lovlig’ i Norge, til bruk for vektnedgang.:hungry: Jeg selv har brukt det til nå, etter 3 SA på rappen i fjor og i år, så viste blodprøver hormonell ubalanse ++. Disse blodprøvene er helt fine nå. Har vært til utredning gos gyn også. Jeg meldte meg nettopp inn i den gruppen selv (den norske gruppa er ikke like spennende). Og der så jeg den ene etter den andre, med pcos blandt annet, og de som hadde fått beskjed om at de aldri ville få barn, var nå gravide, på medisinen. (Det er ikke anbefalt, men det var jo ikke planlagt fra deres side). Så i USA har det vært diskutert om Ozempic burde tilbys til de med PCOS:joyful:

Jeg ville bare nevne det hvertfall. Ta en titt om det høres interessant ut:joyful: Ta gjerne kontakt om du lurer på noe også. Selv startet jeg ca 1 mai, og har gått ned over 6 kg til nå. Høres ikke mye ut for alle, men det er det for meg og min kropp og helse:smug:
 
Hei! Jeg kom nylig over dagboken din, og for en historie!:wideyed: Jeg har ikke lest alt, så vet ikke om det har blitt nevt før. Men har du hørt med legen din om du kan få Ozempic injeksjoner? Hvis du ikke har hørt om det, anbefaler jeg den største facebookgruppa (usa) som handler om denne. Ozempic er jo nylig blitt ‘nesten lovlig’ i Norge, til bruk for vektnedgang.:hungry: Jeg selv har brukt det til nå, etter 3 SA på rappen i fjor og i år, så viste blodprøver hormonell ubalanse ++. Disse blodprøvene er helt fine nå. Har vært til utredning gos gyn også. Jeg meldte meg nettopp inn i den gruppen selv (den norske gruppa er ikke like spennende). Og der så jeg den ene etter den andre, med pcos blandt annet, og de som hadde fått beskjed om at de aldri ville få barn, var nå gravide, på medisinen. (Det er ikke anbefalt, men det var jo ikke planlagt fra deres side). Så i USA har det vært diskutert om Ozempic burde tilbys til de med PCOS:joyful:

Jeg ville bare nevne det hvertfall. Ta en titt om det høres interessant ut:joyful: Ta gjerne kontakt om du lurer på noe også. Selv startet jeg ca 1 mai, og har gått ned over 6 kg til nå. Høres ikke mye ut for alle, men det er det for meg og min kropp og helse:smug:

Jeg gikk på en av de der, lurer på om det var saxenda, men var uten virkning på meg dessverre. Og man burde ikke ta dem om man tror man er gravid, og siden jeg aldri vet om jeg er gravid eller ikke, og når EL er, så ble det fryktelig mye tull å gå på de. Hadde nok fungert litt bedre nå i dag siden jeg har EL og vet hvordan syklusen min er, men tror ikke man kan gå på dem 14 dager i slengen, for man må jo trappe opp og sånt. Og jo 6 kg høres ut som en drøm. Alt NED er NED det skal man ikke kimse av! Litt interessant ut å høre at de vurderer ozempic til folk med PCOS. Lurer på om det også gjelder de som prøver på barn, eller om det gjelder de som går på preventsjon samtidig. Feks så har de jo noen preventsjonsmidler som forhindrer noen av symptomene til PCOS, så kan jo være noe av det samme. Men når jeg spurte om det var innenfor å ta saxenda så ble jeg anbefalt ikke å gjøre det om jeg ønsket å bli gravid, fordi det har noen stoffer i seg som ikke er så heldig.... vet du noe om det?

Nå vil jeg også heldigvis få sjansen til å starte å trene til høsten. Og håper jeg kommer inn i et treningsopplegg hvor jeg klarer å forbedre meg mye og fort. Alt vil jo hjelpe på. Og kanskje klarer jeg å kutte helt ut sukker igjen også... Hjelper jo å se resultater!
 
Hvordan går det ❤
Hei Majaflyfly!

Godt med ferie! Vært med guttungen på lilleputthammer, og det var fryktelig gøy! Men kjente på savnet etter søsken veldig, da han har startet å trekke seg bort fra andre barn.

