♡◇♡IKM uke 46♡◇♡

I starten av pp var jeg veldig forsiktig med alt mulig. Men nå etter så mange mnd uten positiv test så lever jeg egentlig som normalt og gjør som jeg vil frem til eventuelt positiv test [emoji4]

Hvordan lever dere i prøveperioden? Drikker dere alkohol i dpo-perioden? Bestiller dere turer og melder dere opp på arrangementer selv om dere kanskje er gravide på den tiden?

Levere ca som normalt, men har startet med folat, og kuttet ned på snusen ( ikke klart å slutte helt ennå)
Alkohol drikker jeg sjeldent, men før jeg har positiv test stopper det meg ikke i å ta en fest om anledningen er der.
Når det gjelder turer/arrangementer så planlegger jeg som normalt, om en graviditet blir aktuell så tar jeg en vurdering når den tid kommer.

Tenker at prøvingen ikke skal være altoppslukende og at det da er viktig og leve livet som jeg pleier [emoji4]

Hvordan lever dere i prøveperioden? Drikker dere alkohol i dpo-perioden? Bestiller dere turer og melder dere opp på arrangementer selv om dere kanskje er gravide på den tiden?
Sluttet å røyke men snuser frem til positiv test.
Drikker ikke i dpo perioden og alt det andre tar jeg som det kommer.
Skal på julebord i desember og skulle jeg være heldig i denne runden avlyser jeg julebordet pågrunn av å slippe å droppe nyheten så tidlig.

Jeg tar folat og drikker som vanlig, hvilket betyr noen få ganger per år:joyful:
Jeg synes det er litt vanskelig å planlegge ting, eller jeg har lyst å legge planer, men blir jeg gravid så vet jeg at fra ca uke 10 så har jeg så store bekkenløsningsplager at jeg blir sykemeldt og ikke får gjort stort....

Jeg var på ferie i sommer med ungene når bekkenløsningen slo til og det var et helvete å ta flyet hjem.
Men det er bare å ta det som kommer og håpe at behandlinger hjelper:happy:

Eller jeg gjør jo som alle andre, tar folat. I tillegg tar jeg D-vitamin og en hel del andre vitaminer+ omega3.

Hva gjør dere for at det skal klaffe? Temping, EL-testing, medisiner, babyklister, grapefruktjuice, Ligger med bena høyt etc...?

Hva gjør dere for at det skal klaffe? Temping, EL-testing, medisiner, babyklister, grapefruktjuice, Ligger med bena høyt etc...?

Jeg har prøvd det meste.
Men nå de siste pp holder jeg meg til eltester. Bruker strimmeltester daglig også har jeg digital eltest som jeg kan bekrefte med om jeg er i tvil:)
Spiser og drikker som vanlig egentlig.
Prøver å ligge litt i sengen før jeg går på do.

Jeg lever som normalt. Det meste av middagene lages fra bunnen av. I tillegg prøver jeg å få til litt trening. Det blir ikke mye alkohol, men litt.

Venter litt før jeg står opp etter kos, temper for å få litt oversikt igjen nå etter MA. Vurderer å satse mere på el tester neste pp.
Ellers blir vi henvist videre etter jul.

Dere får si ifra om det er informasjon på første innlegget som ikke stemmer eller om dere endrer IKM dato

Er det noen som har begynt å teste for el enda?
Jag tänkte jeg skulle begynne nå snart, for første gang:p
Er det best å teste på ettermiddagen?

Skal begynne i morgen tenkte jeg. Tror det er best å teste på ettermiddag, da lh er høyest:)

Jeg tok en test i sted, men ikke noe strek... Det er el-tester fra wish, så får se om de er brukbare.. hvis ikke kjøper jeg andre til neste pp:happy:
Jeg tror ikke el er før til helgen, så kanskje ikke rart at det ikke viste noe enda.

Du får legge ut test imorgen da!

Jeg tok en test i sted, men ikke noe strek... Det er el-tester fra wish, så får se om de er brukbare.. hvis ikke kjøper jeg andre til neste pp:happy:
Jeg tror ikke el er før til helgen, så kanskje ikke rart at det ikke viste noe enda.

Du får legge ut test imorgen da!
Jeg har brukt og bruker el-tester fra wish, litt treige og noen har litt dårlig fargestoff, men har sett når de er positive og ellers når det er endring:) Tror de skal fange opp lh som andre tester;)

På mine eltester fra tostreker.no så står det at de kan taes når som helst på døgnet. Men når el vanligvis nærmer seg hos meg så pleier jeg ta en om morgenen og en ettermiddag/kveld:)

Siden dette er min første pp, så er jeg litt grønn på dette med EL. Er det vanlig for noen av dere at EL er tidlig ute? Siden dere starter testing så tidlig.. Samboer er bortreist med jobb og vil jo ikke at vi skal miste sjansen! Har stabil syklus på 30 dager og forventet EL er lørdag/søndag. Samboern kommer hjem i morgen så håper jo at vi rekker det ☺️ Regner dere første CD fra første dag i siste mens?

Back
Topp