♡ IKM UKE 1 ♡

Temping er gøøy :)
Eneste minuset er at jeg ikke kan sove så lenge jeg vil om morgenen :p nå ringer vekkerklokka kl ni på hverdagene ihvertfall :D
Blir spennende å se hvordan det går, og hvordan el-testene er i forhold til tempinga.

Jeg har brukt noen enkle fra ebay, men har antagelig veldig kort lh-vindu så rekker aldri få med meg toppen. Men nå skal jeg prøve one-step, også bestilt fra ebay. Jeg temper i tillegg og har gjort det i 3 sykluser, så veit ca når el er så tar en test om dagen (sparer urin mellom kl 10-14 da jeg har funnet ut at det er disse timene jeg har mest hell) og starter med det ca en uke før forventa el :)
Jeg føler ikke "testegalskap" omhandler eltester. For man tar kun disse til de er gått fra positiv til negativ, motfor gtester som man tar altfor tidlig i håp om graviditet [emoji14]
Så lenge du har stabil syklus med el så kjør på :)
Men anbefaler heller å begynne å tempe om du ikke gjør det allerede :)

Det er sant, el-test vil jo før eller senere i syklusen bli positiv, det er værre med gtestene:-p Prøver å ikke stresse og tenke at det skjer når det skjer, men det er ikke enkelt kjenner jeg da ønsket om lillebror/lillesøster er stort<3 Jeg har ikke gjort annet enn sex annenhver dag, er helt ny på prøveområdet selv om det er barn nr.2, førstemann satt selv om jeg gikk på p-piller så der kom det hele som en stor overraskelse midt i pillebrettet etter jeg ble gravid (A) Må lese litt om temping tenker jeg, så kjører jeg nok på med el-tester denne pp og temper i tillegg om d skulle bli en neste pp etter denne:-)

Det er sant, el-test vil jo før eller senere i syklusen bli positiv, det er værre med gtestene:-p Prøver å ikke stresse og tenke at det skjer når det skjer, men det er ikke enkelt kjenner jeg da ønsket om lillebror/lillesøster er stort<3 Jeg har ikke gjort annet enn sex annenhver dag, er helt ny på prøveområdet selv om det er barn nr.2, førstemann satt selv om jeg gikk på p-piller så der kom det hele som en stor overraskelse midt i pillebrettet etter jeg ble gravid (A) Må lese litt om temping tenker jeg, så kjører jeg nok på med el-tester denne pp og temper i tillegg om d skulle bli en neste pp etter denne:-)
Gjør det :)
Vi har ikke prøvd lenge, men selv etter to pp tenker jeg liksom " hva var vitsen med å bruke så mye penger på prevensjon??" Men herregud, jeg skjønner jo at det er mye som skal klaffe men i teorien virker det så simpelt [emoji14] spesielt for oss som prøver på første :)
Missforstå meg rett, klager ikke, er forberedt på mange pp, men uansett irriterende [emoji14]

Hm.. de siste par mensperiodene har jeg fossblødd... vi snakker grønn tampis første dagen som måtte byttes etter to timer hvis ikke blødde jeg igjennom. Og mensperioden er blitt halvert ned til 3 dager med grønn, rosa og gul tampong siste blødningsdag. Denne gangen hadde jeg en natt med mye (normalt mye dag på cd 1), og ellers veldig lite, på kanten til spotting, egentlig. Er det normalt at det svinger slik?

Tenkte litt på den svake streken jeg fikk for en uke siden.. kan det ha vært at egget ikke festet seg skikkelig pga lite blod i slimhinnene?
Eller er det like enkelt å bli gravid for de som blør minimalt?

Last edited:
Gjør det :)
Vi har ikke prøvd lenge, men selv etter to pp tenker jeg liksom " hva var vitsen med å bruke så mye penger på prevensjon??" Men herregud, jeg skjønner jo at det er mye som skal klaffe men i teorien virker det så simpelt [emoji14] spesielt for oss som prøver på første :)
Missforstå meg rett, klager ikke, er forberedt på mange pp, men uansett irriterende [emoji14]

Skjønner deg godt jeg! Før eller senere så sitter spiren tenker jeg, men man kan da alltids hjelpe naturen litt på vei;-) Krysser fingrene for at det klaffer for oss begge og at det dukker opp mange septemberbabyer her:-D

Håper på å få bli med her :)

Tror tr så vidt er i anmarsj, men litt usikker da jeg ikke har hatt første mens etter fødsel enda. hadde en lang prøveperiode før vi ble gravide med første, så vil begynne så tidlig som mulig med nummer to:)

Ladybird : pp1, barn 2, Ikm 7.1

Håper på å få bli med her :)

Tror tr så vidt er i anmarsj, men litt usikker da jeg ikke har hatt første mens etter fødsel enda. hadde en lang prøveperiode før vi ble gravide med første, så vil begynne så tidlig som mulig med nummer to:)

Ladybird : pp1, barn 2, Ikm 7.1
Så klart kan du det! Masse lykke til med nummer to :) gikk det fort med første?

Krysser med deg :D da er det oppdatert her!

lykke til til deg og! På tide at spira di sitter nå :) noe du skal gjøre annerledes denne pp? :)
Ikke planlagt noe spesielt, satser på at litt juleferie og koselig stemning skal legge til rette for at den sitter denne gangen. [emoji6][emoji319] Hvis ikke blir det en ny tur til gyn etter nyttår for litt nærmere undersøkelser, så får vi se om det setter fart på ting etterhvert. [emoji2]

Ååh, jeg veit ikke hva jeg misliker mest, follikkelfasen eller dpo-dagene xD

Men tenkte på en sak her jeg sitter å nyter et glass grapefruktjuice (gul var mye bedre):
Bare spotter nå så er igrunn klar for litt kos igjen, men veit jo at disse dagene ikke vil hjelpe på å gjøre meg gravid... men er det negativt? Burde vi spare det til den fruktbare fasen?
Eller er det greit å bli kvitt litt gamle sinkere? [emoji14]
Hvordan gjør dere det?

Blir med i gruppa! 2 pp med Femar, og IKM 2/1. EL ca den 19/12 :)

Back
Topp