★☆★Felles skravletråd vår2016★☆★

Aha!jeg synes wok grønnsaker som er frosset er kjempegode jeg :)
Men du trenger jo ikke å ha så mye ulike grønnsaker heller da?! Jeg bruker alltid en halv tallerken med grønnsaker til middagen minst f.eks.... og hvis du da passer på at du har middag hvor du bruker de grønnsakene du kjøper så bør det jo ikke bli så mye svinn?
Ja, det er det jeg er dårlig på. Spiser wok en dag, salat en annen dag, og knekkebrød en tredje dag, og bruker ikke det jeg har flere dager.
 
Hvordan går det med motivasjonen? Jeg er klar for å kaste inn håndkleet. Så skuffet over vekta på fredag. Tok helt av i helgen, og har nå masse å gå ned til neste veiing. Er usikker på om det går. Motivasjonen går opp og ned. Men jeg har en plan, så jeg må bare prøve å ikke følge min trang til å spise godis til krampa tar meg. Prøver meg på proteinpulver denne uken, rett og slett pga manglende matlyst (godislyst bare). Den smaker godt, så det går fint. Lav i kalori, noe som er veldig bra siden jeg må blande med melk. Prøvde med vann i dag, det ble for tynn konsistens. Har ikke blender heller.

Nå skal jeg lage middag. Det blir noe kjøtt jeg kjøpte i Sverige, med rotmos og grønnsaksblanding :)
 
Her gikk jeg opp på fredag ganske mye, og med bursdagsfeiring på topp av min vanlige "opp i helga" blir dette lite pent er jeg redd

Det ser ut til at det blir en ny runde på meg etter sommeren, rett og slett fordi jeg har stagnert de siste ukene. Mer eller mindre stille siden mai.

Det et ikke det som var planen!!!
 
Her gikk jeg opp på fredag ganske mye, og med bursdagsfeiring på topp av min vanlige "opp i helga" blir dette lite pent er jeg redd

Det ser ut til at det blir en ny runde på meg etter sommeren, rett og slett fordi jeg har stagnert de siste ukene. Mer eller mindre stille siden mai.

Det et ikke det som var planen!!!

Stagnering er ikke uvanlig, bra du har fokuset enda :)
 
Ikke uvanlig, men kjedelig

Og nå har vi ferie i juli, så reelt sett ikke fokus igjen før skolestart

Og da tenker jeg vi starter ny krig. (denne er over i løpet av ferien, og greit å ikke starte ny før alle er ferdig med ferie)
 
Motivasjonen begynner å bygge seg opp igjen, følt meg litt på stedet hvil i hele juni men er nå klar for å riste av meg de siste kg som gjenstår . Hadde vært kult å nådd målet før ny runde her inne, men hvis ikke så er jeg med på ny runde jeg :)
 
Jeg ga opp i wildcard på fredag, mistet fullstendig motivasjonen når jeg går opp over en kg på et døgn. Skal gjøre mitt beste i sommer, og stille med ny motivasjon i neste slankekrig!
 
Jeg ga opp i wildcard på fredag, mistet fullstendig motivasjonen når jeg går opp over en kg på et døgn. Skal gjøre mitt beste i sommer, og stille med ny motivasjon i neste slankekrig!

Så synd, men fint å høre at du ikke har gitt opp helt :)
 
Du vet det regner ute når du nærmest drukner av å gå tur....
Da er det bare å hoppe i dusjen! :D
 
Jeg ga opp i wildcard på fredag, mistet fullstendig motivasjonen når jeg går opp over en kg på et døgn. Skal gjøre mitt beste i sommer, og stille med ny motivasjon i neste slankekrig!
Samme her...motivasjonen er ikke helt der...men den kommer nok...:) håper jeg. . . .
 
