☆ Smokker ☆

trina

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Når koker dere smokker?
Hvordan gjør dere det?
Må det gjøres før baby kommer?
 
Jeg har lest at det er best å koke alt ved behov rett før man bruker det. Smokker skulle ikke brukes før amming er i gang så barn lærer å suge pupp først.

Jeg skal koke smokker for ca. 2 minuter, hørte fra vennina mi at det holder.
 
Jeg tror jeg skal vente og se Ann behovet :) mulig jeg koker opp en bare for å ha en klar, for tenker å kome opp et par flasker og just in case lillegutt ikke vil ha puppen :p
 
Venter til lille har kommet for å se behovet. Er jo gjort på noen min :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har hørt man skal vente så lenge som mulig med smokk, iaf til man har fått dreisen på ammingen (hvis man får det). Noen fler som har hørt/lest det samme?
 
Har hørt man skal vente så lenge som mulig med smokk, iaf til man har fått dreisen på ammingen (hvis man får det). Noen fler som har hørt/lest det samme?
Ja, jeg har lest det samme i en eller annen sammenheng.
 
Beg med smukk på sjukehuset, gjekk bra med amminga alikavel.. han brydde seg egentlig ikkje so mykje om den smukken :) men trur eg kokte den i 5-10 min første gangen!! hugser ikkje! har ikkje kjøpt smukk enda, men kjøper gjerne ein og teke med i tilfelle :)
 
Har tenkt å ha en smokk med på sykehuset, sånn just in case :) koker den i 5 min :) på ammekurset var beskjeden at alle flasker og tuter skulle kokes i 5 min, så regner med det samme på smokken :)
 
Venter til baby kommer :) De anbefaler å vente til ammingen er kommet i gang før man begynner med smukk så ca 1 uke ;)
 
Har et par smokker og et par flasker, men kommer ikke til å vaske og koke dem før vi evt. har behovet. Som noen sa så er det gjort på et par minutter, så stress kan det umulig skape :)


❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️
 
Her blir det smokk med på barsel som er sterilisert..! Men så skal jo jeg bare gi råmelken for så å gå over til erstatning.
 
Lurer på hva vi blir å gjøre jeg... jeg tor kanskje jeg koker opp 1 (har bare kjøpt 2) å tar med bare sånn just in case. En smokk tar ikke all verden med plass lissom :p
 
Har hørt man skal vente så lenge som mulig med smokk, iaf til man har fått dreisen på ammingen (hvis man får det). Noen fler som har hørt/lest det samme?
Jeg har hørt jordmødre si det, også har jeg hørt erfarne fleregangsfødene si det stikk motsatte :p

-Fra appen-
 
Lurer på hva vi blir å gjøre jeg... jeg tor kanskje jeg koker opp 1 (har bare kjøpt 2) å tar med bare sånn just in case. En smokk tar ikke all verden med plass lissom :p
Jeg tenker også å ta med en :)

-Fra appen-
 
Jeg kommer uansett til å dra med meg en i fødebagen.
Du må nesten bare føle på det sjøl, om du vil introdusere smokk eller ikke.
De på sykehuset er antismokk og ammenazi uansett, men det er DIN baby. :)
 
Back
Topp