☆ Hvordan ser du for deg at fødselen starter?

trina

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Kanskje et teit spm, men er litt nysgjerrig (mye pga at jeg ikke får sove å tenker på ALT mulig :p ) spesielt på hva dere som har født før tenker om det. Hører så mange rare fødselshistorier osv. Så hva tenker dere ? :)
 
Har veldig mye vonde maserier nå, hadde det sist også helt til jeg våknet opp en natt av intens vonde rier som kom med 5 min mellomrom. Tror det blir slik denne gangen også, at det ikke er tvil når det først er i gang ;-)
 
Min forrige fødsel startet med vannavgang. Tok ca 12 timer fra vannet gikk til jeg fikk ordentlig rier; men da riene kom gikk fødselen FORT! Det er visst under 15% av fødsler som starter med vannavgang, så regner i grunnen ikke med at det starter slik nå. Har gått med lette sammentrekninger og murringer siden i går, så er spent på om dette er starten på noe :)
 
Forrige gang var det med vannavgang, så kanskje jeg har en følelse av det samme denne gang også
 
Jeg tror det starter med murringer i mage og rygg denne gangen også. Regelmessige menslignende murringer som tar seg opp i styrke og intensitet etterhvert. Sist gang gikk ikke vannet før under selve forløsning tror jeg. Jeg merket i allefall aldri noe til det. Blir spennende å se :) Ikke lenge igjen nå damer!!! :D


❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️
 
Jeg har hele tiden sett for meg at det starter med at vannet går. Aner ikke hvorfor jeg tror det, bare har en følelse på det :p
 
Siden jeg har født en gang før så ser jeg for meg at det starter noe lignende som sist.

Kraftige menssmerter og tak i ryggen på morgenen :)
 
Siden jeg er moden og har HELE en cm åpning, regner jeg med det blir til rier.

Siden jeg har fått oppleve det før er jeg heller ikke i tvil om hva som er hva.
 
Forrige gang hadde jeg ingen særlige tegn før jeg våknet med murringer som etterhvert ble sterkere og kom jevnlig, så gikk det over til uregelmessig på morgenen/formiddagen, men tok seg kraftig opp igjen utover dagen, vannet gikk nesten et døgn etter første murring kvelden før og fire timer etter var fødselen over:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Forrige gang gikk vannet uten forvarsel. Ingen kynnere eller murringer :p

Tror det starter med rier denne gangen siden jeg har hatt maserier i en ukes tid nå :) Gleder meg til å få det overstått :)
 
Forrige gang ble jeg igangsatt 12 dager på overtid.... Så denne gangen håper og krysser jeg fingrer og tær for at fødselen starter av seg selv!
Er 38+4 idag, men har ikke følelsen av at det kommer til å skje noe enda....
 
jeg kjenner ikke kynnerne mine,kjenner bare at jeg er ganske støl nederst i magen. Litt redd for at det skal komme brått på meg uten forvarsel, kanskje vannavgang?:)
 
Tror det starter med slimpropp, deretter murringer som går over til rier..som sist. Vannet gikk aldri hos meg, hun kom ut i inntakt fostersekk, så jeg kan ikke se for meg at det kommer til å starte med vannavgang værtfall. Ser for meg at fostersekken er for "seig" til det... ;) men blir spennende å se... :)
 
Så gøy å lese hva dere ser for dere :)
Jeg aner ikke, har jo aldri født før. Men går rundt med 3 cm åpning nå og sterke maserier som kommer å går. Har gått slik i en uke nå. (38+1 i dag) Og hører folk sier at det er sjans for vannavgang når jeg har åpning? Ikke vet jeg.. men jeg har på følelsen av at fødselen starter med vonde mensmurringer i magen og ryggen på natta, som bare blir verre. :) blir spennende å se ;)
 
Kraftige tak i rygg og mage som forrige gang. Husker ikke noe til slimpropp, og vannet ble tatt under fødselen forrige gang
 
Hååååper den starter med rier for da går det kanskje ikke like fort som sist!! Fødsler som starter med vannavgang er gjerne raskere
 
Optimisten meg:) tenker at jeg blir satt i gang på dag 12..

Håper på rier og vannavgang rundt termindato men tror det blir inngangsetning her også. Bare litt tidligere, kanskje etter 7 dager siden jordlor sa hun vil gi beskjed til sykehus å ikke vente for lenge med meg...
 
Back
Topp