♡ ☆ Januar 2020 ☆ ♡

Da har jeg vært på kontroll i dag, det så bra ut - skal stimulere en dag til, så uttak på torsdag.
Veldig spennende! ❤️
 
Negativ dpo 12 også, så det går nok ikke veien :(

Vil ikke sette deg opp på "ikke gravid" før du begynner å blø ❤️❤️ har ikke gitt opp håpet for deg ❤️❤️
 
Da vet jeg endelig litt mer, kan gjerne oppdatere meg. Har ventet på at eggposen skal vokse seg stor nok i en evighet nå.... Syklusdag 20, og den måler 17 mm. Har ett ferskforsøk og (en meget kortvarig) graviditet bak meg fra den foregående syklusen, så er naturlig at ting har tatt tid. Ovitrelle settes i morgen!
  • Fiiol - 36, barn #1, FER #1 i naturlig syklus fra det 4. uttaket. Innsett #7. Medicus. Lutinus, prednisolon, klexane (+ hcg-støtte muligens). Innsett av blasto 21. jan.
 
Last edited:
Jeg kan ikke svare på refusjoner når det gjelder private.

når det gjelder medisiner så kan lokal apoteket alltids bestille inn til deg, men apoteket som er døgnåpent på Jernbanetorget og sykehusapotekene Ullevål og Rikshospitalet har alltids det man trenger, selvom man skulle være sent ute :)
Tusen takk for svar! Då stressar eg litt mindre, hehe. :joyful:
 
HELFO refunderer medisinutgifter selv om man går privat(inntil 3 forsøk pr barn). Masse lykke til:)
Så bra! Tusen takk for nyttig info! Det einaste eg må gjera for å få refusjon er å ta vare på alle kvitteringar og senda inn alt til HELFO når og viss det går over 18.000?
 
Så bra! Tusen takk for nyttig info! Det einaste eg må gjera for å få refusjon er å ta vare på alle kvitteringar og senda inn alt til HELFO når og viss det går over 18.000?
Ja, du må feste kvitteringene til et ark og føre på kontonummeret du vil ha det tilbakeført på. Tror det må sendes inn senest 6 mnd etter at egenandelen er oppnådd!
 
Da har jeg vært på kontroll, 7mm slimhinne:)

Starter på Crinone i dag, og innsett blir 20.:love7
 
Så bra! Tusen takk for nyttig info! Det einaste eg må gjera for å få refusjon er å ta vare på alle kvitteringar og senda inn alt til HELFO når og viss det går over 18.000?
Så får du en bekreftelse av sykehuset/klinikken du er på etter hvert innsett som du sender sammen med kvitteringene :) helfo har 10 ukers behandlingstid så jeg ville sendt inn så fort som mulig når grensen er nådd. Hos meg ble den akkurat ikke nådd første forsøket.
 
Vil ikke sette deg opp på "ikke gravid" før du begynner å blø ❤️❤️ har ikke gitt opp håpet for deg ❤️❤️
Takk for at du har troa! Men i dag viser blodprøven hcg <5, 16dpo. Så nå slutter jeg på hormoner, og så skal jeg ha en pausesyklus så kroppen får henta seg inn igjen. Kontroll i går viste væske i livmor, og som ikke-gravid skal den ikke være der. Så da er det nok greit å nullstille. Satser på come back i slutten av februar ❤️
 
Så får du en bekreftelse av sykehuset/klinikken du er på etter hvert innsett som du sender sammen med kvitteringene :) helfo har 10 ukers behandlingstid så jeg ville sendt inn så fort som mulig når grensen er nådd. Hos meg ble den akkurat ikke nådd første forsøket.

Enig, like greit å sende fortløpende. Lett at fristen plutselig kan gå i glemmeboken også, når hodet er fullt av annet kaos. :fucyc
 
Takk for at du har troa! Men i dag viser blodprøven hcg <5, 16dpo. Så nå slutter jeg på hormoner, og så skal jeg ha en pausesyklus så kroppen får henta seg inn igjen. Kontroll i går viste væske i livmor, og som ikke-gravid skal den ikke være der. Så da er det nok greit å nullstille. Satser på come back i slutten av februar ❤️

:( !!

Sa de hvorfor det var væske i livmoren?
 
:( !!

Sa de hvorfor det var væske i livmoren?

Hun trodde det var en overstimulering. Jeg visste ikke at det var en mulighet engang, på progynova. Slimhinnen er også dobbelt så tykk som normalt i slutten av en syklus, og jeg var bare på CD28 i går, ikke dagevis over en normal syklus... Men hun hadde tro på at kroppen rydder opp selv. Det gir meg dog fornyet tro på at det er naturlig syklus som er tingen for meg.
 
