☀️ IKM uke 19 ☀️

SmåØnsker

Ung og Aktiv!
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
❄️ Januargull 2023 ❄️
☀️ Velkommen til ikm uke 19 ☀️
Ny prøveperiode, nye muligheter. Nå skal det bli 2023 babyer, og forhåpentligvis januarbaby på flertallet av oss :Heartred Måtte dette bli uka med masse positive tester!

Du fyller ut følgende: Navn - Alder - Barnet du prøver på - Prøveperiode - EL - IKM

Eksempel: SmåØnsker - 25 - B2 - PP6 - EL 26.04 - IKM 10.05

Mandag 09.05
MammaenTilE - 32 - B2 - PP1 - EL 23-26.04 - IKM 07-10.05

Tirsdag 10.05
Mammapl - 27 - B3 - PP8 - EL 26.04 . - IKM 10.05
Minnie_ - 29 - PP4 etter sa - B1 - EL 26/4 - IKM ca 10/5
Vannpiken - 30 - B1 - PP1 - EL 26.4 - IKM 10.05
Ljubav94- 27 - B4 - PP2 (kjemisk i første PP) - EL 26.04. - IKM 10.05.

Onsdag 11.05
Trønderen98- 23- b1- pp 8 (2 etter 2. SA på rad) - El 26.04 - IKM 11.05
Smågoth - 27 - B1 - PP3 - EL 26.04. - IKM 11.05

Torsdag 12.05
Fiffi - 28 - B1 - PP3 etter SA x 2 (femte totalt) - EL 28.04 - IKM 12.05


Fredag 13.05
Minimalle94 - 28 - B2 - PP3 - EL 02.05 - IKM 13.05
Tiol - 30 - B4 - pp3 - 29.04 - 13.05
SmåØnsker - 25 - B2 - PP6 - EL 29.04 - IKM 13.05

Lørdag 14.05
Maggie86 - 35 - B2 - PP4? - EL 29.04 - IKM 14.05
Lena88 - 33 - B2 - PP2 - EL 29.04 - IKM 14.05
SingelmammaT88 - B1 - PP2 - EL mellom 29/4-1/5 - IKM ca 14/5
Kaffekoppen - 30 år - B2 - pp10 - ikm 14.05
Susibella - 31 år - B1 - PP1 - EL 30.04 - IKM 14.05
M.V - 27 - B1 - PP1 - EL 30.4 - Ikm 14.5

Søndag 15.05
Vesla92 - 29 - B2 - PP1 - EL 30.04 - IKM 15.05
guttemamma5- 36år - B6 - PP4 - EL 30.04 - IKM 15.05
Prøverbaby2022 - 23 år- B2 - PP5 - EL 30.04 - IKM 15.05


:Heartred GRAVID :Heartred
:Heartblue Ljubav94- 27 - B4 - PP2 (kjemisk i første PP) - EL 26.04. - IKM 10.05.
:Heartpink Fiffi - 28 - B1 - PP3 etter SA x 2 (femte totalt) - EL 28.04 - IKM 12.05
:Heartblue SmåØnsker - 25 - B2 - PP6 - EL 29.04 - IKM 13.05
:Heartpink Tiol - 30 - B4 - pp3 - 29.04 - 13.05
:Heartblue Lena88 - 33 - B2 - PP2 - EL 29.04 - IKM 14.05



TR :sad010
MammaenTilE - 32 - B2 - PP1 - EL 23-26.04 - IKM 07-10.05
Vannpiken - 30 - B1 - PP1 - EL 26.4 - IKM 10.05
Trønderen98- 23- b1- pp 8 (2 etter 2. SA på rad) - El 26.04 - IKM 11.05
Smågoth - 27 - B1 - PP3 - EL 26.04. - IKM 11.05
Maggie86 - 35 - B2 - PP4? - EL 29.04 - IKM 14.05
SingelmammaT88 - B1 - PP2 - EL mellom 29/4-1/5 - IKM ca 14/5
M.V - 27 - B1 - PP1 - EL 30.4 - Ikm 14.5
Susibella - 31 år - B1 - PP1 - EL 30.04 - IKM 14.05
guttemamma5- 36år - B6 - PP4 - EL 30.04 - IKM 15.05
 
Last edited:
Så fint at du allerede har opprettet gruppe❤️ Føler jeg ikke kan melde meg inn heelt enda når jeg bare er 10 dpo selv om testene er negative:joyful: Men når TR kommer i løpet av uka så skriver jeg meg inn her!
 
