☆ Smokker ☆

En tråd i 'Oktober 2014' startet av trina, 16 Sep 2014.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. trina Gift med forumet Desemberlykke 2018

Når koker dere smokker?
    Hvordan gjør dere det?
    Må det gjøres før baby kommer?

2. Amadrienia Flørter med forumet Oktoberskatter 2014

Jeg har lest at det er best å koke alt ved behov rett før man bruker det. Smokker skulle ikke brukes før amming er i gang så barn lærer å suge pupp først.

Jeg skal koke smokker for ca. 2 minuter, hørte fra vennina mi at det holder.

3. LoveMyMiracle Mamma til vakre Adrian <3 VIP Oktoberskatter 2014

Jeg tror jeg skal vente og se Ann behovet :) mulig jeg koker opp en bare for å ha en klar, for tenker å kome opp et par flasker og just in case lillegutt ikke vil ha puppen :p

• Liker Liker x 1
  4. Epleskrott Forumet er livet VIP Oktoberskatter 2014

Venter til lille har kommet for å se behovet. Er jo gjort på noen min :)

Sent from my iPhone using BV Forum

5. Bkno6326962 Andre møte med forumet

Smokker steriliseresni micro i de eskene de kjøpes i genialt!

Sent from my iPhone using BV Forum

• Liker Liker x 2
  6. Sommerskatt Elsker forumet Oktoberskatter 2014

Har hørt man skal vente så lenge som mulig med smokk, iaf til man har fått dreisen på ammingen (hvis man får det). Noen fler som har hørt/lest det samme?

7. ingu Flørter med forumet Oktoberskatter 2014

Ja, jeg har lest det samme i en eller annen sammenheng.

8. surk Elsker forumet Oktoberskatter 2014

Beg med smukk på sjukehuset, gjekk bra med amminga alikavel.. han brydde seg egentlig ikkje so mykje om den smukken :) men trur eg kokte den i 5-10 min første gangen!! hugser ikkje! har ikkje kjøpt smukk enda, men kjøper gjerne ein og teke med i tilfelle :)

9. Svanefruen Er så lykkelig!!!! :) Oktoberskatter 2014

Har tenkt å ha en smokk med på sykehuset, sånn just in case :) koker den i 5 min :) på ammekurset var beskjeden at alle flasker og tuter skulle kokes i 5 min, så regner med det samme på smokken :)

10. Ecinnaj Gift med forumet Oktoberskatter 2014

Venter til baby kommer :) De anbefaler å vente til ammingen er kommet i gang før man begynner med smukk så ca 1 uke ;)

11. oktoberskatt14 Elsker forumet Oktoberskatter 2014

De anbefaler at man venter til ammingen er etablert fordi det er ulike sugeteknikker. Dersom baby suger på puppen på samme måte som på smokken, så blir du veldig sår.

• Liker Liker x 2
  12. Shellfish Glad i forumet Oktoberskatter 2014

Har et par smokker og et par flasker, men kommer ikke til å vaske og koke dem før vi evt. har behovet. Som noen sa så er det gjort på et par minutter, så stress kan det umulig skape :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

13. 85Anonym Glad i forumet Oktoberskatter 2014

Her blir det smokk med på barsel som er sterilisert..! Men så skal jo jeg bare gi råmelken for så å gå over til erstatning.

14. trina Gift med forumet Desemberlykke 2018

Lurer på hva vi blir å gjøre jeg... jeg tor kanskje jeg koker opp 1 (har bare kjøpt 2) å tar med bare sånn just in case. En smokk tar ikke all verden med plass lissom :p

15. FruJohnsen <3 Oktober 2014 <3 Tilgangsansvarlig Marslykke 2016 Oktoberskatter 2014

Jeg har hørt jordmødre si det, også har jeg hørt erfarne fleregangsfødene si det stikk motsatte :p

-Fra appen-

• Liker Liker x 1
  16. FruJohnsen <3 Oktober 2014 <3 Tilgangsansvarlig Marslykke 2016 Oktoberskatter 2014

Jeg tenker også å ta med en :)

-Fra appen-

• Liker Liker x 1
  17. trina Gift med forumet Desemberlykke 2018

Samme her

18. Sommerskatt Elsker forumet Oktoberskatter 2014

Bra folk er enige :p

• Liker Liker x 1
  19. FruJohnsen <3 Oktober 2014 <3 Tilgangsansvarlig Marslykke 2016 Oktoberskatter 2014

Oh yes :p

-Fra appen-

20. Insania Elsker forumet Oktoberskatter 2014

Jeg kommer uansett til å dra med meg en i fødebagen.
    Du må nesten bare føle på det sjøl, om du vil introdusere smokk eller ikke.
    De på sykehuset er antismokk og ammenazi uansett, men det er DIN baby. :)

• Liker Liker x 1

Del denne siden