Hun trodde det var en overstimulering. Jeg visste ikke at det var en mulighet engang, på progynova. Slimhinnen er også dobbelt så tykk som normalt i slutten av en syklus, og jeg var bare på CD28 i går, ikke dagevis over en normal syklus... Men hun hadde tro på at kroppen rydder opp selv. Det gir meg dog fornyet tro på at det er naturlig syklus som er tingen for meg.
Kan ingenting om progynova og styrt syklus jeg, men hadde heller aldri trodd medisinering ved frys kunne føre til overstimulering. Høres lurt ut å få kroppen på rett spor igjen, og prøve på ny med naturlig syklus. All motstand vi skal tåle i dette ivf-kjøret, fy søren.

God klem! Nå reparer kroppen seg, og så blir alt supertklart for en ny supereskimo.
 
Dere som har vært igjennom fryseforsøk tidligere: er det normalt at magen blir opphovnet? Syns min er lik slik den har vært med ferskforsøkene.. :dead: bare ikke like ubehagelig denne gangen.
 
Dere som har vært igjennom fryseforsøk tidligere: er det normalt at magen blir opphovnet? Syns min er lik slik den har vært med ferskforsøkene.. :dead: bare ikke like ubehagelig denne gangen.

Ja!

Jeg har så sykt kulemage for tiden at jeg vurderte å ringe klinikken. Har jo vært på flere ul og vet at det ikke er væske eller noe (etter ferskforsøket). Vet ikke hvorfor det er slik. Har ikke vært slik de to andre gangene jeg hadde fryseforsøk. Men, det var jo sist ferskforsøk jeg hadde store eggstokker, har ikke hatt det de andre ferskforsøkene. Du har jo også i naturlig syklus? Og ble overstimulert ved fersk? Kanskje er en sammenheng der... Jeg har selv vært redd det var pga prednisolon og har fryktet at måneansikt skulle bli det neste. :shy:

Går du på progesteron? Det kan gjøre magen stor i seg selv synes/tror jeg...
 
Ja!

Jeg har så sykt kulemage for tiden at jeg vurderte å ringe klinikken. Har jo vært på flere ul og vet at det ikke er væske eller noe (etter ferskforsøket). Vet ikke hvorfor det er slik. Har ikke vært slik de to andre gangene jeg hadde fryseforsøk. Men, det var jo sist ferskforsøk jeg hadde store eggstokker, har ikke hatt det de andre ferskforsøkene. Du har jo også i naturlig syklus? Og ble overstimulert ved fersk? Kanskje er en sammenheng der... Jeg har selv vært redd det var pga prednisolon og har fryktet at måneansikt skulle bli det neste. :shy:

Går du på progesteron? Det kan gjøre magen stor i seg selv synes/tror jeg...
Magen har vært veldig hoven og vond ved begge ferskforsøkene men de mener jeg ikke var overstimulert. Første forsøket var det litt væske kunne gynekologen her hjemme fortelle uken før uttaket.. måtte til behandling å få eggstokken på ene siden normal igjen.. den var superhoven i 3 mnd :shifty::hilarious: Har aldri kjent på kroppen når eggløsningen min har vært, så var mildt sagt et ubehag å ha den så hoven at alt var ekkelt. Nå kjenner jeg eggløsningen men etter behandling er det ikke vondt.

Ja jeg har i naturlig syklus og går på cyclogest. Kanskje det er den som tuller med magen min. Er jo fluss av bivirkninger av den så.. Jobber på ei barneskole og fikk spørsmål fra en elev i dag om jeg var gravid.. skjønner at det ble spurt for jeg føler meg som en ballong :wtf: får ikke lukket dungeribuksene :hilarious:
 
Kan noen av dere kopiere den første posten min og lage ny januartråd? Fikk veldig dårlige nyheter i dag og må rett og slett ta en skikkelig pause.
 
Kan noen av dere kopiere den første posten min og lage ny januartråd? Fikk veldig dårlige nyheter i dag og må rett og slett ta en skikkelig pause.

Jeg kopierer. Strevde selv med å «administrere» videre, etter mislykket forsøk når jeg opprettet tråd i august. Skjønner deg. Har tenkt mye på deg, og ønsker deg alt godt, virkelig. Håper det blir en luke i Haugesund, slik at du slipper inn før august. Ikke mist håpet! Dette skal løse seg. God klem.
 
Back
Topp