Så fint at du allerede har opprettet gruppe❤️ Føler jeg ikke kan melde meg inn heelt enda når jeg bare er 10 dpo selv om testene er negative:joyful: Men når TR kommer i løpet av uka så skriver jeg meg inn her!
Må jo ha noe å se frem til :D Bedre å bare rette tankene mot neste pp og glede seg masse til det :Heartred Ingen grunn til å grave seg ned til tross negativ test.
 
Ingen tr enda, men skikkelig typisk ‘mens-mage’. Veldig oppblåst og luftsmerter i magen. Regner med blødninger veldig snart nå :singing: Veldig typisk å opprette en ikm-gruppe så lenge i forkant av tr :hilarious:

Ellers sitter jeg å lurer på om jeg skal bestille flere el-tester og g-tester. Er jo 20% på babyplan på Billigtester, men 25% på MakeSure på Farmasiet.
Vurderer å bestille g-tester fra MakeSure og el-tester fra Babyplan o_Oo_O
 
Ingen tr enda, men skikkelig typisk ‘mens-mage’. Veldig oppblåst og luftsmerter i magen. Regner med blødninger veldig snart nå :singing: Veldig typisk å opprette en ikm-gruppe så lenge i forkant av tr :hilarious:

Ellers sitter jeg å lurer på om jeg skal bestille flere el-tester og g-tester. Er jo 20% på babyplan på Billigtester, men 25% på MakeSure på Farmasiet.
Vurderer å bestille g-tester fra MakeSure og el-tester fra Babyplan o_Oo_O
Samme her! Jeg slo til og bestilte 30 av hver fra babyplan:hilarious:
 
Da kom det litt blod på papiret her❤️ Så da tenker jeg at jeg regner cd1 i morgen i og med at det startet så sent på kvelden og bare er litt enda, satser på at det tar seg opp for fullt i morgen! Kjennes veldig deilig å sette i gang med ny PP og se fremmover

Så da kan jeg vel melde meg inn her jeg også!

Trønderen98- 23- b1- pp 8 (2 etter 2. SA på rad) - El 26.04 - IKM 11.05
 
Fiffi-28-B1-pp3 etter SA x 2 (femte totalt)-el 28.04:)smiley-angelic001)-Ikm 12.05

Skal ta Femar denne syklusen, om jeg for time til ultralyd, så eggløsning er veldig «joker» denne runden.. men krysser fingrene for at den senest kommer 28.04, mulig det er litt optimistisk men!

Håper det blir mange positive tester i denne gruppen, og at vi tre er tre av dem! Tenk om vi får terminspirer samtidig! :smiley-angelic001:Heartred
 
Denne syklusen er det flere ting som er anderledes enn tidligere.

1. Jeg har tatt q10 siden slutten av februar nå. Det skal visst forbedre eggkvalitet. Forskningen gjelder hovedsakelig de med lave reserver, høy alder eller pco, men det kan jo uansett ikke skade. Dere kan lese om det her om dere vil: https://forum.babyverden.no/threads...åvirker-lave-reserver-høy-alder-pcos.2013611/ :joyful:

2. Jeg har tatt antibiotika mot bakteriell vaginose, så den er mest sannsynlig borte.

3. Dersom jeg blir gravid skal jeg ta Progesteronstøtte fra positiv test.

4. Femar stimulering for «best mulig» eggløsning.

Det ble et litt langt «dagbokaktig» innlegg:hilarious: Har dere noen tiltak som gir ekstra troen på denne runden? :joyful:
 

Vedlegg

  • F82E11CE-E615-4257-BAEB-90E5C8E0927F.png
    F82E11CE-E615-4257-BAEB-90E5C8E0927F.png
    1,8 MB · Visninger: 46
Last edited:
Denne syklusen er det flere ting som er anderledes enn tidligere.

