@&€#!! kraglete undertråd!!!

Jøsses...

Forelsket i forumet
Har lånt meg en singer inspiration symaskin for å lage sånn voksi pose, men den j**** undertråden (tror jeg) bare floker seg og er helt umulig. Har kranglet med den nå i flere dager, og ser meg nå nødt til å krype til korset og spørre om hjelp [:@]

under dynen (og stoffet når jeg syr det) kommer det lange løkker og floker. Er det noen symaskineiere som kan forelle meg hva jeg gjør galt? Please, pretty please

(undertråden er riktig vei, og jeg ser ingen strammeskrue for den)

ironisk nok er det skjelden undertråden det er galt med fordi om det floker seg i under stoffet;) Det er oftest overtråden det er noe galt med da.. Så, har du skjekket overtådsspenningen? Og trykkfottrykket? Prøvd å tre maskinen på nytt?

Har prøvd å tre de på nytt, uten hell. Men takk anyways [:)] og ja, det er nummeret før den ligger i naboens hage. Lurer på om jeg heller skal sy den for hånd, selv om det er LITE motiverende *sukk*

ORIGINAL: litefrø

ironisk nok er det skjelden undertråden det er galt med fordi om det floker seg i under stoffet;) Det er oftest overtråden det er noe galt med da.. Så, har du skjekket overtådsspenningen? Og trykkfottrykket? Prøvd å tre maskinen på nytt?

hva er trykkfottrykket? Jeg er helt grønn jeg. Har en sånn knapp for overtrådsspenningen (tror jeg da), skal den på pluss eller minus? Nå står den på auto. Tusen takk for at du hjelper altså! Er evig takknemlig.

kjenner ikke maskinen din desverre... har du prøvd å lese i instruksjonsboken? der står det som regel hva som skal stilles på i de ulike tilfellene...

har du prøvd å bytte nål forresten?

ORIGINAL: litefrø

kjenner ikke maskinen din desverre... har du prøvd å lese i instruksjonsboken? der står det som regel hva som skal stilles på i de ulike tilfellene...

har du prøvd å bytte nål forresten?

Har ikke instruksjonsboken, og finner den heller ikke på nett.. Ja, har prøvd å skifte nål..

Har en annen maskin jeg da. Men her ville ikke stoffet forflytte seg, og undertråden hopet seg opp. Prøvde å lese bruksanvisningen men fant ingen feil, eller noe som kunne hjelpe. Dro med meg maskinen hjem til mor, hun fant heller ingen feil. Men så kom min lillebror på 16 å sa der var en på knapp på baksiden av maskinen, nesten på samme sted som syfoten bare lengre nede. (måtte ta av den "boksen" sommligger rundt syfoten). Når den ble satt på løste det seg.

Er som sagt ikke samme maskin, men verdt å se om det er en knapp på baksiden.. Håpet det ordner seg.

det kan ikke hende at stoffet er for tykt ?
Maskinen jeg låner har problemer med og sy
stoffet om det  blir for tykt.
Har du prøvd og sy med prøvelappe ?

Back
Topp