Jeg er en zombie om dagen. Skikkelig trøtt, og noen dager er jeg regelrett utmattet :(
Men i dag har jeg gått masse, og nådde kalorimålet mitt på fitbiten før klokka ble 20.00. Nå ligger jeg på nesten 600 forbrente kalorier mer enn målet for dagen :D
I tillegg har jeg virkelig fått sansen for havregrynsgrøt. Jeg har alltid syntes at det er kjedelig, og har dermed pøst på med sukker og kanel. Nå bruker jeg bare en liten dæsj smør og Natreen. Og grøten lages på melk. Trenger de ekstra kaloriene. Glemmer å spise.

Hvordan er været hos dere? Her har vi steikende sol og styrtregn om hverandre. Jeg gikk tur her en dag da himmelen åpnet seg, og jeg hadde ingen regnjakke. Å si at jeg ble våt er en underdrivelse ^^
I et øyeblikk føltes det som at jeg badet i ferskvann. Det er det nærmeste jeg har kommet bading i sommer ^^
 
Været er litt for kjølig og litt for vått, for kjedelig. Det motiverer ikke til de lengste trilleturene.

Maten preget av bursdagsfeiring, med kake og kakerester, men det går seg til. Motivasjonen meget lav og sansynligheten for å rykke ut stadig større. Og aksepten av at "og det er greit, jeg har hengt med lenger enn jeg forventet" stiger stadig. Hver uke jeg ikke rykker ut er en bonus slik har det vært noen uker.

Om ei drøy uke drar vi på ferie, og egentlig går jeg ofte ned i feriene våre hos svigers ettersom vi ender med å spise for lite. Vi spiser på ingen måte sunt, men vi mangler nesten alltid et måltid pr dag. Jeg er derfor oftest sulten på ferie. Hyppigheten av potetgull på kvelden avgjør balansen. Jeg gidder veldig absolutt ikke tenke vekt og matbegrensninger når jeg er på ferie, spiser det jeg spiser og ferdig med det.

Nå kjente jeg at jeg akkurat ble negativt instilt til hele feien, og det er jo ikke noe bra. Jeg liker ferietiden altså og gleder meg ikke egentlig til hverdagen er tilbake i august (dog hverdag og hverdag, jeg er i permisjon og mannen arbeidsledig...)
 
Lykke til med veiingen imorgen damer :)
 
Det ser ikke pent ut nå, jeg er nesten tilbake på start etter to uker med mye opp!!
 
Æsj, jeg har virkelig sporet av. Har spist sukker nesten hver dag, og har ikke fokusert på kosten i det hele tatt. Fortsetter jeg sånn, kommer jeg snart til å være til tilbake til start :( Det tar så my tid å gå ned i vekt, og går så fort å gå opp igjen.
 
Jeg ville bare ønske dere lykke til videre! Er på hytta, og her har vi ikke vekt. Skal heller ikke ha det. God sommer :)
 
Jeg er ute, men følger med dere selvsagt.
Veier meg ei uke til, neste lørdag drar vi på ferie. Og da dropper jeg vekta og det fokuset to uker. Da kunne jeg tenkt meg ferievikar et par uker, det er svært lett, sorter deltagerene etter vektendring i prosent. Så jeg skal klare det på ferie også om ingen tar det, men vi hadde jo en frivillig?

Men finalen blir i mitt fravær. Og da avgjøres det av samlet nedgang.
 
Usannsynlig skuffet over meg selv denne uka!! Gikk ned minimalt - og det hittil dårligste resultatet mitt denne krigen! Kjipt å begynne å gå ned lite nå når vi nærmer oss slutten :(
 
Jeg står fast :( vekta hopper litt opp og litt ned fra uke til uke . Kjenner jeg er så frustrert nå :( jeg er så nærme målet mitt men klarer æ ødelegge gang på gang ..
Men har tatt ett skikkelig tak igjen nå, å ska skjerpe meg, men regner med det er jeg som ryker idag. Kjipt så nærme finalen , å når jeg har gått ned så jevnt hele krigen, men men.
 
Back
Topp