1. Jeg har tatt q10 siden slutten av februar nå. Det skal visst forbedre eggkvalitet. Forskningen gjelder hovedsakelig de med lave reserver, høy alder eller pco, men det kan jo uansett ikke skade. Dere kan lese om det her om dere vil: https://forum.babyverden.no/threads...åvirker-lave-reserver-høy-alder-pcos.2013611/ :joyful:

2. Jeg har tatt antibiotika mot bakteriell vaginose, så den er mest sannsynlig borte.

3. Dersom jeg blir gravid skal jeg ta Progesteronstøtte fra positiv test.

4. Femar stimulering for «best mulig» eggløsning.

Det ble et litt langt «dagbokaktig» innlegg:hilarious: Har dere noen tiltak som gir ekstra troen på denne runden? :joyful:
Så fint at du også har mange tiltak denne runden! Min liste begynner også å bli lang:joyful: Men jeg har super tro på denne runden!

  1. Jeg skal drikke grapefruktkjerneekstrakt fra CD1 til EL for å bedre el slim som jeg aldri ser noe til
  2. Jeg skal ta slimløsende hostesaft i tillegg 3-4 dager før EL
  3. Jeg skal ta progesteronstøtte fra 2 dpo
  4. Jeg skal begynne på blodfortynnende ved positiv test
  5. I tillegg bruker vi både conceive plus ampuller og glidemiddel, men dette har vi gjort alle 7 prøveperiodene tidligere også og har blitt gravide to av de, så det er nok mer tilfeldig enn at jeg kan si sikkert at det er de som gjør det:joyful:
 
Så fint at du også har mange tiltak denne runden! Min liste begynner også å bli lang:joyful: Men jeg har super tro på denne runden!

  1. Jeg skal drikke grapefruktkjerneekstrakt fra CD1 til EL for å bedre el slim som jeg aldri ser noe til
  2. Jeg skal ta slimløsende hostesaft i tillegg 3-4 dager før EL
  3. Jeg skal ta progesteronstøtte fra 2 dpo
  4. Jeg skal begynne på blodfortynnende ved positiv test
  5. I tillegg bruker vi både conceive plus ampuller og glidemiddel, men dette har vi gjort alle 7 prøveperiodene tidligere også og har blitt gravide to av de, så det er nok mer tilfeldig enn at jeg kan si sikkert at det er de som gjør det:joyful:
Det høres ut som gode tiltak! Gøy når lista er lang -da får man mer troa:joyful: Kanskje jeg også skulle prøvd grapefruktkjerneekstrakt:rolleyes: Pleier å få ok med el-slim, men kunne vært mer.. hvor har du kjøpt det?
 
Det høres ut som gode tiltak! Gøy når lista er lang -da får man mer troa:joyful: Kanskje jeg også skulle prøvd grapefruktkjerneekstrakt:rolleyes: Pleier å få ok med el-slim, men kunne vært mer.. hvor har du kjøpt det?
Ja også synes jeg det er veldig gøy at det er noe som skjer hele syklusen så ikke ventetiden føles like lang på en måte:rolleyes: Jeg kjøpte den som heter kloster fra sunkost, fikk den levert i posten bare på to dager faktisk! Tok den nå og den smakte ingenting
 
Ja også synes jeg det er veldig gøy at det er noe som skjer hele syklusen så ikke ventetiden føles like lang på en måte:rolleyes: Jeg kjøpte den som heter kloster fra sunkost, fikk den levert i posten bare på to dager faktisk! Tok den nå og den smakte ingenting
Helt enig! Takk for tipset, det skal jeg kjøpe jeg også! Kanskje jeg rekker å stikke innom byen allerede i dag, hvis ikke kan jeg jo bestille jeg også :joyful: Bra det ikke smaker noe, helt forferdelig å tvinge i seg noe som ikke smaker godt! Prøvde å få inn en rutine på å drikke ølgjær for mange år siden, det varte ikke lenge:hilarious:
 
Helt enig! Takk for tipset, det skal jeg kjøpe jeg også! Kanskje jeg rekker å stikke innom byen allerede i dag, hvis ikke kan jeg jo bestille jeg også :joyful: Bra det ikke smaker noe, helt forferdelig å tvinge i seg noe som ikke smaker godt! Prøvde å få inn en rutine på å drikke ølgjær for mange år siden, det varte ikke lenge:hilarious:
Haha uff det har jeg også prøvd for å få langt hår:joyful: ble vel med den ene slurken ja:facepalm:
 
Så fint at du også har mange tiltak denne runden! Min liste begynner også å bli lang:joyful: Men jeg har super tro på denne runden!