I forhold til prøving så kan det hende vi var litt tidlig ute med aksjelegging denne syklusen. Sluttet også på metformin mens vi var på ferie, da jeg ikke ville ende opp med dårlig mage på veien. Vi har jo sittet mange timer i bil om dagen for å komme oss ned til lillehammer. Noe som kan ha påvirket syklusen til å bli lengre enn den skal være. Så nå gjør jeg alt jeg kan for å ikke kjenne etter symptomer! Om jeg hadde gjort det jeg skulle denne syklusen så skulle jeg hatt EL mens vi var på hotell i Lillehammer. Der fikk vi bare lagt ut aksjer den første natta, uten å vite hvor lenge EL kan ha blitt utsatt pga diabetes og høyt blodsukker... Vi badet også siste dagen i lillehammer i basseng, da jeg ikke ville at snipp skulle gå glipp av ting i sommer fordi mamma ikke kan i tilfelle hun kan ha blitt gravid liksom :facepalm: Så nå sitter jeg å venter på TR. Om jeg følger vanlig syklus på Letrosol, så skal jeg ha TR på tirsdag, men om den ble utsatt like lenge som sist, så må jeg vente til lørdag. Og da tar jeg nok en test. Kroppen gir så mange rare signaler når man går å venter på TR, så tenker at det kanskje hjelper å se en test i den tiden. I tillegg kan vi jo da gjøre litt ting som jeg ikke unner meg når jeg tror jeg kanskje kan være gravid. Så oppsummert så er jeg litt småforvirret over hva jeg har i vente denne måneden. Vi vurderte å ikke ta letrosol denne måneden pga metformin, masse sukker og bading. Men fordi vi var redd for 2-3 måneder lang syklus igjen, så tok vi letrosol denne runden også.

Har heller ikke kommet lengre i forhold til å snakke med privatklinikkene om å kunne ta ut egg, og må se ann økonomien litt, da vi har 2 tøffe økonomiske måneder fremfor oss nå.
 
Håper spiren snart sitter!

Hvorfor kan du forresten ikke bade i dpo land? Jeg har bare hørt at man ikke skal bade dersom vannet har gått?
 
Koselig med oppdatering fra deg. Det er vell snart tid for oppkjøring ?
Ja nå er det bare 2 uker igjen! Hjelp! Jeg er så ikke klar. Må nok dra en tur til Tromsø å kjøre noen turer sånn at jeg får varmet opp igjen etter en måned uten bykjøring.

Håper spiren snart sitter!

Hvorfor kan du forresten ikke bade i dpo land? Jeg har bare hørt at man ikke skal bade dersom vannet har gått?
Det er bare fordi jeg er redd at vannet skal komme seg inn til dit egget og svømmerne er. Tenker siden man ikke har fått slimpropp før etter 6 uker etter graviditet, så er det kanskje ikke så lurt å bade heller... Så jeg har unngått basseng og sånt så mye som mulig den tiden jeg kan være fruktbar eller ha blitt befruktet i tilfelle. Og ja det håper jeg også!!!!!!
 
Ja nå er det bare 2 uker igjen! Hjelp! Jeg er så ikke klar. Må nok dra en tur til Tromsø å kjøre noen turer sånn at jeg får varmet opp igjen etter en måned uten bykjøring.


Det er bare fordi jeg er redd at vannet skal komme seg inn til dit egget og svømmerne er. Tenker siden man ikke har fått slimpropp før etter 6 uker etter graviditet, så er det kanskje ikke så lurt å bade heller... Så jeg har unngått basseng og sånt så mye som mulig den tiden jeg kan være fruktbar eller ha blitt befruktet i tilfelle. Og ja det håper jeg også!!!!!!
Om det er en baby ligger den trygt der inne. Så ville kost meg med snipp i bassenget jeg. Er kun de siste ukene eller om vannet går man ikke bør bade :)
 
Om det er en baby ligger den trygt der inne. Så ville kost meg med snipp i bassenget jeg. Er kun de siste ukene eller om vannet går man ikke bør bade :)
Ok så flott å høre! Snipp skal starte på svømmekurs i høst. Og er jo veldig fint at jeg faktisk får være med han!
 
Back
Topp