  1. Jeg skal drikke grapefruktkjerneekstrakt fra CD1 til EL for å bedre el slim som jeg aldri ser noe til
  2. Jeg skal ta slimløsende hostesaft i tillegg 3-4 dager før EL
  3. Jeg skal ta progesteronstøtte fra 2 dpo
  4. Jeg skal begynne på blodfortynnende ved positiv test
  5. I tillegg bruker vi både conceive plus ampuller og glidemiddel, men dette har vi gjort alle 7 prøveperiodene tidligere også og har blitt gravide to av de, så det er nok mer tilfeldig enn at jeg kan si sikkert at det er de som gjør det:joyful:
Ikke glem ananas kjerner. Heller ananas med kjernen da :) skal være bra ❤️ Jeg kommer snart etter her tror jeg ❤️❤️
 
Denne syklusen er det flere ting som er anderledes enn tidligere.

1. Jeg har tatt q10 siden slutten av februar nå. Det skal visst forbedre eggkvalitet. Forskningen gjelder hovedsakelig de med lave reserver, høy alder eller pco, men det kan jo uansett ikke skade. Dere kan lese om det her om dere vil: https://forum.babyverden.no/threads...åvirker-lave-reserver-høy-alder-pcos.2013611/ :joyful:

2. Jeg har tatt antibiotika mot bakteriell vaginose, så den er mest sannsynlig borte.

3. Dersom jeg blir gravid skal jeg ta Progesteronstøtte fra positiv test.

4. Femar stimulering for «best mulig» eggløsning.

Det ble et litt langt «dagbokaktig» innlegg:hilarious: Har dere noen tiltak som gir ekstra troen på denne runden? :joyful:

Oioi. Dette må det jo bli baby av :Heartred Her tenker jeg å bruke bidronninggele og Solvipect i forkant av eggløsning. Så blir det Cyclogest fra eggløsning (2-3dpo) og Albyl E fra positiv test. Ellers tenker bare å være bevisst på kosthold og drikke masse vann (noe jeg er litt dårlig på..:smiley-angelic006)

Håper så inderlig på to streker denne runden :smiley-angelic001
 
Ja jeg gjorde det sist faktisk når jeg ble gravid, men jeg tenkte kanskje jeg ikke trenger det når jeg tar progesteron? Eller hva tror du?❤️
Tror poenget med ananas og ananaskjerne er at det er betennelsesdempende, og at det kan gjøre livmoren mer motakelig for festing. Progesteron gjør jo også mottagelig for festing, men mer ved å endre tykkelsen av livmorslimhinnen. Så tror ikke det blir dobbelt opp med den kombinasjonen altså! :joyful:
 
Oioi. Dette må det jo bli baby av :Heartred Her tenker jeg å bruke bidronninggele og Solvipect i forkant av eggløsning. Så blir det Cyclogest fra eggløsning (2-3dpo) og Albyl E fra positiv test. Ellers tenker bare å være bevisst på kosthold og drikke masse vann (noe jeg er litt dårlig på..:smiley-angelic006)

Håper så inderlig på to streker denne runden :smiley-angelic001
Høres ut som en bra «oppskrift» du kjører også! Januarbaby here You come:joyful: Må bli bedre på å drikke vann selv. Var så mye flinkere da jeg var mer på kontoret, men på hjemmekontoret har jeg ikke samme rutine med vannflaske :p
 
Tror poenget med ananas og ananaskjerne er at det er betennelsesdempende, og at det kan gjøre livmoren mer motakelig for festing. Progesteron gjør jo også mottagelig for festing, men mer ved å endre tykkelsen av livmorslimhinnen. Så tror ikke det blir dobbelt opp med den kombinasjonen altså! :joyful:
Åjaa okei! Da kan det være at jeg må gjøre det også ja:joyful::joyful: blir en travel periode
 
Back
Topp